Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kyllä pientä ihmistä ihmetyttää ja kummastuttaa tämän foorumin hinnat välillä.

Uusien osien hinnat on ymmärrettävää, kun on uusi. Ei siitä sen enempää, vaikka niidenkin hinnat välillä hirvittää täällä foorumilla.

Mutta, välillä kun joutuu jotain ostamaan käytettynä esim omiin projekteihin jne, niin pistää miettimään, että mistä hintapolitiikka oikein tulee Suomen Saabi porukalta?
Onko sitten jokaisella kyseisellä henkilöllä hirveä voiton saanti mielessä ja omat pois menttaliteetti, vaikka osat seisseet vuosia tallissa, mene ja tiedä.
Niin niin, tiedetään. Ei mikään kiire myydä ja ei ole rahapulaa, joo joo. Tuttu virsi.

Ruotsin vastaavalla foorumilla on melkein puolet edullisempaa osia ajatellen ja nykyään moni sielläkin lähettää Suomeen ihan hienosti.
Itse useamman palikan sieltä ostaneena uskallan näin väittää.

En mitenkään provosoi ketään kirjoituksellani, vaan toivoisin, että jotenkin voisimme osata hinnoitella osien hinnat reaalitasolle.
Vaikkakin tämä on vain yhden turhautuneen vinettämistä, niin moni teistä varmasti ajattelee ihan samaa välillä. Se henkilö joka väittää vastaan, valehtelee jo itselleen.

Internet pätijät voivat lukea tämän ennen vastaamistaan :lol: : http://www.pelulamu.net/tarkeily/

Piis and out...

-Hessu-
Hessu
"Hölösuu"

Re: Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Keskimäärin ihan kohtuullisia pyyntejä ovat mitä nyt vertaa vaikkapa Audin palikoista huudettuihin hintoihin. Omaan 20-vuotiaaseen rakkineeseen olen jotain käytettyjä palikoita kysellyt yksityisiltä niin huh huijaa... Onneksi ylihintaisia ei ole pakko ostaa
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Välillä ihmetyttää tosiaan osien pyyntihinnat, esim. vanteissa pyynnit on välillä huimia vrt. vaikka Blocket.
hessu75 kirjoitti: Internet pätijät voivat lukea tämän ennen vastaamistaan :lol: : http://www.pelulamu.net/tarkeily/
-Hessu-
:lol: :lol: Tuolla mainittuja tärkeilijöitä taitaa täältäkin foorumilta jokunen löytyä .;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
a9000
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja a9000 »

itse puolestani olen kummastellut viime aikoina erityisesti volvolandia palstan hintoja, siellä sitä vasta palikoilla hintaa on - teki jo mieli avautua ja kirjoittaa sinne että on osat hiukan eri hinnoissa (vertailukelpoiset) kun kanssafoorumilla (meillä) - esimerkiksi ruiskun ohjausboksit! jumalauta! meikäläinen myy uutta 10-20%:lla siitä hinnasta mitä volvopuolella myydään käytettyä... kummatkin boschin tavaraa.

ja ruotsin hintoja ei nyt oikein voi verrata suomen hintoihin, suomi on V***n kallis maa! kaikesta paskasta / bulkista saa maksaa ittensä kipeeks.

pääosin kohtuullisia hintoja minun mielestä meidän saabfoorumilla. ja sitten on taas sitä, että jostain osista ei vaan kertakaikkiaan saa sitä hintaa mikä niillä noin niinkun laajemmilla markkinoilla kuuluis olla, vaan jos haluaa myydä, niin on myytävä halvalla. esim. kaikenmaailman pikkunippelit joita ei oikeasti saa mistään, mutta eipä niistä kehtaa/voi paljon pyytääkään. esim. og900 turbon etumaskin ns. turbolippa - se on vaan muovinpala! ja toisaalta, koitapas löytää niitä jostain! itse edullisesti sellaisen toiselle klubilaiselle myyneenä... esimerkkinä vaan osasesta jossa kysyntä ja tarjonta ei varmaan kohtaa sen takia, että se on vaan muovinpala, ja kukaan ei sen takia ole halukas siitä paljon maksamaan, mielummin jopa on ilman kun maksaa ns. "ylihintaa".

että tämmössiä on nämä hinnoittelun probleemat.
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ottaen huomioon muutaman seikan:
-automallin valmistus 14v sitten loppunut eli hipo-osat ei ole enään uusia og900--
-ruotsissa tavaraa enemmän liikenteessä. hinnat alhaisempia =joka navetan kulmalla lojuu turbo saab.
-osat ei kelpaa edes ilmaiseksi. valitetaan liian pitkistä matkoista sun muusta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ruotsissa on Saabien osia arviolta 100x enemmän liikenteessä, joten siitä syystä on ihan täysin ymmärrettävää, että hinnat ovat täällä kotosuomessa korkeampia. Toki joidenkin foorumin "ammattimyyjien" hinnat välillä pistää silmään ja onpa jotain jäänyt ostamattakin, koska pyynti on omasta mielestä ihan poskettomalta vaikuttanut. Ruotsalaisten kanssa kauppojen tekeminen noin yleisesti ottaen on vähän kuin silittäisi kissaa vastakarvaan. Iloisia poikkeuksia onneksi heistäkin löytyy. :)

Itse olen esim. jättänyt ng-satkun osia myymättä, koska en ole järkevää hintaa näistä saanut. Mikäli pyynti alkaa olemaan alle puolet romiksen hinnoista ja silti pitäisi saada halvemmalla, niin jääköön sitten nurkkiin pölyttymään.
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Välillä itse tavaraa myydessä tuntuu, että ilmaseks pitäs antaa.
Jos ei hinnat miellytä niin ostakoon muualta mistä halvemmalla saa :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mitä itse olen jtn tavaraa tarvinnut niin olen aina sen mielestäni hyvään hintaan saanut. Kauppoja on helpo hieroa ja eine hinnat mitään kokrkeita ole.

[ot]
http://www.pelulamu.net/tarkeily/ kirjoitti:Poikkeustapauksena on se, jos yksinkertaiseen kysymykseen voi vastata yhdellä sanalla, jolloin tärkeilijät kilpailevat siitä, kuka ehtii kirjoittaa kyseisen sanan ensimmäisenä.
[/ot]

:lol:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hinnan määrää lähinnä kysynnän ja tarjonnan laki. Ei mun mielestä pidä valittaa, jos hinnat on perseestä. Jos osa on liian kallis, niin sitä ei osta kukaan, ja jos ei joku halua myydä halvemmalla niin pitäkööt palikkansa :lol:

Ruotsiin on turha verrata osien hintoja, koska siellä saabbeja on todellakin jokapuolella ja autot ylipäätänsä muutenkin huomattavasti halvempia. Kiitos suomen kovan verotuksen :x
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kaide
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Hessu vei tavallaan sanat suustani. Toisaalta oikea hinta on se millä kaupat syntyvät. Kun tarkemmin katsoo niin palstalla on muutama " jobbari" jotka rahtaavat tavaraa ammattimaisesti Ruotsista ja pitävät kauppaa pystyssä täällä foorumilla ja huutonetissä. Siinä taas ei ole mitään pahaa, mutta joku " nipo" saattaa äkkiä puuttua ko toimintaan koska se on niin ammattimaista ja alkaa kyselemään ALV.ien , kuittien yms. perään. Nimittäin jos kauhea sotku tuli syksyllä jostain konttihommasta niin millaisenkohan sotkun tuosta sais aikaan ?

summasummarum: Ostakoot ja maksakoot ken tahtoo ja mitä tahtoo. Pääsääntöisesti itse olen tehnyt ihan hyviä kauppoja. Osaan olla edes katsomatta tiettyjen myyjien ilmoituksia .

EDIT: Niin... parhaat ja edullismmat kaupat syntyvät kuitenkin ihan muualla, koska esim nettivaraosassa yms on usein myynnissä tavaraa ja myyjä ( ei himosaabisti) ei välttämättä osaa pistää sitä " tajuuks hei paljon tää sama maksaa marmoritiskillä" löpinävaihdetta päälle vaan myy esim käytetyt sunburst vanteet 30 eurolla setti, joka onkin ihan oikea hinta 20v vanhoista hapettuneista vanteista.
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

elkää ruvetko muurahaiskekoa hämmentämään. miusta on hienoa että ruotsista saadaan tavaraa tännekkin. tavalla tai toisella! hinnat on mitä on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JL
"Aero"

Viesti Kirjoittaja JL »

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Jos joku osa tuntuu kalliilta niin ei sitä kenenkään ole pakko ostaa! Itse olen mielestäni tehnyt vain hyviä kauppoja puoleen ja toiseen. Jos joku osa on mielestäni yli hintainen niin annan asian olla.

Kaikkiahan tietysti pitäisi saada ilmaiseksi... :roll:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

hessu75 kirjoitti:En mitenkään provosoi ketään kirjoituksellani ...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=64919

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=64920

Ja ylläolevilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
a9000
"Hirsch"

No nyt kun tämä kissa on nostettu pöydälle, niin täytyy sanoa vähän tuosta ruotsin tuonnista. Tuonti ruotsista on minun mielestä ihan jees siltä kannalta, että saadaan harvinaisempia osia tänne - mutta siinä kohtaa menee mielestäni (viimeistään) yli hyvän maun jos suhtkoht normitavarasta yritetään täällä sitten nyhtää viimeisen päälle kovaa hintaa "haitarin" ylärekisteristä, eli kyse on ihan puhtaasti voiton maksimoinnista. Muutenkaan en katso kovin hyvällä sitä hinnan nyhtämistä, vaikka osa olisikin harvinaisempi - jos se kerran on puoliammattimaisesti tuotettu ruotsista niin ei silloin ruveta nyhtämään yksittäiskappaleen maksimihintoja, minun mielestä se ei ole asiallista. Vaikka (monenlaista) riskiä ottavat nämä tyypit jotka ruotsista osia alituiseen hakevat ja sitten täällä myyvät, niin riskiä tuskin pienentää se että tavarasta yritetään saada suomessa mahdollisimman kova hinta. Siinä oli pieni pelisilmä paikallaan, sanoisin. On minun mielestä hiukan ostajan/kanssaharrastajien aliarviointia jos tiedetään että tavara kuitenkin tulee ruotsista... Itse olen ruotsista onnistunut tavaraa ostamaan yhden foorumin kautta, aika hullulla riskillä joittenkin mielestä, rahat etukäteen jne... mutta toistaiseksi kaikki on mennyt ihan hyvin. Olen käyttänyt semmoista henkistä taktiikkaa :) että jos kerran tiedän tyypin osoitteen niin ei ne rahat jää minulta takaisin saamatta jos tavaraa ei rupea kuulumaan... haastavaa mutta hauskaa/jännää puuhaa, ja tulee ruottin kieltäkin samalla harjoiteltua, ja kun se osatarve on aina akuutti, varsinkin jos ja kun yleensä etsivä löytää kaikenlaista kivaa, uutta tai jopa erikoista! Vielä kun ois rahaa ostostella mielin määrin... niin lähtisin oitis ostamaan og900 cabrioletin jenkeistä!
CC Aero kirjoitti:Ruotsissa on Saabien osia arviolta 100x enemmän liikenteessä, joten siitä syystä on ihan täysin ymmärrettävää, että hinnat ovat täällä kotosuomessa korkeampia. Toki joidenkin foorumin "ammattimyyjien" hinnat välillä pistää silmään ja onpa jotain jäänyt ostamattakin, koska pyynti on omasta mielestä ihan poskettomalta vaikuttanut. Ruotsalaisten kanssa kauppojen tekeminen noin yleisesti ottaen on vähän kuin silittäisi kissaa vastakarvaan. Iloisia poikkeuksia onneksi heistäkin löytyy. :)

Itse olen esim. jättänyt ng-satkun osia myymättä, koska en ole järkevää hintaa näistä saanut. Mikäli pyynti alkaa olemaan alle puolet romiksen hinnoista ja silti pitäisi saada halvemmalla, niin jääköön sitten nurkkiin pölyttymään.
Viimeksi muokannut a9000, To Joulu 13, 2007 19:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
a9000
"Hirsch"

no tuo on hyvä esimerkki siitä miten kysyntä ja tarjonta eivät aina kohtaa, mutta ehkä hiukan epäasiallista nostaa asia tuolla tavalla esille... jos jury katsoo että oli epäasiallista niin tämän minun vistin saa poistaa myös...
JKen kirjoitti:
hessu75 kirjoitti:En mitenkään provosoi ketään kirjoituksellani ...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=64919

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=64920

Ja ylläolevilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lukittu