uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
niin, uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa? esim. nostamalla turbopaineita, hiukan... siine 1.0-1.1 barin tienoille. kytkin vaihdettu just.
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Minä en todellakaan uskaltaisi virittää tuollaista...
Omassani oli 310tkm ajettua ja männät sekä männänrenkaat ihan lopussa ja tietysti oli huonosti huollettu, mutta silti..
Jakopää on tuossa kohtaa yleensä jo loppu ja samaa pätee kytkintä, joka ennen pitkää antaa ahtojen myötä periksi.. Vaikka olet kytkimen vaihtanut, mutta tämä nyt koski yleisesti.
Toinen kone vaikka minulta ja teet rauhassa koneen alusta asti
Omassani oli 310tkm ajettua ja männät sekä männänrenkaat ihan lopussa ja tietysti oli huonosti huollettu, mutta silti..
Jakopää on tuossa kohtaa yleensä jo loppu ja samaa pätee kytkintä, joka ennen pitkää antaa ahtojen myötä periksi.. Vaikka olet kytkimen vaihtanut, mutta tämä nyt koski yleisesti.
Toinen kone vaikka minulta ja teet rauhassa koneen alusta asti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
aika moni uskaltaisi tämänhetkisten tulosten perusteella kuitenkin viritellä. mikäs siinä jakopäässä sitten on loppu jos se on loppu? ketju ei kestä? kiristin-kuristin ei pidä ketjua paikoillaan? rattaat? mitä asialle voisi/kannattaisi tehdä.
tarkoitus ei olisi tuosta ottaa kovin paljon ulos, jos ottaisi,,, vakioahtimella jne.
mietitään, mietitään...
tarkoitus ei olisi tuosta ottaa kovin paljon ulos, jos ottaisi,,, vakioahtimella jne.
mietitään, mietitään...
Turbo16 kirjoitti:Minä en todellakaan uskaltaisi virittää tuollaista...
Omassani oli 310tkm ajettua ja männät sekä männänrenkaat ihan lopussa ja tietysti oli huonosti huollettu, mutta silti..
Jakopää on tuossa kohtaa yleensä jo loppu ja samaa pätee kytkintä, joka ennen pitkää antaa ahtojen myötä periksi.. Vaikka olet kytkimen vaihtanut, mutta tämä nyt koski yleisesti.
Toinen kone vaikka minulta ja teet rauhassa koneen alusta asti
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Noh se riippuu kuinka paljon virität.. Mutta tee ihmeessä niin kuten enemmisto sanoo, eikös ne ole oikeassa
Ketju sattuu venymään ja varmasti uskoisin että rallaattaa noilla kilsoilla jos on alkuperäinen?
Ketju sattuu venymään ja varmasti uskoisin että rallaattaa noilla kilsoilla jos on alkuperäinen?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Mä laittaisin ainaki vv-suodattimen!
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Voi sitä kevyesti virittää, jos hajoaa niin osathan ovat halpoja. Mutta nakutus sen koneen rikkoo jos rikkoo, ei siellä mikään niin pahasti väsähdä että nakuttamatta hajoaisi mitenkään katastrofaalisesti.
Ketju voi olla loppu tai sitten ei, mutta sillä nyt on perin vähän tekemistä ahtopaineiden noston kanssa, ketjuun se kun ei vaikuta mitenkään. Rallattamisesta sen huomaa ja sytkän hyppelystä jos ei kiristin enää riitä kiristämään.
Männät nyt eivät millään järkevällä mittarilla yleensä ole kovin äkkiä loppu turbosaabista (ainakaan jos ovat Mahlet). Männärenkaat voivat toki olla jo kohtalaisen väsyneet mutta väliäkö tuolla, huohotus on viritettynäkin varmaan vähemmän kuin jossain 80-luvun japsissa jo 100tkm ajettuna.
Eli jos auto ei ole käyttis niin anna mennä vaan, jos särkyy niin rakentaa uuden.
Ketju voi olla loppu tai sitten ei, mutta sillä nyt on perin vähän tekemistä ahtopaineiden noston kanssa, ketjuun se kun ei vaikuta mitenkään. Rallattamisesta sen huomaa ja sytkän hyppelystä jos ei kiristin enää riitä kiristämään.
Männät nyt eivät millään järkevällä mittarilla yleensä ole kovin äkkiä loppu turbosaabista (ainakaan jos ovat Mahlet). Männärenkaat voivat toki olla jo kohtalaisen väsyneet mutta väliäkö tuolla, huohotus on viritettynäkin varmaan vähemmän kuin jossain 80-luvun japsissa jo 100tkm ajettuna.
Eli jos auto ei ole käyttis niin anna mennä vaan, jos särkyy niin rakentaa uuden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Kyllä, jos 'laatikko on hyvässä kunnossa, tai jos hyväksyt kasvaneen riskin sen hajoamisesta. Tuon osan kestävyydestä olisin itse eniten huolestunut noilla kilometreillä (voin toki olla väärässäkin).
#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Myin lähes 400 tuhatta ajetun OG- 8tappisen Turbon kaverille joka modasi siitä sen 200+ hepoa ulos, eikä auto kärsinyt siitä mitenkään ja on tietämäni mukaan vielä tänäkin päivänä liikenteessä, kone vielä korkkaamattomana.
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Hetkeäkään epäilemättä "kyllä".
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Jos, vaihdeloota on hyvä niin viriä kehiin
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Porsii kuitenkin, viritit tai et. Miksi siis olla virittämättä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Vanhat turbosaapit on tehty porsittavaksi ja jokaisen Karjalan männyn oksalla kasvaa turbosatkun osia.
Ei siis kannata pelätä ja tekemällähän oppii
Ei siis kannata pelätä ja tekemällähän oppii
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Tekee pohjat kuntoon koneelle sen mukaan kuinka paljon ottaa irti. Perushuolto pikku virityksille. Tai sitten ottaa riemua irti niin kauanko kestää..
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
hei, mitä mainitsemasi pohjien tekeminen kuntoon tarkoittaisi käytännössä? on eräänlainen intressi säilyttää kone ja runko yhdessa "matching numbers" tyyliin koska kyseessä on aito aero vuosimallia kaheksanviis (kauan on aikaa siis)
nyt ei oo vielä tehty muutakun vaihdettu kytkin sellaseen joka pitää. jos pikkasen paineita nosta ni siinä se mun ko. auton virittäminen varmaan on, kaippa sen uskaltaa tehdä. bleederillä ja apc:n säädöllä homma olis tarkoitus hoitaa. jaa juu, hommasin mää epc:n etupalat myös ja vakiokuuleri on putsattu öljystä
nyt ei oo vielä tehty muutakun vaihdettu kytkin sellaseen joka pitää. jos pikkasen paineita nosta ni siinä se mun ko. auton virittäminen varmaan on, kaippa sen uskaltaa tehdä. bleederillä ja apc:n säädöllä homma olis tarkoitus hoitaa. jaa juu, hommasin mää epc:n etupalat myös ja vakiokuuleri on putsattu öljystä
Poikarukka kirjoitti:Tekee pohjat kuntoon koneelle sen mukaan kuinka paljon ottaa irti. Perushuolto pikku virityksille. Tai sitten ottaa riemua irti niin kauanko kestää..
Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?
Kyllähän sitä uskaltaa. Noilla kilsoilla vielä käyttäisin koneen auki ja muutenkin laittelisin kuluvia osia uusiksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001