Tavailin foorumia pitkin ja poikin tullen tulokseen että minukin -00 Griffiniin esiasennettuun Eberspächer-lämmittimeen saisi kikkailtua kauko-ohjaimen. Tuo SID:ssä oleva riittää usein, mutta mukava olisi leiskauttaa lämmitys päälle myös halutessaan ilman että raahautuu peltilehmän luo ja jopa saada ystävä kuittaamaan että pyydetty toimenpide olisi suoritettu.
Kaikesta tonkimisesta bitti-öljyn seassa, en löytänyt riittävää selostusta askareesta suoriutumisen.
Ei kenkään herroista joka on moisen virityksen (esim. Eberin TP5:llä ) tehnyt voisi kertoa mitä modifikaatioita tuo vaatii GM:n asennukseen? En ole vielä ostanut etäkomennus palikoita...
Mitä enemmän vakuuttaa, sitä vähemmän vakuuttaa.
- A.Ankka
Köyhän miehen versio: http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=350454
Mahtaisikohan tuolla tehdä jotain.
Löytyisiköhän kolkista myös tuo Mimmin mainitsema sidin napa?
Ja onko tuo napa sidin tulo vai lähtö. Eli käynnistetäänkö lämmitin vain tuosta piuhasta vai käynnistääkö tuon navan maadoittaminen sidin joka taas käynnistää lämmittimen. (olipa taas selkeästi kirjoitettu, mutta minkäs sille kirjallisille lahjoilleen voi)
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
mutta olen tätä myöten *heiluttaa kättään pään päällä vaakatasossa* täynnä atk-ratkaisuja. Haluan vain yksinkertaisen "consumer product" tasoisen laitteen hoitamaan asiaa.
Eli alkuperäinen Eberin ohjain olisi mun hermoille sopivampi ratkaisu
Mitä enemmän vakuuttaa, sitä vähemmän vakuuttaa.
- A.Ankka
Tuli emännän volvoon asennettua tuo eberin Easystart R+ kaukosäädin ja ihan pätevältä tuntuu ja hyvin toimii, Ainakin kerrostalon 6:sta kerroksesta hoituu lämmittimen päälle laitto hyvin.
Konehuoneen puolella olevan lisälämmittimen ohjausreleen nastan 1 kun maadottaa, niin silloin eber lähtee päälle. Joulun välipäivinä asennan Celotron Centron http://www.celotron.com/new/pages/sf/centro.htm hoitamaan homman puhelinsoitolla.
Eli jatkossa kun soitan autoon modeemi läsäyttää luurin korvaan ja pistää eberin päälle esim 20 min jos olen niin ohjelmoinut. Centolla saa näkyviin myös akkujännitteen ja ilmeisesti kaikkea muutakin. Laite on kaikenlisäksi kotimainen.
Wellemanin sarja on VAIN sarja, joka tarvitsee lisäksensä toimivan GSM puhelimen (joka sitten puukotetaan).
Tiedoksi kaikille ketä asia kiinnostaa.
Wellemanin sarja on ihan hyvä ja halpa, paitsi että se ei toimi pakkasella. Tai toimii liiankin hyvin, nimittäin menee päälle kun lämpötila on jossain -5 ast tai vähemmän.
Tuloksena tyhjä akku tai tyhjä tankki. Aluksi hurrasin ja lopuksi melkein itkin kun vitutti asia ja tyhjä akku niin paljon. Sopii hyvin lämpöseen paikkaan esim. kiuasta ohjaan sähkökaappiin, yms. Ja puhelimesta riippuen voi sytytellä latauksen takia valoja joskus. Mulla on pieni kotelo jonka kyljessä reikä josta puhelimen näyttö näkyy ldr:lle. Puhelin säilyy ehjänä.
Sabaman kirjoitti:Mulla on pieni kotelo jonka kyljessä reikä josta puhelimen näyttö näkyy ldr:lle. Puhelin säilyy ehjänä.
Mites suhtautuu nokialaisen lataa akkua ja akku täysi ilmoituksia jotka näytetään valossa?
Mulla oli semmonen nokian perus halko ja se ei ilmoita kuin silloin kun lataus alkaa, eli vaikka virtakatkon jälkeen. Eli ei ollut siitä probleemaa, pelkästä pakkasesta.
No nyt on Centro asennettu ja homma melkein toimii.
- Eli kun auto on seisonut muutaman minuutin ja GSM:llä ohjataan rele 409a:n 1 nasta maihin, Eber ja ACC lähtevät päälle kuten pitääkin eli kaikki OK.
- Kun auto on seisonut pidempään > ½ h GSM:llä ohjattuna Eber lähtee päälle, mutta ACC ei lähdekään päälle. Kun menen autoon ja laitan virrat päälle siloin ACC herää henkiin kuten pitääkin. Eli ilmeisesti joku väylä (I-Bus?) pitää herättää jotta myös ACC toimisi.
Mikäli joku tietää miten myös ACC:n saisi helposti toimimaan voisi kertoa siitä täällä.
9-5T kirjoitti:olisin laittanut ohjauksen vain SID nastaan 19(vm vaikuttaa ja ehkä saman johdon toinen pää mutta en jaksa yöllä kurkata) ACC ei aina lähde heti päälle vaan vasta kun kaikki täsmää.
Saman piuhan toinen pää on kyseessä (mulla SID nasta 18 vm.2005 Tid). Käytännössä kytkentä on tehty kuskin jalkatilan johtoihin. Puhumme mielestämme samasta piuhasta.
9-5T kirjoitti:rele 409a on konehuoneessa ja joissakin dieseleissä on toinen rele jalkatilassa, jollei odotus auta joita laittaa ohjaus sidiin tai piuhaan ennen toista relettä jos tämä piuha sen kautta menee.
409a (konehuoneessa) ohjaa Eberiä ja relettä 409b (jalkatilassa) ainakin kaavion mukaan. Pitää vielä varmistaa mittaamalla että näin on, mutta olisi kumma mikäli kytkentä olisi tehty eri tavalla mitä kuva kertoo.
Eber on nyt ollut päällä yli ½ h eikä vielä ACC ole herännyt. Virrat kun laitan pälle, niin siitten lähtee päälle. Pitää vielä mittaamalla varmistaa että ACC:lle menee ohjaus kuten kuvassa on. Auto on varmasti tehtaan jäljiltä ACC kytkentöjen osalta.