Ihan aluksi pitänee pohjustaa tarinaa niin, että autosta ei vuoda nestettä maahan, ei kesällä eikä talvella. Mutta, nesteen vajoaminen alkaa ilmojen kylmetessä eli nyt hiljattain jouduin lisäämään, kun joskus loppukeväästä lisäsin viimeksi. Mystistä.
Toinen seikka mihin olen hiljan kiinnittänyt huomiota on takalasissa oleva ihmeellinen liman näköinen kosteus. Voi tietenkin olla, että lasi on likainen ja kosteiden ilmojen myötä näyttää kummalliselta. Kuitenkin ilmestys lasissa näyttää samantapaiselta kuin oli, kun 99:n lämppärin kenno vuoti. 99:ssä vuodon sitten lopulta näki, kun lämppärin pömpelin juorurei'istä alkoi tulemaan matskua. Satkussa taas kenno on kojelaudan sisällä eikä OSM:n mukaan vaihtokaan mikään maata kaatava operaario ole.
Kolmanta seikkana ihmetyttää se, että mihin se vuotava neste menee vai puhaltaako puhallin se sisäilmaan? Lattialla ei näy nestettä, ei edes ihan karvamaton edessä eli siellä missä matto nousee tuliseinää ylös. Eikä monolla ilmesty nestettä ajaessa (lämppärin vena siis lienee ehjä). Sanottakoon kuitenkin, että nestettä ei mene mitenkään suuria määriä vaan nestettä on mennyt parina talvena kerran parissa kuukaudessa.
Asianhan voisi varmistaa sillä, että avaa lämppärin kotelon ja tarkistaa kennon kunnon. Jos kenno vuotaa niin hiihaalomalla Rollossa käydessä voisi hommata uuden kennon. Siellä oli yhdellä kennokorjaajalla joku ihme kennotyyppi myynnissä jossa oli tuplasti kennoa vakioon verrattuna. Kyllä, itse näin ja olin hieman

Tsiikailut jatkuu ja ei muuta kuin kovaa ajoa...