mikvil kirjoitti:En osaa kertoa miten ton vian sais pois kun ei ole omakohtaista kokemusta moisesta.
Itseäni kiinnostaisi miten sen tuulilasin tiivisteen saa pois, kun siinä tiivisteen lehellä on pientä ruostevauriota. Olis helpompi fixata jos sen tiivisteen sais pois.
Sulla on samoja ongelmia, kun mullakin oli. Ei sitä millään muuten pois saa kuin ottamalla kokonaan tuulilasi pois paikoiltaan. Se tiiviste on siinä liimaamalla laitettu kiinni saumoihinsa, vaikka tiivisteen reunasta kurkistelemalla näyttääkin siltä, että tän saakin pois tästä pinnasta noin vain. Jos saisitkin sen pois siitä, niin miten laittaisit takaisin ???
Vie autosi tuulilasi korjaamoon/vaihtoon, multa ne veloitti koko hommasta tarviketiivisteineen ja töineen 70 e "kuutamolla". Auto oli siellä koko päivän eli 8 - 16.00, koska tiivisteliiman piti kuivua tietty tuntimäärä ennenkuin pääsi paanalle. Toki ne sano, et jos tuulilasi ei mene rikki irrotuksen yhteydessä (niinkin on käynyt vanhojen lasien kohdalla), sit se maksaisi jotain 380 euron paikkeilla uuden tuulilasin kans. Multa ne sai onnex vanhan lasin ehjänä pois. Se tapahtui silleen, et ne sisältäpäin työnsivät lasin pois paikoiltaan. Sit ne korjas ne viat, kuten sullakin ilmeisesti on käynyt, eli aikain kuluessa vesi on päässyt oleilemaan korin ja lasin saumoissa, josta ne sit pukkaa pintaan, kun ruoste leviää. Ellet tee mitään, niin sultakin alkaa lasi irrota siitä alhaalta koelaudan keskivaiheilta, voit itsekin kokeilla sitä työntelemällä kädelläs lasin reunoja sisäpuolelta niin huomaat jos lasi irtoilee joistain paikoista. Jos sä korjaat sen paikan vaan mikä pintaan näkyy, niin se on vaan jäävuoren huippu verrattuna siihen mitä tiivisteen alla on.
Mielenkiinnolla olen korvakuulolla mitä teet ?