Voi voi McLaren..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Sinäns hyvä päätös. Auton rooli on ihan liian korostettu koko lajissa. Ihan sama mikä paviaani autoa ajaa jos auto on hyvä se voittaa? Auto ehkä suoriutui hiukan paremmin mutta kuski sen kuitenkin maaliin ajaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja jariha »

No niin, McLarenista me suomalaiset ei päästä eroon. Toivottavasti auto on ensi vuonna samanlaisessa iskussa kuin tänäkin vuonna oli. Mutta ennen kaikkea, Onnea Heikkille tallipaikasta!
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Juu oli kyllä mukava uutinen. En usko että toinen spekulaatioissa ollut vaihtoehto Toyota olisi pystynyt tarjoamaan läheskään saman tasoista autoa, pohjalta kun harvoin noustaan kovin nopeaa.
Hieman jäi ihmetyttämään kun tuossa muutama päivä sitten lehdistössä puhuttiin että Heikillä olisi ollut tarjolla kaksi Renaultia parempaa vaihtoehtoa, itse en löytänyt kuin yhden :roll: (tietysti Heikin lompakon kanalta niitä onkin voinut olla... tiedä sitten onko lehdistö taas tulkinnut omiaan)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja Svc »

Sitten vaan odottamaan päivää, kun samalla palkintopallilla ovat herrat Räikkönen, Kovalainen ja Rosberg. Järjestys vapaa.
Ainakin sillä kertaa Nico olisi ihan riittävän suomalainen. :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Money For Nothing kirjoitti: Hieman jäi ihmetyttämään kun tuossa muutama päivä sitten lehdistössä puhuttiin että Heikillä olisi ollut tarjolla kaksi Renaultia parempaa vaihtoehtoa, itse en löytänyt kuin yhden :roll: (tietysti Heikin lompakon kanalta niitä onkin voinut olla... tiedä sitten onko lehdistö taas tulkinnut omiaan)
Ilman muuta minusta myös Toyota olisi ollut parempi vaihtoehto kuin Renault. Kaikista tärkein asia nyt on että saa saman arvoisen kohtelun toisen kuljettajan kanssa ja sitä rellulla ei ollut edes tarjolla. Toyotahan ajaa näillä näkymin samoista sijoista 5-8 kuin rellukin joten siinäkään mielessä valinta ei olisi ollut huono. Siitä minulla ei ole nyt varmaa tietoa oliko se toinen vaihtoehto edes Toyota mutta senkin tiedon kyllä helposti saa :wink: Onneksi sillä ei enää ole edes väliä.

Erittäin iloinen olen Heikin puolesta ja onnittelut vaan koko perheelle. Uusi tallikin on pian ihmeissään että mikäs ihme se tällainen puhuva suomalainen oikein on. :lol:
Taas on yksi uskomaton menestystarina yhtä pykälää lähempänä toteutumistaan. Urakka ja vastukset sen kun kovenee mutta nyt ei homma ole ainakaan rahasta kiinni jos McLaren nyt sitten toipuu nopeasti tuosta menneen kauden häslingistä.
9000CS 2,3
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Saappi Kuski kirjoitti:Kaikista tärkein asia nyt on että saa saman arvoisen kohtelun toisen kuljettajan kanssa...
Näinhän sitä julkisuudessa kirjoitellaan ja näin minäkin toivon. En jaksa kuitenkaan uskoa tuohon kaiken sen mokailun jälkeen mitä talli teki viimekaudella. Jos olisivat nimenneet ykköskuskin ja ajoissa, niin todennäköisesti Alonso olisi ollut mestari. Mutta kun pitivät kiinni periaatteestaan, niin mokasivat. Kun rahasta on kyse, niin kysymykseni kuuluu: Kauanko sponsorit sietävät tällaista mokailua?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Saappi Kuski kirjoitti:Ilman muuta minusta myös Toyota olisi ollut parempi vaihtoehto kuin Renault. Kaikista tärkein asia nyt on että saa saman arvoisen kohtelun toisen kuljettajan kanssa ja sitä rellulla ei ollut edes tarjolla. Toyotahan ajaa näillä näkymin samoista sijoista 5-8 kuin rellukin joten siinäkään mielessä valinta ei olisi ollut huono. Siitä minulla ei ole nyt varmaa tietoa oliko se toinen vaihtoehto edes Toyota mutta senkin tiedon kyllä helposti saa :wink: Onneksi sillä ei enää ole edes väliä.
Mä en vielä ole jaksanut uskoa tuon Toyotan suorituskykyyn, vaikka loppukaudesta väläyttelivätkin pariin otteeseen.
Piquet:n kanssa Heikin asema olisi varmasti ollut suht tasapuolinen, Alonson kanssa tuskin, että siinä mielessä Toyota oliskin voinut olla Renaultia parempi.
No, ainakin itse toivoin tätä tapahtunutta Mclaren siirtoa, taas tiedossa erittäin mielenkiintoinen kausi! On vaan kauden alkuun vähän turhan pitkä aika :)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Voi voi McLaren..

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ZeiPii kirjoitti: Näinhän sitä julkisuudessa kirjoitellaan ja näin minäkin toivon. En jaksa kuitenkaan uskoa tuohon kaiken sen mokailun jälkeen mitä talli teki viimekaudella. Jos olisivat nimenneet ykköskuskin ja ajoissa, niin todennäköisesti Alonso olisi ollut mestari. Mutta kun pitivät kiinni periaatteestaan, niin mokasivat. Kun rahasta on kyse, niin kysymykseni kuuluu: Kauanko sponsorit sietävät tällaista mokailua?
Mc Larenilla on onneksi ainakin perinteisesti saanut saavuttaa "ykköskuskin" aseman ajamalla paremmin kuin tallikaveri.
En tiedä paljonko tuo 100m€ sakko nyt sitten lopulta vaikuttaa ja vaikuttaako esim. auton kehitystyöhön ollenkaan. Joidenkin tietojen mukaan siitä koituu oikeasti maksettavaksi vain 60m€. Se luulisi olevan helpohko säästää kuluja leikkaamalla, nyt kun on aika halvat kuskitkin, kymmeniä miljoonia ei tarvitse maksaa kummallekaan kaudesta.
Minusta tuntuu että tuo vakoilujupakka meni vähän samaan kastiin muiden sääntörikkomusten kanssa. Muistuttaa doping tuomioita, ollaan vähän rankaisevinaan kun jäivät housut kintuissa kiinni että lajin uskottavuus säilyisi , vaikka kaikki tietää että kaikki vakoilee.
Naurettavahan se tuomio oli kun kuljettajien pisteitä ei viety. Siinäkin syynä oli aivan varmasti se että mestaruus olisi "ratkennut" ennen paria viimeistä osakilpailua ja lipputulot olisivat niiden osalta romahtaneet. Ollaan siis olevinaan oikeudenmukaisia mutta siinä vaiheessa kun raha-asiat astuu kuvioihin niin se ajaa kaiken muun yli.
Sponsoreita laji kiinnostaa varmaan niin kauan kuin se vetää katsomot täyteen. Jollain ihmeen tavalla se näyttää sen tekevän vuodesta toiseen ja lippujen hinnatkin on nousseet ihan älyttömiin.
Nythän F1:n luulisi muuttuvan vielä katsojien kannalta mielenkiintoisemmaksi kun luistonesto kielletään. Jos minä saisin päättää niin kabiineihin tulisi kytkinpolkimet ja vaihdekepitkin takaisin. Sitten se nähtäisiin kuka ne mutkat oikeasti ajaa nopeasti läpi ja kuka ei. :)
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin