MEGASDUIRT SAABIIN
-
- "Hirsch"
MEGASDUIRT SAABIIN
MOI.olisko kellään tietoa/kokemusta millaisella ohjelmalla pitäs asentamaani megaa alkaa koekäynnistämään.olisin kiitollinen vinkistä/ohjelmasta jolla voi saabpaan käynnistää.auton tekniikka 16 vent.turbo 65/68 siivillä,nokkaa vaihdettu,imusarjaa,iso cooleria.(auto 99 saab).kiitos jo etukäteen.
-
- "Hirsch"
Re: MEGASDUIRT SAABIIN
Kyseletkö nyt ohjelmaa, koodia vai conffeja?
Joskus muinoin itse kyselin vastaavanlaista toisella foorumilla ja sain tällaisen vastauksen:
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... highlight=
Tuosta lähdin itse liikenteeseen, tosin kaikkihan sitä loppujen lopuksi joutui tekemään uusiksi. Suuttimien kokohan tuossa on aika tärkeä tekijä (käynnistysvaiheessa), jos kerran puhallin ja nokka on vaihdettu niin kokonaanhan nuo joutuu uusiksi vääntämään. Helpottaa tosin paljon kun ei tarvitse kylmäkäynnistyshommia yms. etsiä ihan tyhjästä.
Jatkakaahan viisaammat ennenkuin nöyryytän enempää itseäni...
Joskus muinoin itse kyselin vastaavanlaista toisella foorumilla ja sain tällaisen vastauksen:
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... highlight=
Tuosta lähdin itse liikenteeseen, tosin kaikkihan sitä loppujen lopuksi joutui tekemään uusiksi. Suuttimien kokohan tuossa on aika tärkeä tekijä (käynnistysvaiheessa), jos kerran puhallin ja nokka on vaihdettu niin kokonaanhan nuo joutuu uusiksi vääntämään. Helpottaa tosin paljon kun ei tarvitse kylmäkäynnistyshommia yms. etsiä ihan tyhjästä.
Jatkakaahan viisaammat ennenkuin nöyryytän enempää itseäni...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Etsi netistä jonkun vastaavan oloisen moottorin sytkäkartta,ja tiputa siitä asteita aluksi reilusti,sitten VE table generaattorilla karkea kartta.Sitten laajakaistalambdaa ja loggausta apuna käyttäen.Uusimmassa logviewerissä on sellainen toiminto,että laskee oikeat ve:t halutun seossuhteen mukaan.Sitten kun kartta on paineilla ja täyskaasulla kohdallaan,voi alkaa hakemaan sitä nakutusrajaa sytkällä.Lopuksi tasakaasut ja alipainealueet kohdalleen ajamalla ja kaveri näpyttää vieressä konetta.
Miehekkään kokoinen ahdin btw.Olisko tarkempaa faktaa laitteesta?
Miehekkään kokoinen ahdin btw.Olisko tarkempaa faktaa laitteesta?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Moi!
Onhan noita ms tunaajia tääläkin foorumilla muutama! Itse sain hyvää apua projektin alkuvaiheessa ja varnmasti muutkin. Esimerkiksi kokonaisesta msq tiedostosta on suuri apu ja jos boksin speksit (mulla v2.2 extra)täsmää niin voin lähettää oman megatune filen lähtökohdaksi. 8v turboni toimii sillä kivasti joten käynnistyssäädöiksi kelpaa varmasti.
Onhan noita ms tunaajia tääläkin foorumilla muutama! Itse sain hyvää apua projektin alkuvaiheessa ja varnmasti muutkin. Esimerkiksi kokonaisesta msq tiedostosta on suuri apu ja jos boksin speksit (mulla v2.2 extra)täsmää niin voin lähettää oman megatune filen lähtökohdaksi. 8v turboni toimii sillä kivasti joten käynnistyssäädöiksi kelpaa varmasti.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)