EDIT: itse asiassa halvin quattro oli 43050 raaka auto, ja kaikki tiedetään ettei perusvarustelu ole kovin kattava
2.0 Aero vai 2.8 ?
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Olisi kyllä Saabin etujen mukaista tuoda markkinoille "edullinen" neliveto kampeamaan VAG konserniautojen rintamaa. Maksaisin mieluusti 2-3k€ enempi normaalin mallin päälle saadakseni XWD:n esim juuri tuon MarkoA:n mainitseman 1.8t. Hintahan olisi alle 40k€ jopa vectorina. Olis siinä Audi miehet ihmeissään, ei nimittäin taida saada 1.8t quattroa nahkoilla yms. alle 40k€?

EDIT: itse asiassa halvin quattro oli 43050 raaka auto, ja kaikki tiedetään ettei perusvarustelu ole kovin kattava
EDIT: itse asiassa halvin quattro oli 43050 raaka auto, ja kaikki tiedetään ettei perusvarustelu ole kovin kattava
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Kun Saab vasta lanseeraa ensimmäistä nelivetoa, ei voi olettaa sen olen kovin riemuhalpaa heti alusta lähtien.
Mutta ainakin sen verta Saab hintajoustaa, että tarjoaa halvempaa "mökkitie" nelivetoa ja sitten "kisaisampaa" nelivetoa tuolla rear limited-slip differential optiolla.
Mutta ainakin sen verta Saab hintajoustaa, että tarjoaa halvempaa "mökkitie" nelivetoa ja sitten "kisaisampaa" nelivetoa tuolla rear limited-slip differential optiolla.
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Miten Saabin 2.8 V6 eroaa Opelin vastaavasta? Vai ovatko täysin samanlaiset?
Kysyn, koska en löytänyt haulla vastausta tähän.
Kysyn, koska en löytänyt haulla vastausta tähän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
ainakin hinnaltaan opel n 10K€ edullisempi.. Käytettynä ja vastaavilla kilometreillä siis! jo aika iso ero.juhokare kirjoitti:Miten Saabin 2.8 V6 eroaa Opelin vastaavasta? Vai ovatko täysin samanlaiset?
Kysyn, koska en löytänyt haulla vastausta tähän.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Niinpä. Varmasti tietysti hinnassa löytyy eroja, mutta entä tekniikassa??
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
sama tekniikka
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
kouvolan autoprismalla olis mun vanha auto myynnissä, omaan lukuuni
http://www.autoprisma.fi/a_vaiht5.htm
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Tuo Jeep vai tämä?julle05 kirjoitti:kouvolan autoprismalla olis mun vanha auto myynnissä, omaan lukuunihttp://www.autoprisma.fi/a_vaiht5.htm
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
hz81 kirjoitti:Tuo Jeep vai tämä?julle05 kirjoitti:kouvolan autoprismalla olis mun vanha auto myynnissä, omaan lukuunihttp://www.autoprisma.fi/a_vaiht5.htm
![]()
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Saab 9-3 2.0 T Aerossa (vm. 2004) näyttäisi olevan tehoa "vain" 209 hevosvoimaa.
Millainen sijoitus johonkin virityspakettiin tarvitaan että tehot nousisivat noin 250 hevosvoimaan?
Ovatko nämä viritykset ns. laillisia ja meneekö auto katsastuksesta sen jälkeen läpi?
Millainen sijoitus johonkin virityspakettiin tarvitaan että tehot nousisivat noin 250 hevosvoimaan?
Ovatko nämä viritykset ns. laillisia ja meneekö auto katsastuksesta sen jälkeen läpi?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Omasta puolestani voin vastata että parilla satasella selviää. Laillisuus riippuu siitä muutoskatsastaako vai ei, käytännössä kukaan ei softavirityksiä taida muutoskatsastaa koska pitäisi ajaa tyyppihyväksyntää vastaava päästötesti uudelleen ja tämän takia uusia katalysaattorit käytetyssä autossa. Päästöthän ei softalla nouse, mutta käytetty auto usein ei mene vakionakaan enää ko. testistä läpi. Lisäksi testi maksaa tonnin luokkaa. Poikkeuksena Hirsch ja Saab tehdasvirit jotka on tyyppihyväksytetty uusilla autoilla.
Katsastuksesta menee kuitenkin aina läpi, softamuutosta kun ei katsastuksessa huomaa mitenkään.
Katsastuksesta menee kuitenkin aina läpi, softamuutosta kun ei katsastuksessa huomaa mitenkään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Onko miten kestäviä nämä uudempien Saabien padat ja laatikot? Tuommoinen 2.0T kiinnostaa, miten mahtaa kestää rankaisua vs. T5 2.0? BSR lupaa putkilastuvirillä tuosta 268hp/420Nm, onko kuinka realistiset lukemat? Lukemani perusteella kytkin menee vaihtoon.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Laatikot on jopa kestävämpiä kuin vanhemmissa, kytkin kylläkin heikko. Vakio B207 moottori kestänee ainakin 300hv/450Nm asti ennen alakerran vahvistusta. Mutta vakioturbo ja -nokat ovat vielä matalammille kierroksille sovitettuja kuin vanhemmissa eli vaihtoon menee aika äkkiä. Samoin menee vaihtoon MAF-anturi ja MAP-anturi, joten T8-pohjaisia yli 300hv vehkeitä on hyvin vähän tehty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
MAF vaihtoon? Tä?
Mistäs sitten tilalle ja mitä?
Sen mitä tässä maptunin edustajien kanssa olen jutellut niin heillä on työnalla T8 paketti jolla päästäisiin 400hv teholuokkaan.
Sen mitä tässä maptunin edustajien kanssa olen jutellut niin heillä on työnalla T8 paketti jolla päästäisiin 400hv teholuokkaan.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
T8 vakio MAF mittausalue loppuu n. 230g/s eli n. 280-290hv kieppeille. Niin se vaan on. Kyseessä oleva MAF on ihan tavanomainen Bosch anturi jonka tyyppisiä on käytössä melkein jokaisessa eurooppalaisessa autossa Bosch:n ECU:lla.
Anturi pitää vaihtaa johonkin vastaavaan jossa on isompi mittausalue, mahdollista toki myös vaihtaa putken halkaisija isommaksi jossa ko. anturi on mutta sitten pitää tehdä itse uusiksi oikea anturin kalibrointi.
Eipä se nyt mikään ihmeellinen ongelma ole 400hv settiä tehdä, mutta tosiaan ei niin helppoa kuin T5 tai T7. MAP-anturin mittausalue loppuu myös 1,5 bar ja koodissa on hardkoodattu rajoitin joka pitää ahtopaineen hieman tämän alapuolella. Senkin muuttaminen on tietysti mahdollista koodia puukottamalla ja anturinkin voi vaihtaa kunhan muuttaa myös anturikalibraation oikeaksi.
Anturi pitää vaihtaa johonkin vastaavaan jossa on isompi mittausalue, mahdollista toki myös vaihtaa putken halkaisija isommaksi jossa ko. anturi on mutta sitten pitää tehdä itse uusiksi oikea anturin kalibrointi.
Eipä se nyt mikään ihmeellinen ongelma ole 400hv settiä tehdä, mutta tosiaan ei niin helppoa kuin T5 tai T7. MAP-anturin mittausalue loppuu myös 1,5 bar ja koodissa on hardkoodattu rajoitin joka pitää ahtopaineen hieman tämän alapuolella. Senkin muuttaminen on tietysti mahdollista koodia puukottamalla ja anturinkin voi vaihtaa kunhan muuttaa myös anturikalibraation oikeaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com