Yritän selvittää mihin autoon ostamani osa sopii ja siinä yhteydessä tuli vastaan sachsin luettelossa tällainen johonkin runkonumeroon viittaava: chassis L***
toisen osan kohdalla maininta chassis K***
katsoin oman satkun runkonumeroa eikä siinä ole kumpaakaan em. kirjaimista
mistä runkonumerosta mahtaa olla kyse ja mistäköhän sen löytää. Sachcsin myynti-insinööri vastasi näin:
From Chassis No.: L*** means that Kit 3082 159 001 is for all Cars starting from Chassis L*** and onwards. Chassis No. from A*** to K*** does have another part which we don't offer anymore. Chassis No. is to find somewhere on your cars frame. I hope this helps you for clarifying. Wish you all the best and merry X-mas and a happy and prosperous new year.
chassis L - mitämitä?
Re: chassis L - mitämitä?
Viittaisikohan vuosimallikoodiin (joka on kirjain). K on vuosimalli -89 ja L 90->
Kytkin tosiaan muuttuukin tuossa välissä T16 ja S mallien kohdalla, uudempi L-> on 228mm kytkin eli sama kuin tonnarissa, vanhempi on se "vanha" 215mm kytkin.
Uuden ja isomman 90-93 kytkimen saa sopimaan vanhempaan, jos vaihtaa vauhtipyörän. 80-luvun turbotonnarin vauhtipyörä käy hyvin (varmaan helpompi löytää kuin 90-93 turbosatkun vastaava), ainoa vaan että ajoitusmerkit pitää merkitä itse uusiksi koska ovat tonnarissa eri kohdassa.
Kytkin tosiaan muuttuukin tuossa välissä T16 ja S mallien kohdalla, uudempi L-> on 228mm kytkin eli sama kuin tonnarissa, vanhempi on se "vanha" 215mm kytkin.
Uuden ja isomman 90-93 kytkimen saa sopimaan vanhempaan, jos vaihtaa vauhtipyörän. 80-luvun turbotonnarin vauhtipyörä käy hyvin (varmaan helpompi löytää kuin 90-93 turbosatkun vastaava), ainoa vaan että ajoitusmerkit pitää merkitä itse uusiksi koska ovat tonnarissa eri kohdassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: chassis L - mitämitä?
Oolrait! Kiitos. Onkin ollut vähän epäselvää että MIKÄ vauhtipyörä tuohon paineasetelmaan sopii. Kiitos vielä vastauksesta, selvisi 2 asiaa samalla kertaa!
PS. tulee mieleeni tarkennuskysys: 80-luvun tonnari tarkoittaa siis vuosimalliväliä...? nimimerkillä en haluais enää ostaa vauhtipyörää joka ei sovi, ostin jo yhden...
PS. tulee mieleeni tarkennuskysys: 80-luvun tonnari tarkoittaa siis vuosimalliväliä...? nimimerkillä en haluais enää ostaa vauhtipyörää joka ei sovi, ostin jo yhden...
jcarlson kirjoitti:Viittaisikohan vuosimallikoodiin (joka on kirjain). K on vuosimalli -89 ja L 90->
Kytkin tosiaan muuttuukin tuossa välissä T16 ja S mallien kohdalla, uudempi L-> on 228mm kytkin eli sama kuin tonnarissa, vanhempi on se "vanha" 215mm kytkin.
Uuden ja isomman 90-93 kytkimen saa sopimaan vanhempaan, jos vaihtaa vauhtipyörän. 80-luvun turbotonnarin vauhtipyörä käy hyvin (varmaan helpompi löytää kuin 90-93 turbosatkun vastaava), ainoa vaan että ajoitusmerkit pitää merkitä itse uusiksi koska ovat tonnarissa eri kohdassa.
Re: chassis L - mitämitä?
tässä itsekseni miettiessä... kääntäen verrannollinen-ko... eli siis tuo sama asetelma sopii myös 80-luvun tonnareihin? no se voisi tuoda osalle jo vähän markkinoita. jos joku tietää miten on niin olen kiitollinen tiedosta.
noista vauhtipyöristä vielä: eli onko ainoastaan TURBO mallin og900 ollut se L-runkoinen peli? Jos nämä saabin osat ja runkomallit yleensä-kään mätsää... on alakanut itsellä olemaan jo pientä epäluuloa... huomioon ottaen pystynokka vuosimallia -89 pihassa ja 90-mallin ideanahan oli kai saada vanhat 99:n osat hyödyksi tuotantoon...
noista vauhtipyöristä vielä: eli onko ainoastaan TURBO mallin og900 ollut se L-runkoinen peli? Jos nämä saabin osat ja runkomallit yleensä-kään mätsää... on alakanut itsellä olemaan jo pientä epäluuloa... huomioon ottaen pystynokka vuosimallia -89 pihassa ja 90-mallin ideanahan oli kai saada vanhat 99:n osat hyödyksi tuotantoon...
Re: chassis L - mitämitä?
2.0T16 85-93, eli pitkälohkoiset 2-litraiset turbot. Niissä on sama kytkin ja vauhtipyörä (pl. ajoitusmerkit) kuin 90-93 malliset 900T16:t ja S:t.
Vaparit ja 8-venttiiliset erikseen. Ainoastaan 16-venttiilisessä 900 turbossa (korkea- tai matalapaine) 90-93 on tuo isompi kytkin ja eri vauhtipyörä. L-kirjain viittaa vain vuosimalliin, ei tietenkään sovi jos moottorivaihtoehto on eri.
Vaparit ja 8-venttiiliset erikseen. Ainoastaan 16-venttiilisessä 900 turbossa (korkea- tai matalapaine) 90-93 on tuo isompi kytkin ja eri vauhtipyörä. L-kirjain viittaa vain vuosimalliin, ei tietenkään sovi jos moottorivaihtoehto on eri.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com