Tonppa kirjoitti:
Detaljekysymys: onkos ng satkussa ratissa sekä korkeuden että syvyyden säätö, ja kuinkas penkin säätöjen laita on?
Vain syvyyssäätö löytyy ratista, TM:n testissä vuonna 94 todettiin, että Saabin näkemys on se, että airbag ja korkeussäätö ei sovi yhteen...
Penkissä on vakiona etäisyys- kaltevuus- ja korkeussäätö, eli kaikki tarpeellinen. Ajoasento löytyy varmasti
Oma kokemukseni ajettavuudesta OG:n ja NG:n välillä kallistuu niin, että OG on ainakin matka-ajossa vakaampi ja menee suoraan.
NG:llähän on monesti tapana puoltaa ja takapää on vähän huojuvaa sorttia.
Ruostevikoja näkee harvoin, mutta 94 ja 95 mallissa ovien alareunat saattavat rupsahtaa
Lämppäri on melko tehoton (perus lämppäri) ja säätimet usein iän myötä jäykät. Talveksi kannattaa ottaa raitisilman suodin pois, ettei ikkunat ole aina huurussa.
Kokonaisuutena olen sitä mieltä, että NG900:ssa on hinta/laatusuhde kohdallaan ja se soveltuu ensiautoksi. Joskin totuttaudut heti liian hyvään autoon, etkä osaa sitten ajella huonolla
Talvisin tosin ei kannata kokeilla pitokyvyn rajoja (milään saappaalla), on sen verran kokoa, että kun perä irtoaa tiestä, niin on hinurille tilausta.