Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn
Re: Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn
Hahah. Avautuminen. Saapistille ei sais koskaan mikään maksaa mitään. Ruottistahan sitä voi sitte tilata jos siellä on niin paljon halvempaa, miksi itkeä täällä?
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Toisaalta ostajalle ei laisinkaan kuulu, paljonko myyjä itse on tavarasta maksanut. Jos voittaa vaikkapa uuden auton arpajaisissa, niin pitääkö se antaa pois arvan hinnalla? Tietyille tuotteille muodostuu kysynnän ja tarjonnan mukaan jokin hintataso. Jos tuotteesta on pulaa ja joku haluaa tehdä bisnestä sillä että täyttää tätä tyhjiötä niin OK. Vaihtoehtohan olisi, että hinta olisi vielä korkeampi tai tuotetta ei saisi ollenkaan. Harvinaisten tuotteiden raahaaminen ulkomailta johtaa joka tapauksessa ko. hyödykkeen hintatason laskuun pidemmän päälle.a9000 kirjoitti:Tuonti ruotsista on minun mielestä ihan jees siltä kannalta, että saadaan harvinaisempia osia tänne - mutta siinä kohtaa menee mielestäni (viimeistään) yli hyvän maun jos suhtkoht normitavarasta yritetään täällä sitten nyhtää viimeisen päälle kovaa hintaa "haitarin" ylärekisteristä, eli kyse on ihan puhtaasti voiton maksimoinnista. Muutenkaan en katso kovin hyvällä sitä hinnan nyhtämistä, vaikka osa olisikin harvinaisempi - jos se kerran on puoliammattimaisesti tuotettu ruotsista niin ei silloin ruveta nyhtämään yksittäiskappaleen maksimihintoja, minun mielestä se ei ole asiallista.
Heh, yksinkertaistusta viestissäsi. Olisko okei jos ammattimainen osien tuoja maksaisi bisnestuotostaan myös tuloveron, jos toiminta on nimenomaan niin pisnestä? arpajaisvoitto on muuten ihan täysin eri asia kun ostaminen jälleenmyyntiin. arpajaisvoitosta on verotkin jo maksettu, tai ainakin siitä joutuu ne joku maksamaan... Olisko okei jos loppuis se osien tuonti, jos ei maksa veroja kamoistaan? Mikä on reilua, asiallista, epäasiallista, viisasta tai järkevää, ei kai ole aina niin yksinkertainen juttu. Nämä harmaat tuojat ovat markkinoilla vain kanssaihmisten armosta - niinkin kai voi asiaa ajatella? Vois kantsii funtsii vähän syvällisemmin mitä touhuaa, nimim. panisitko paljaalla?
Kuten tuossa joku toinenkin jo kirjoitti, niin ostaja äänestää jaloillaan, jos hinta ei asetu sopivaksi. En ole yhtään ruotsin tuontiosaa suomesta ostanut, itse postikulut maksamalla ja paljon vaivaa näkemällä jäänyt paljon parempi mieli, kun hinta on asettunut oikealle tasolle. Edullista on vielä ollut korkeiden yksikkötuontikustannusten jälkeenkin.
ehdotankin täten että klubikaupan toimintaa laajennettaisiin. esimerkiksi minä voisin nyt hyvin työttömänä ollessani tehdä klubikaupan hankintareissun ruotsiin. ostaisin klubikauppaan suomessa harvinaisempaa osatavaraa, klubin rahoilla tietenkin, ja klubi saisi myydä niitä sitten järkevillä hinnoilla (justeerattu esim. kysyntä/tarjonta raadin toimesta) jäsenistölleen - klubihan saa voittoa tuottamattomana yhdistyksenä tällaista toimintaa harjoittaa ihan lain sallimana, toiminnan tarkoitus kun ei olisi tuottaa voittoa vaan rahoittaa entistä hienompaa klubitoimintaa. Että tämmöinen sääntelytalous kehitysehdotus täältä... se olisi yksi keino siihen kaivattuun hintatason korjausliikkeeseen.
Kuten tuossa joku toinenkin jo kirjoitti, niin ostaja äänestää jaloillaan, jos hinta ei asetu sopivaksi. En ole yhtään ruotsin tuontiosaa suomesta ostanut, itse postikulut maksamalla ja paljon vaivaa näkemällä jäänyt paljon parempi mieli, kun hinta on asettunut oikealle tasolle. Edullista on vielä ollut korkeiden yksikkötuontikustannusten jälkeenkin.
ehdotankin täten että klubikaupan toimintaa laajennettaisiin. esimerkiksi minä voisin nyt hyvin työttömänä ollessani tehdä klubikaupan hankintareissun ruotsiin. ostaisin klubikauppaan suomessa harvinaisempaa osatavaraa, klubin rahoilla tietenkin, ja klubi saisi myydä niitä sitten järkevillä hinnoilla (justeerattu esim. kysyntä/tarjonta raadin toimesta) jäsenistölleen - klubihan saa voittoa tuottamattomana yhdistyksenä tällaista toimintaa harjoittaa ihan lain sallimana, toiminnan tarkoitus kun ei olisi tuottaa voittoa vaan rahoittaa entistä hienompaa klubitoimintaa. Että tämmöinen sääntelytalous kehitysehdotus täältä... se olisi yksi keino siihen kaivattuun hintatason korjausliikkeeseen.
Hessu kirjoitti:Toisaalta ostajalle ei laisinkaan kuulu, paljonko myyjä itse on tavarasta maksanut. Jos voittaa vaikkapa uuden auton arpajaisissa, niin pitääkö se antaa pois arvan hinnalla? Tietyille tuotteille muodostuu kysynnän ja tarjonnan mukaan jokin hintataso. Jos tuotteesta on pulaa ja joku haluaa tehdä bisnestä sillä että täyttää tätä tyhjiötä niin OK. Vaihtoehtohan olisi, että hinta olisi vielä korkeampi tai tuotetta ei saisi ollenkaan. Harvinaisten tuotteiden raahaaminen ulkomailta johtaa joka tapauksessa ko. hyödykkeen hintatason laskuun pidemmän päälle.a9000 kirjoitti:Tuonti ruotsista on minun mielestä ihan jees siltä kannalta, että saadaan harvinaisempia osia tänne - mutta siinä kohtaa menee mielestäni (viimeistään) yli hyvän maun jos suhtkoht normitavarasta yritetään täällä sitten nyhtää viimeisen päälle kovaa hintaa "haitarin" ylärekisteristä, eli kyse on ihan puhtaasti voiton maksimoinnista. Muutenkaan en katso kovin hyvällä sitä hinnan nyhtämistä, vaikka osa olisikin harvinaisempi - jos se kerran on puoliammattimaisesti tuotettu ruotsista niin ei silloin ruveta nyhtämään yksittäiskappaleen maksimihintoja, minun mielestä se ei ole asiallista.
Niin mitä ne tapaa sanoa jos tulee heitettyä että "noitahan sä oot saanu siellä ilmaseks"..? "Senkun haet sitten ja hei, tuo mullekin ämpärillinen." 
Täällä on hinnat keskimäärin mielestäni todella asiallisella tasolla, vertaukseksi olen myynyt jonkin verran tallikaverini bmw-purkuosia niitten foorumilla joskus mielestäni hirvittävillä pyynneillä. Mutta maksettu ollaan vaan kiltisti..

Täällä on hinnat keskimäärin mielestäni todella asiallisella tasolla, vertaukseksi olen myynyt jonkin verran tallikaverini bmw-purkuosia niitten foorumilla joskus mielestäni hirvittävillä pyynneillä. Mutta maksettu ollaan vaan kiltisti..

OT: Eikö sitä lainausta voisi laittaa päälle ja sen oman tekstin alle?a9000 kirjoitti:......
Olen yrittänyt jo hetken ostaa pystärin keulaa ja takapuskuria...joko hinta on paljon enemmän kuin purkaamoissa, tai sitten ovat ilmaisia..toisaalta ihan nymmärrettävää kun purkaminenkin maksaa, toisaalta ei 

Saab 900S Combicoupe
Outoo? Jos tuntuu kalliilta niin ostaa muualta? Ei pitäis olla vaikeeta? Jos harrastajan purku osat on kalliita niin ostaa ite sen purku auton ja alkaa siitä pilkkoon? Ihme valitusta...
Jos osaa tarvii eikä saa sitä muualta niin se on joko kallis tai halpa riippuen siitä kuinka kovasti sitä tarvii?
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No niin,
Tulee puolin ja toisin mielipiteitä. Kertooko se sitten siitä, että jotkut harrastajat ovat sitten paremmin tienaavia ja ei ole niin väliä sitten osan hinnasta tms.
toiset taas ovat sitten hintatietoisempia tai tarkempia harrastusbudjetistaan, mene ja tiedä???
Sen verran sanon tuohon yllä nähtyyn minun osto ilmoitus linkitykseen. Kyllä, laitoin tämän topicin ihan piruuttani, kun alkoi TAAS saapettamaan nämä hinnat.
Voin nyt verrata taas turvallisesti teille muillekin, että Saab Turbo Klubbenin kautta Ruotsista tuli jälleen yli puolet halvemmalla RAHTEINEEN ihan siistissä kunnossa oleva SCC ja hintaa oli vaivaiset 350 kruunua, eli noin 40 euroa tjsp.
Onko se sitten niin, että pieni prosentti vain täälläkin foorumilla uskaltaa lähteä tilaamaan muualta?
Muut vain menee kuin pässit narussa ja matkii hintoja muiden "suuntaa osoittavien myyjien" mukaan?
a9000 foorumilainen osaa hienosti minusta kertoa asian ytimen tässäkin kohtaa. Kiitos siitä.
Minun jorinoilla ei ole tarkoitus muuttaa hintapolitiikkaa mihinkään suuntaan, vaan haluaisin niiden henkilöiden tajuavan juuri sen, että itsekin sitä uskaltaa tilata muualta kuin Suomen puolelta näitä osia ja näin nämä jopparit sitten tulisivat järkevämpiin hintoihin.
Eikä tässä mitään "ilmaiseksi olla ostamassa". Tämä lause on niin tuttua. Hei, eikö myyvälle porukalle mene kaaliin, että osat ovat jopa kymmeniä vuosia vanhoja ruostekasoja. Niin niin, se on tyhmä joka maksaa, ei se joka myy. Hohhoijjaa.
Poislukien sitten ns harvinaiset osat, joita edelleen sitten saa rapakon takaa, kun vaan uskaltaa.
Barrikadeille toveri harrastajat!
Tulee puolin ja toisin mielipiteitä. Kertooko se sitten siitä, että jotkut harrastajat ovat sitten paremmin tienaavia ja ei ole niin väliä sitten osan hinnasta tms.
toiset taas ovat sitten hintatietoisempia tai tarkempia harrastusbudjetistaan, mene ja tiedä???
Sen verran sanon tuohon yllä nähtyyn minun osto ilmoitus linkitykseen. Kyllä, laitoin tämän topicin ihan piruuttani, kun alkoi TAAS saapettamaan nämä hinnat.
Voin nyt verrata taas turvallisesti teille muillekin, että Saab Turbo Klubbenin kautta Ruotsista tuli jälleen yli puolet halvemmalla RAHTEINEEN ihan siistissä kunnossa oleva SCC ja hintaa oli vaivaiset 350 kruunua, eli noin 40 euroa tjsp.
Onko se sitten niin, että pieni prosentti vain täälläkin foorumilla uskaltaa lähteä tilaamaan muualta?
Muut vain menee kuin pässit narussa ja matkii hintoja muiden "suuntaa osoittavien myyjien" mukaan?
a9000 foorumilainen osaa hienosti minusta kertoa asian ytimen tässäkin kohtaa. Kiitos siitä.
Minun jorinoilla ei ole tarkoitus muuttaa hintapolitiikkaa mihinkään suuntaan, vaan haluaisin niiden henkilöiden tajuavan juuri sen, että itsekin sitä uskaltaa tilata muualta kuin Suomen puolelta näitä osia ja näin nämä jopparit sitten tulisivat järkevämpiin hintoihin.
Eikä tässä mitään "ilmaiseksi olla ostamassa". Tämä lause on niin tuttua. Hei, eikö myyvälle porukalle mene kaaliin, että osat ovat jopa kymmeniä vuosia vanhoja ruostekasoja. Niin niin, se on tyhmä joka maksaa, ei se joka myy. Hohhoijjaa.
Poislukien sitten ns harvinaiset osat, joita edelleen sitten saa rapakon takaa, kun vaan uskaltaa.
Barrikadeille toveri harrastajat!
Eikö ole ilmainenkaan kelvannut? siitä pitäisi myyjän siis maksaa että takapuskurin ja keulan huolit?pakinen kirjoitti:Olen yrittänyt jo hetken ostaa pystärin keulaa ja takapuskuria...joko hinta on paljon enemmän kuin purkaamoissa, tai sitten ovat ilmaisia..toisaalta ihan nymmärrettävää kun purkaminenkin maksaa, toisaalta ei

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hienoa että ajattelit minun puolesta, mikä kelpaa ja mikä eiJamppa kirjoitti:Eikö ole ilmainenkaan kelvannut? siitä pitäisi myyjän siis maksaa että takapuskurin ja keulan huolit?pakinen kirjoitti:Olen yrittänyt jo hetken ostaa pystärin keulaa ja takapuskuria...joko hinta on paljon enemmän kuin purkaamoissa, tai sitten ovat ilmaisia..toisaalta ihan nymmärrettävää kun purkaminenkin maksaa, toisaalta ei

Jos oikein tarkkaan lukee mitä kirjoitin, niin siinä voidaan ehkä myös todeta pointtini olevan foorumin hintojen suuri vaihtelu suuntaan ja toiseen

Saab 900S Combicoupe
Kuvitteletko nyt ihan tosissasi että Suomessa Saabien hinnat ja osien hinnat olisivat Ruotsin tasoa?hessu75 kirjoitti: Diipa daa paaa...
Jos olet huomannut niin sielläpäin autotkin (lue: Saabit) maksavat huomattavasti vähemmän mitä täällä Suomessa..
Tottakai tämä heijastuu myös varaosien hintoihin..
Nyt tarkoitan sitten siis vanhempaa autokantaa OG900, NG900..
Haasta sitten nettiautonkin ilmoittajat, kun ei Suomesta saakkaan Aeroa vaparin hinnalla..
Kauhea itkeminen jos rahat on niin vähissä niin säästäisi sitten jostain muusta kuin auton osista?
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tai jos verrataan autoja vaikka mobile.de hintoihin. Oli kuulemma saksassa myyty toissa päivänä 2000 vuotinen 9-5 aero 3500€. Kuulin tässä töissä tuosta. Olisi ollut täällä ostaja jos olisi tiennyt ajoissa tuosta. Eli varmaan suomessa sitten pitäisi maksaa saman verranTurbo16 kirjoitti:Kuvitteletko nyt ihan tosissasi että Suomessa Saabien hinnat ja osien hinnat olisivat Ruotsin tasoa?hessu75 kirjoitti: Diipa daa paaa...
Jos olet huomannut niin sielläpäin autotkin (lue: Saabit) maksavat huomattavasti vähemmän mitä täällä Suomessa..
Tottakai tämä heijastuu myös varaosien hintoihin..
Nyt tarkoitan sitten siis vanhempaa autokantaa OG900, NG900..
Haasta sitten nettiautonkin ilmoittajat, kun ei Suomesta saakkaan Aeroa vaparin hinnalla..
Kauhea itkeminen jos rahat on niin vähissä niin säästäisi sitten jostain muusta kuin auton osista?

Itse olen nyt katsellut chevy/GMC suburbania. Käynyt mielessä jopa uuden osto. Suomessa niistä pyydetään noin 100k€, jenkkilässä saa samaisen auton hinnat alkaen 25k€. Noiden hinnoissa täällä tosiaan on ollut vedätyksen makua. Ja jos uuteen päädyn, joutuu kyllä sen tuomaan itse tänne.
Siis kyllähän hinnat osissa johtuvat ihan siitä, että suomessa autoilu on aina kallista, ja jos erikoisempia osia haluaa saada, on niistä maksettava. Niitä kun ei niin markkinoilla ole. Esimerkkinä vaikka levikesarjat, aeron penkit jne. Ja jos koko tekniikan hinnasta puhutaan, tuntuu ettei niillä ole mitään arvoa, romumieskin saattaa jo maksaa niistä paremmin, kuin itse semmoinen kuka tekniikkaa voisi tarvita oikeasti.
Ja kohta varmaan ollaan tilanteessa, että osista kun ei kukaan maksa, ei niitä autoja(saabeja) kukaan ala enää purkamaa, ei romuttamot eikä yksityiset. Koska niistä ei korvausta saa. Vaan ennemin pistetää sulattoon. Sittenpä huomataan joskus että ei niitä osia saa enään mistään. No onneksi nämä OG ikäluokan autot alkavat jo olla muutenkin olla häviävä osa (ainakin tältä kantilta katsottuna)
Ne ketkä osia tarvivat/haluisivat mutta eivät halua maksaa lähellekään pyydettyä hintaa, taitavat olla niitä persaukisia. Ja ne ketkä sitten kun tarve tulevat ostavat mukisematta käytetyn/uuden ovat niitä parempiosaisia. Itse kait kuulun enempi tuoho ekaa kastiin, ja sen mukaan yritän ostella jos/kun tarvetta on.
Viimeksi muokannut Jamppa, Pe Joulu 14, 2007 09:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Joopa joo, diipa daapa vaan sullekin.
Eipä tuota ole rahat vähissä, eikä kiristä mistään.
Taas tulee se fiilis, että valtavirta menee vaan muiden suuntaa näyttävien foorumilaisten mukana ja eivät uskalla mitään tehdä vastoin kirjoittamattomia lakeja ja opittuja käytäntöjä.
Koskee ihan muitakin asioita, mitä täällä on huomattu ja luettu.
Jos ole vastarannan kiiski ja et tee tai sano niinkuin muut, niin olet valittaja ja diipa daapa.
En mä niinq mitään luule ja enkä kuvittele.
Ostaja äänestää jaloillaan ja sen olen jo tehnyt.
Onneksi täällä kuitenkin on useampi asiallinen osien myyjä ja ne muutamat tapaamani klubilaiset ovat oikein mukavia ja auttavia.
Väärä kuva tulee vain harrastukseen diipa daapoista ja sen semmoisista värikynäteroista. Älä ota hernettä nenään, jos asia ei sinua koske.
Piis änd loov.
-Hessu-
Eipä tuota ole rahat vähissä, eikä kiristä mistään.
Taas tulee se fiilis, että valtavirta menee vaan muiden suuntaa näyttävien foorumilaisten mukana ja eivät uskalla mitään tehdä vastoin kirjoittamattomia lakeja ja opittuja käytäntöjä.
Koskee ihan muitakin asioita, mitä täällä on huomattu ja luettu.
Jos ole vastarannan kiiski ja et tee tai sano niinkuin muut, niin olet valittaja ja diipa daapa.
En mä niinq mitään luule ja enkä kuvittele.
Ostaja äänestää jaloillaan ja sen olen jo tehnyt.
Onneksi täällä kuitenkin on useampi asiallinen osien myyjä ja ne muutamat tapaamani klubilaiset ovat oikein mukavia ja auttavia.
Väärä kuva tulee vain harrastukseen diipa daapoista ja sen semmoisista värikynäteroista. Älä ota hernettä nenään, jos asia ei sinua koske.
Piis änd loov.
-Hessu-
no siinä tapauksessa kannattaa sun varmaan alkaa itse niitä ruotsista yms paikoista ostamaan. Kun sitä mieltä että täällä pitää olla samanhintaiset osat kun ruotsissa. Joitain osia niitä kyllä pakko sieltä tuodakkin, koska suomesta ei niitä vaan saa(paitsi uusia) Tai sitten joutuu kyttäämään että jos joskus osuu. Mikä ei aina vaan onnistu aikataulun vuoksi. Se ruotsista ostaminen vaan hankalaa. Sieltä eivät ylensä halua tänne lähetellä mitään, vaan pitäisi pystyä noutamaan.
Kyllä mulle kelpaisi vielä myös Cs aeron kaarilistat, jos joku haluisi ne lahjoittaa tai myydä pullakahvia vastaan, voi ne tuoda minulle tänne.
Kyllä mulle kelpaisi vielä myös Cs aeron kaarilistat, jos joku haluisi ne lahjoittaa tai myydä pullakahvia vastaan, voi ne tuoda minulle tänne.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Eli siis väität että jos foorumissa joku laittaa tuotteen hinnan niin se on siinä ja kaikki muutkin Suomessa pyytävät sen hinnan?hessu75 kirjoitti: ..tekstiä...
En ainakaan itse osaa arvioida aina tuotteen hintaa ja hyvin kuitenkin on foorumilla hinta pitänyt ja aina olen halvemmalla saanut kuin rompparilta ja nopeasti!
En tiedä sinusta, mutta ainakin itse olen hintoihin ollut tyytyväinen ja on antanut suuntaa siihen mitä olen itse pyytänyt..
Ja tavaran kyllä olen saanut yleensä myytyä, jos se on semmoista mitä ihmiset haluavat.. Pois lukien i8 osia, jotka nyt eivät tunne kelpaavan kohta romppareillakkaan

Jamppa: Yhdyn sinuun ja hieman jo kirjoitinkin samaa asiaa...