eipä käynnisty enään..Kiire
eipä käynnisty enään..Kiire
Tere
mikähän vois olla vikana kun monta viikkoa oli ettei lähtenyt oikein lämpimänä käytiin..
siiten eilen keskustassa kun olin parkissa niin moottorilämpes .. ja siitten kone sammu ja ei sitten millään käyntiin..
sitten hinausta... köysi katkes 3 kertaa
kokeilin aamulla kylmänä .. ei käynnisty..
voisko tämä olla se kampuran anturi..
missä se sijaitsee
ja mikä varosanumero.. motonet.. siellä oli vai 94- ylöspäin
ja mistä tietää onko BOSCH
kyseessä on saab 9000 cd -91 2.3 I ei turboa
kiitoksia
mikähän vois olla vikana kun monta viikkoa oli ettei lähtenyt oikein lämpimänä käytiin..
siiten eilen keskustassa kun olin parkissa niin moottorilämpes .. ja siitten kone sammu ja ei sitten millään käyntiin..
sitten hinausta... köysi katkes 3 kertaa
kokeilin aamulla kylmänä .. ei käynnisty..
voisko tämä olla se kampuran anturi..
missä se sijaitsee
ja mikä varosanumero.. motonet.. siellä oli vai 94- ylöspäin
ja mistä tietää onko BOSCH
kyseessä on saab 9000 cd -91 2.3 I ei turboa
kiitoksia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
tere
Kampiakselin asentotunnistin.. vaihdettu
toista di boksia kokeiltu..
ei vaan käynnisty..
tulpat haisevat bensalle
mikä muu osa voi oireilla ekana lämpimänä ja sitten mennä rikki kokonaan
t. -91 saab 9000 2.3i
Kampiakselin asentotunnistin.. vaihdettu
toista di boksia kokeiltu..
ei vaan käynnisty..
tulpat haisevat bensalle
mikä muu osa voi oireilla ekana lämpimänä ja sitten mennä rikki kokonaan
t. -91 saab 9000 2.3i
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Di-kasetti
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Mistä ostit uuden asentotunnistimen?SaabAri kirjoitti:tere
Kampiakselin asentotunnistin.. vaihdettu
Paljonko kustansi?
Missä tuo asentotunnistin sijaitsee ja vaihdoitko itse? Onko suuritöinen projekti?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
-91 malliseen ei saa enään uusia muutakuin saabin tiskiltä a. yli 300 €
ostin itse romikselta 50€ .. kallis sekin..
vaihtohomma helppo jos pultti lähtee helposti irti.. löytyy kyllä infoa lisää viesteistä (apuk. lokari irti, pultti auki.. , käyttöhihna löysäksi, kampuran pyörä irti ja siellä t20 ruuveilla kiinni ompi tunnistin)
muuten kannattaa olla varma että vanha rikki sillä minä vaihdoin turhaan sillä..
syy olikin bensapumppu..walbro joka lopetti toiminnan.. melkein samoilla oireilla kuin kampuran asentotunnistin..
nyt vanha pumppu revitty irti ja uusi tulossa
ostin itse romikselta 50€ .. kallis sekin..
vaihtohomma helppo jos pultti lähtee helposti irti.. löytyy kyllä infoa lisää viesteistä (apuk. lokari irti, pultti auki.. , käyttöhihna löysäksi, kampuran pyörä irti ja siellä t20 ruuveilla kiinni ompi tunnistin)
muuten kannattaa olla varma että vanha rikki sillä minä vaihdoin turhaan sillä..
syy olikin bensapumppu..walbro joka lopetti toiminnan.. melkein samoilla oireilla kuin kampuran asentotunnistin..
nyt vanha pumppu revitty irti ja uusi tulossa
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Mistä sitten tietää varmasti että juuri asentotunnistin on rikki?SaabAri kirjoitti:
muuten kannattaa olla varma että vanha rikki ...
... melkein samoilla oireilla kuin kampuran asentotunnistin..
Mitkä ovat ne eksaktit oireet, mitä asentotunnistimen rikkoutuminen aiheuttaa?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
tere
Nyt pumppu vaihdettu ja starttaa nyt heti..
oli muuten ihme viritys.. oli walbron sanko mutta boschin pumppu..
vaihdoin kuitenkin walbron pumpun .. se oli kuitenkin kapeampi..
ja piti laittaa uusi kumi kaulus suodattimen kaulalle..
ja katkaisin tietysti sen lähdössä olevan L muotoisen liittimen johto pään..
no ei muutakuin 8 millin putkea ja klemmareilla kiinni ja sovitin 6 millin alkuperäiseen.. joten sähkähdyksellä siitäkin selvittiin..
olihan taas projekti..
Mutta ihme ja kumma bensamittari näytti saman kun projektin alussa
..oli muuten se pensapumpun kiristin rengas .. Todella tiukassa..
Nyt pumppu vaihdettu ja starttaa nyt heti..
oli muuten ihme viritys.. oli walbron sanko mutta boschin pumppu..
vaihdoin kuitenkin walbron pumpun .. se oli kuitenkin kapeampi..
ja piti laittaa uusi kumi kaulus suodattimen kaulalle..
ja katkaisin tietysti sen lähdössä olevan L muotoisen liittimen johto pään..
no ei muutakuin 8 millin putkea ja klemmareilla kiinni ja sovitin 6 millin alkuperäiseen.. joten sähkähdyksellä siitäkin selvittiin..
olihan taas projekti..
Mutta ihme ja kumma bensamittari näytti saman kun projektin alussa
..oli muuten se pensapumpun kiristin rengas .. Todella tiukassa..
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Onneksi olkoon!SaabAri kirjoitti:
oli muuten ihme viritys.. oli walbron sanko mutta boschin pumppu..
vaihdoin kuitenkin walbron pumpun .. se oli kuitenkin kapeampi..
ja piti laittaa uusi kumi kaulus suodattimen kaulalle..
ja katkaisin tietysti sen lähdössä olevan L muotoisen liittimen johto pään..
..oli muuten se pensapumpun kiristin rengas .. Todella tiukassa..
Mullakin oli varmaan pumppu vaihdettu joskus, koska pumpun lähdössä oli pala 8 millistä letkua, sen päässä kuparinen sovitinpala ja siitä lähti "normaali" 6 mm kuumakutisteletku kansiosan L-liittimeen.
Otitko huomioon, että katkaisemassasi kannen muovisessa L-liittimessä on lähtöpuolella takaiskuventtiili...?
Pensapumpun ämpärin yläkannen kiristinrenkaan avasin lastulevystä itsetehdyllä työkalulla. Sen saa kiinni renkaan hampaisiin molemmilta puolilta, joten vääntö on tehokasta. Olen avannut ja sulkenut renkaan nyt noin kymmenen kertaa jo!?!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Eikös se olisi helpompaa tankata täyttöputken kautta vai katsotko useinkin onko pumppu tallessa? Harhar...Raser kirjoitti:Pensapumpun ämpärin yläkannen kiristinrenkaan avasin lastulevystä itsetehdyllä työkalulla. Sen saa kiinni renkaan hampaisiin molemmilta puolilta, joten vääntö on tehokasta. Olen avannut ja sulkenut renkaan nyt noin kymmenen kertaa jo!?!
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: eipä käynnisty enään..Kiire
Heko, heko! Jos mulla olisi dieseli, niin tankkaisin löpöä suoraan tankkiin polttoainepumpun kannen läpi/välistä ja tukkisin varsinaisen tankkausletkun kuitenkin niin, että jättäisin sinne merkattua dieseliä tarkistuksia varten.suorsa kirjoitti:Eikös se olisi helpompaa tankata täyttöputken kautta vai katsotko useinkin onko pumppu tallessa? Harhar...Raser kirjoitti:Olen avannut ja sulkenut renkaan nyt noin kymmenen kertaa jo!?!
Kun vaihdoin ekan kerran bensapumpun saabiin, niin samalla modifioimani uusi pumpun ja kannen välinen letku ei toiminut --> meni lyttyyn. Toinenkin versio osoittautui huonoksi. Kolmas versio on hyvä, koska se on metalliverkolla vahvistettua 8 mm polttoaineen kestävää letkua, joka ei mene lyttyyn.
Edellisten korjausten seurauksena itse pumppu meni sitten kai rikki, koska auton käyttäytyminen muuttui. Pumppu pyöri, mutta ääni oli kummallinen. Ei muuta kun jälleen uusi pumppu kehiin. Nyt on toiminut hyvin!
Yo. fiksaukset suorittaakseni, olen tuota kantta pyöritellyt auki ja kiinni useammin kuin moni muu. Pumppuämpärin nosto sieltä tankista sujuu nykyään melko nopeasti (takaisinhan se meneekin ihan hyvin). Takaselkänoja on ollut saabista pois kohta puolisen vuotta. Säästyyhän siinäkin vähän polttoainetta kun ei kuljeta 16 kiloa painavaa selkänojaa turhaan mukana...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i