Ihme vinkasu jos nostaa kytkimen liian nopsaan
Ihme vinkasu jos nostaa kytkimen liian nopsaan
Moikka kaikki,
Olen huomannut nyt muutaman kerran käyttö tonnarissani sellaisen äänen, mikä tulee silloin, kun nostaa varomattomasti liian nopsaan kytkintä valoista lähdettäessä.
Ääni tulee minusta juuri lootan puoleisesta päästä. Sellainen pieni vinkaisu. Ei kestä mitenkään pitkään.
Kytkinlevykö?
-Hessu-
Olen huomannut nyt muutaman kerran käyttö tonnarissani sellaisen äänen, mikä tulee silloin, kun nostaa varomattomasti liian nopsaan kytkintä valoista lähdettäessä.
Ääni tulee minusta juuri lootan puoleisesta päästä. Sellainen pieni vinkaisu. Ei kestä mitenkään pitkään.
Kytkinlevykö?
-Hessu-
Re: Ihme vinkasu jos nostaa kytkimen liian nopsaan
voi olla painelaakeri mikä siellä vinkaisee..
-
- "Hölösuu"

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Ääh! Se vinkaisu on paaaaljon pidempi, kun toi mun raketti saa happeaSaabisti -77 kirjoitti:Renkaat lyö tyhjää
![]()

Ja ja semmosii hassuja suhahduksia kuuluu kanssa kun vaihtaa pykälää...
-Hessu-
Kytkinlevy on niin loppu että niitit raapii vauhtipyörää, Näin lienee tuossa omassani ainakin. Ilmenee myös kun moottorijarrutusta suorittaa. No, vihdoin lähtee tuo kykä vaihtoon kohtapian. Nyt kun on talli ja kaikkee...
Voix mää tulla kanssa sun tallille laittaan uudet kytkinhilppeet sit jooko?
hessu75 kirjoitti:Voix mää tulla kanssa sun tallille laittaan uudet kytkinhilppeet sit jooko?
Kyllä voit , kunhan sovitaan ajankohdasta ettei mun oma raato ole siellä .Laitetaan vaikka kahteen tonnariin samalla kun kerran vauhtiin pääsee

Itellä tuli jännä ongelma ekat pakkaset ku iski. Tuntu et kytkin irrotti tosi huonosti ja jäi jytisee kuin ois painelaakeri täysin entinen. Ei tehny ku yhtenä aamuna ja sen jälkeen toiminu ongelmitta. Mikälie?
Oikeasti houkuttelevaa.Kaide kirjoitti:hessu75 kirjoitti:Voix mää tulla kanssa sun tallille laittaan uudet kytkinhilppeet sit jooko?
Kyllä voit , kunhan sovitaan ajankohdasta ettei mun oma raato ole siellä .Laitetaan vaikka kahteen tonnariin samalla kun kerran vauhtiin pääsee![]()
![]()
Säästäisi todella pitkän pennin siinä, juu.
Pidän mielessä tarjouksesi

Kiitos.
-Hessu-
Mulla tuli samankaltainen ääni pari päivää sitten . Nyt kytkin kitisee kylmänä pohjaan painettuna.
Autoon on vaihdettu Sachsin Racing paineastelma laakereineen ,levyineen ja letkuineen ? Saabin oma työsylkkä vaihdettiin samanmoiseen ( mutta uuteen ) . Ainoastaan pääsylinteri on vaihtamatta . Setillä on ajettu n 20 tkm.
Autoon on vaihdettu Sachsin Racing paineastelma laakereineen ,levyineen ja letkuineen ? Saabin oma työsylkkä vaihdettiin samanmoiseen ( mutta uuteen ) . Ainoastaan pääsylinteri on vaihtamatta . Setillä on ajettu n 20 tkm.
Ääni jatkui vajaa pari viikoa , Kuivailisin sitä vikerrykseksi. Alkoi , kun kytkinpoljin oli painettu 1/3 osaa. Soitin kytkimen myyneeseen liikkeeseen , joka oitis lupaisi korvata uuden painelaakerin . Se nimittäin tuli ainoaksi vaihtoehdoksi mieleen. Eivät tosin olleet koskaan kuulleet , että ko-merkkinen kytkin tai sen osat olisivat rentoutuneet noilla kilsoilla . Seuraavana päivänä vikerrys lakasi ja nyt on ollut poissa yli 500 km. Kytkin toimii aivan normaalisti , kuten koko ajan . Mikä mahtoi olla syynä kyseiseen ääneen ?