Webasto (thermotop jotain) tuossa citikassa tekee seuraavaa: välillä toimii moitteetta kellolla tai kaukosäädöllä mutta useimmiten käy vajaan 5 min ja sammuu, sammumisen jälkeen välittömästi kuuluu lurahtelua. Pienen odottelun jälkeen jos käynnistää webaston uudestaan pääsääntöisesti toimii moitteetta.
Auton käynnistyksen jälkeen webasto lähtee päälle automaagisesti ja pelaa moitteetta.
Itse olen tuumaillut että webaston omalla kiertovesipumpulla rupeaa olemaan tunnit täynnä eli ei lähde päälle aina kun pitäisi.
Webastoon on vasta vaihdettu palopesä ja webaston pääty jossa on palopesän puhallin, en osaa sanoa miten webasto pelasi aiemmin koska auto tuli minulle vasta kesällä eli voiko tämä ongelma liittyä tuohon tehtyyn huoltoon. Kiertovesipumpun toimintaa ei ilmeisesti pääse muuten tutkimaan kuin purkamalla auton keulaa sen verran että webastoon pääsee käsiksi, ajattelin että olisi hyvä jos voisi varmistua viasta mutta ei se taida helpolla onnistua.
Rami
webaston kiertovesipumppu rikki?
webaston kiertovesipumppu rikki?
VAG
VAG
-
- "Hirsch"
Re: webaston kiertovesipumppu rikki?
Eikös näissä lämmittimissä ole jokin diagnostiikka toiminto. Liikkeessä saavat vian varmasti selville ja korjaavat halutessa. Joissakin malleissa kai vikakoodin saa siihen kello näyttöön itsekin ja tulkinta ohjeita löytyy netistä lämmittimen mallin mukaan etsimällä.
Itsellä oli juurikin kiertovesipumppu rikki kun laitteisto oirehti mainitsemallasi tavalla. Pumpun hiilet oli tulleet tiensä päähän.rmeller kirjoitti:Webasto (thermotop jotain) tuossa citikassa tekee seuraavaa: välillä toimii moitteetta kellolla tai kaukosäädöllä mutta useimmiten käy vajaan 5 min ja sammuu, sammumisen jälkeen välittömästi kuuluu lurahtelua. Pienen odottelun jälkeen jos käynnistää webaston uudestaan pääsääntöisesti toimii moitteetta.
Auton käynnistyksen jälkeen webasto lähtee päälle automaagisesti ja pelaa moitteetta.
Itse olen tuumaillut että webaston omalla kiertovesipumpulla rupeaa olemaan tunnit täynnä eli ei lähde päälle aina kun pitäisi.
Rami
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Tältä se rupeaa vaikuttamaan. Korjaamolle vain jonoa jouluun asti, koittavat järjestellä jos mahdollista tilaa jostain välistä. Asiallisen huoltoliikkeen kun on löytänyt niin ei muualle viitsisi viedä. Ei kai tuo olisi pahakaan itse vaihtaa mutta kun ei ole lämpimiä tiloja eikä hallinosturia käytössä niin ei viitsisi ruveta irrottelemaan puskuria.hz81 kirjoitti:
Itsellä oli juurikin kiertovesipumppu rikki kun laitteisto oirehti mainitsemallasi tavalla. Pumpun hiilet oli tulleet tiensä päähän.
Rami
VAG
VAG
-
- Matalapaineturbo
kyllähän tuo kuulostaa kiertovesi pumppu vialta,mutta toimiiko moottorin käydessä
jos toimii,niin selvä vesipumppuvika 

Toimii moitteetta kun kone käy, siksi minäkin siihen vesipumppuun olen päätynyt.touhottaja1 kirjoitti:kyllähän tuo kuulostaa kiertovesi pumppu vialta,mutta toimiiko moottorin käydessäjos toimii,niin selvä vesipumppuvika
t. Rami
VAG
VAG