Check Engine valo ongelma...
Check Engine valo ongelma...
Kyseessä on sama 2,1 -93 saab johon kyselin pari päivää sitten vaihteisto-ongelmaan neuvoja, kiitokset neuvoista.
Nyt isompi ongelma on epäsäännöllinen CHECK ENGINE valon vilkkuminen / palaminen.
Merkkihuollon mukaan vikakoodi on liian laiha polttoaineseos, mutta auto toimii täysin normaalisti ja kuluttaa bensaa normaalisti. Neuvona oli ilmavuoto jostakin tai ilmamassamittari, mittarin vaihdoin ja lisäksi kokeiltiin myös polttoaineen takaisinkierrätys "joku hiilijuttu" putken tukkimista, valo vilkahtelee ja palaa epäsäännöllisesti silti, autoon on kesällä vaihdettu myös lambda-anturi.
hätäisen mittauksen peusteella pakokaasuarvot ovat nyt myös ok.
Valon palaminen on todennäköisempää silloin kun on pakkasta ja auto on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan joskaan tämäkään ei ole sääntö.
Onko jossakin termostaatti/lämpöanturi joka ohjaa ruiskua????
Onko mahdollista, että jäädytysnesteen vuoto sisällepäin aiheuttaisi ongelmaa, nestettä ei kulu mitenkään huomattavasti?
Olen tutkinut näiltä sivuilta tätä ongelmaa ja saanut vinkkejä mutta en silti tiedä mitä pitäisi tehdä, Onko olemassa vaara, että jotakin hajoaa pahasti vaikka auto toimii ok, autolla on ajettu 285tkm.
-Kiitokset taas-
Nyt isompi ongelma on epäsäännöllinen CHECK ENGINE valon vilkkuminen / palaminen.
Merkkihuollon mukaan vikakoodi on liian laiha polttoaineseos, mutta auto toimii täysin normaalisti ja kuluttaa bensaa normaalisti. Neuvona oli ilmavuoto jostakin tai ilmamassamittari, mittarin vaihdoin ja lisäksi kokeiltiin myös polttoaineen takaisinkierrätys "joku hiilijuttu" putken tukkimista, valo vilkahtelee ja palaa epäsäännöllisesti silti, autoon on kesällä vaihdettu myös lambda-anturi.
hätäisen mittauksen peusteella pakokaasuarvot ovat nyt myös ok.
Valon palaminen on todennäköisempää silloin kun on pakkasta ja auto on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan joskaan tämäkään ei ole sääntö.
Onko jossakin termostaatti/lämpöanturi joka ohjaa ruiskua????
Onko mahdollista, että jäädytysnesteen vuoto sisällepäin aiheuttaisi ongelmaa, nestettä ei kulu mitenkään huomattavasti?
Olen tutkinut näiltä sivuilta tätä ongelmaa ja saanut vinkkejä mutta en silti tiedä mitä pitäisi tehdä, Onko olemassa vaara, että jotakin hajoaa pahasti vaikka auto toimii ok, autolla on ajettu 285tkm.
-Kiitokset taas-
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Check Engine valo ongelma...
Veikkaan lämpötila-anturia. Parit vaihdettu hyvin tuloksin. Kannessa keskellä imusarjaa, menee sähkökaapeli.jupejo kirjoitti:Kyseessä on sama 2,1 -93 saab johon kyselin pari päivää sitten vaihteisto-ongelmaan neuvoja, kiitokset neuvoista.
Nyt isompi ongelma on epäsäännöllinen CHECK ENGINE valon vilkkuminen / palaminen.
Onko jossakin termostaatti/lämpöanturi joka ohjaa ruiskua????
autolla on ajettu 285tkm.
-Kiitokset taas-
Osta se Bosch sininen.

(yv. luettu)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Check Engine valo ongelma...
huonot maadoitukset. putsaa hapettumat.
imu vuoto. tarkasta kaikki alipaine letkut ja imusarjan lähtöjen holkit.
imu vuoto. tarkasta kaikki alipaine letkut ja imusarjan lähtöjen holkit.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Marras 04, 2007 23:08
Re: Check Engine valo ongelma...
Minulla auttoi ainakin pari vuotta sitten valon sammumiseen kun pidin akun kaapelia irti n.5minuuttia ja lisäsin hieman moottoriöljyä, vaikka öljyn määrä olikin tikun mukaan merkkien puolivälissä? En tiedä kumpi asia auttoi???
Tietenkin moottori sammutettuna.
(Ihmettelin kyllä itsekin??)
Nämä ohjeet sain eräältä Saab korjaamon entiseltä työnjohtajalta, eikä hänkään tiennyt miksi? mutta on kuulema usein auttanut valon sammumiseen.
Tietenkin moottori sammutettuna.
(Ihmettelin kyllä itsekin??)
Nämä ohjeet sain eräältä Saab korjaamon entiseltä työnjohtajalta, eikä hänkään tiennyt miksi? mutta on kuulema usein auttanut valon sammumiseen.
Re: Check Engine valo ongelma...
Itselläni viallinen lämpöanturi sekoitti tyhjäkäyntiä. Välillä toimi normaalisti, välillä kierrokset jäivät huutamaan yli 2000rpm
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
CE ja 2,1-92
Minun 2,1-92 Saabissa ce-valo ilmestyi kahdesti ja kummallakin kerralla se sammui samalla toimenpiteella. Minulla oli tapana pitää moottori puhtaana ja pesun yhteydessä nähtävästi pääsi vettä ilmamassamittarin liittimen kontaktipintoihin, olivat ainakin hieman hapettuneen näköisiä. Puhdistin kontaktit hyvin, samoin kuin muidenkin liittimien kontaktit koneen ympärillä. Ce-valo pysyi sammuksissa.
JMi
JMi
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Check Engine valo ongelma...
Onkohan "CHECK ENGINE" valon joku piuha konehuoneessa sylinterikannen alapuolella kiinni semmosen ohuen tapin päässä? Vaikee nyt kuvailla... Kuitenkin eilen vaihdoi jäähdyttimen letkua. Sellanen 90 asteen kulman tekevä jäähdytysletku mikä menee syliterikopan kylkeen... Siinä lähellä on se piuha... Vahingossa kolhasin sitä liitintä, siinä työn ohessa. Tänä aamuna sitten paloi "CHECK ENGINE". Auton suorituskyku ei heikentynyt, eikä tuntunut olevan muitakaan ongelmia. Vähän ajan päästä valo sammui. Oliskohan siinä voinut olla veden tekemä tepponen näin sadekelillä, vai mistä voin sitten etsiä vikaa?
Saab... Ainut millä jotain tekee!
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Check Engine valo ongelma...
Arvaan että kyseessä olisi lämpömittarin johto ja anturi. Yksi johto sellaiseen messinkiseen laippaan abiko-liittimellä/kö?Saab 900i 16v kirjoitti:Onkohan "CHECK ENGINE" valon joku piuha konehuoneessa sylinterikannen alapuolella kiinni semmosen ohuen tapin päässä? Vaikee nyt kuvailla... Kuitenkin eilen vaihdoi jäähdyttimen letkua. Sellanen 90 asteen kulman tekevä jäähdytysletku mikä menee syliterikopan kylkeen... Siinä lähellä on se piuha... Vahingossa kolhasin sitä liitintä, siinä työn ohessa. Tänä aamuna sitten paloi "CHECK ENGINE". Auton suorituskyku ei heikentynyt, eikä tuntunut olevan muitakaan ongelmia. Vähän ajan päästä valo sammui. Oliskohan siinä voinut olla veden tekemä tepponen näin sadekelillä, vai mistä voin sitten etsiä vikaa?



Ei sytyttele valoa, joku muu sen teki. Jos olis lämpötila-anturi niin olisi muitakin oireita kyllä. Pannaan kosteuden piikkiin toistaiseksi.


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Check Engine valo ongelma...
Joo on se lämpötila-anturi sain sen selville. Nyt ei oo CE palanu. En tiedä oliko vaan hetken häiriö...
Saab... Ainut millä jotain tekee!