vaihtoon.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: vaihtoon.
Joskus autoa katsellessa koeajoin mazda 6 2.3GT, Tuohon hakemiseen itsekin kiinnitin huomiota. Oli vielä talvirenkailla, ettei millään ylileveillä matalaprofiileilla. Häiritsi minua ja mainitsin myyjällekin. en sitten kuitenkaan sitä autoa ostanut. Ei ollut oikein mitään jujua siinä hinnan ja tuoreuden lisäksi. Jäin vielä katselemaan. Ihan sattumalta nettiauton etusivulta bongasin nykyisen autoni ja tuntui omalta jo vilkaisulla, kaupat sinetöi hyvä tarjous vanhasta autosta. Mazdoja olen kyllä omistanut ennen eikä pahaa sanomista ole, muuta kuin jälleenmyynti arvossa. Mikä nyt kyllä on saabissakin.
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: vaihtoon.
Kopistelin näyttelyssä Focuksen lokaria ja olivat huopaa, no,sukulaisiahan nuo ovat!Minuteman kirjoitti:Eikös juuri Mazdan kuutosessa ole sisälokasuojat valmistettu huopamaisesta vettäimevästä materiaalista, jotka pysyvät aina märkinä? Ainakin näin muistan jostakin Tuulilasista tai TM:stä lukeneeni että ilmeisesti äänieristystä olisi haettu mutta että meikäläisissä olosuhteissa sisäloksut hautovat mukavasti suolavettä.
Voin tietenkin muistaa merkin väärinkin.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: vaihtoon.
Asiaa.Henkka #2283 kirjoitti:
Nuokin vinkuintialaiset voisivat ensin opetella oman muotokielen, sen jälkeen voisi kenties vuosien uutteralla työllä syntyä niitä keksintöjä (isompia ja pienempiä), joista mm. Saab, Volvo ja MB ovat tunnettuja.
Kattoo nyt tuonkin ihmeen takapäätä:
http://www.iltalehti.fi/autot/200712146931376_at.shtml
Takavaloissa vanhaa MB coupea ja Skeida Octaviaa, luukussa Volvo V50:iä ja viimeisessä pilarissa Pösö 407 farkkua... masentavaa.
"Kulutus jää silti ällistyttävän alhaiseksi. Jopa taajama-ajossa kitkarenkaat alla kulutus jäi alle 8 litran, maantiellä jopa alle kuuden litran sadalla."
Hah, eikö noissa pienissä nokivessoissa kulutuksen pitäisi pyöriä keskimäärin korkeintaan siinä 6 pinnassa. No, näköjään hyvin subjektiivista tuo dieseleiden pieni kulutus.
Voi voi
Re: vaihtoon - Niin, merkit ja merkit
Saabismi vs. muut....
Ihan vaan ohimennen: Olen omistanut mm. 6 kpl Peugeot -merkkisiä autoja (kaikki ostettu uusina), 6 kpl Opel -merkkistä menopeliä (joista 3 ostin uusina) ja yksittäiskappalein muutamia muita merkkejä. Merkkien mallit ovat sitten vaihdelleet aika rankasti (esim Peugeot 405:sta 406:n 2.2 litran farkkuun jne). Ja nyt ajelen Saab 9-5 vm. 2002....
Vikoja EI VIELÄ ole kohdalle osunut, tämän upean foorumin ohjeiden avulla vaihdoin juuri avaimeen pariston (luotan siihen, että jatkossakin saan täältä apua pieniin & suuriin ongelmiin - siitä jo etukäteen kiitos!).
Pitkän johdannon lopuksi: VASTA NYT tuntuu, että ajelen työmatkaani (yli 150 km / päivä) todellisella autolla.... Että näin.
Ihan vaan ohimennen: Olen omistanut mm. 6 kpl Peugeot -merkkisiä autoja (kaikki ostettu uusina), 6 kpl Opel -merkkistä menopeliä (joista 3 ostin uusina) ja yksittäiskappalein muutamia muita merkkejä. Merkkien mallit ovat sitten vaihdelleet aika rankasti (esim Peugeot 405:sta 406:n 2.2 litran farkkuun jne). Ja nyt ajelen Saab 9-5 vm. 2002....
Vikoja EI VIELÄ ole kohdalle osunut, tämän upean foorumin ohjeiden avulla vaihdoin juuri avaimeen pariston (luotan siihen, että jatkossakin saan täältä apua pieniin & suuriin ongelmiin - siitä jo etukäteen kiitos!).
Pitkän johdannon lopuksi: VASTA NYT tuntuu, että ajelen työmatkaani (yli 150 km / päivä) todellisella autolla.... Että näin.
Re: vaihtoon.
Ihan klassikko !!Saappi Kuski kirjoitti:... Mutta jos joku haluaa että minä kehun hänen autoaan tyyliin "no hei tosi kiva juttu ja hyvä meininki, varmaan teit hyvät kaupat ja tsemppii vaan sinne" niin kyllä minä sen voin tehdä mutta se maksaa. Mazdaa voin kehua 30€:lla, Volvo kehut lähtee kymppiä halvemmalla kun se on minusta vähän parempi auto.
Käyn täällä 9-5 palstalla kyttäämässä milloin uusi malli tulee, jos tulee. Tietääkö kukaan?
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: vaihtoon.
Uusi 9-5 on tämänhetkisten tietojen mukaan tulossa vasta M2010, eli tulee myyntiin syksyllä 2009.
Eski
Eski
Re: vaihtoon.
Perheeseen hakusessa taas uusi "työmatkatyökalu", totta puhuen ostan mielummin tuollaisen "vinkuintalaisen" dieselinä ja uutena, kuin esim 11 vuotta vanhan Saabin. Mielestäni loppujen lopuksi kohtuu tyylikäs auto. Rouvalla tulee vajaa 40 tkm vuodessa eli nuo uusien autojen takuutkin tulevat mieleen.Tri-Lo kirjoitti:Asiaa.Henkka #2283 kirjoitti:
Nuokin vinkuintialaiset voisivat ensin opetella oman muotokielen, sen jälkeen voisi kenties vuosien uutteralla työllä syntyä niitä keksintöjä (isompia ja pienempiä), joista mm. Saab, Volvo ja MB ovat tunnettuja.
Kattoo nyt tuonkin ihmeen takapäätä:
http://www.iltalehti.fi/autot/200712146931376_at.shtml
Takavaloissa vanhaa MB coupea ja Skeida Octaviaa, luukussa Volvo V50:iä ja viimeisessä pilarissa Pösö 407 farkkua... masentavaa.
"Kulutus jää silti ällistyttävän alhaiseksi. Jopa taajama-ajossa kitkarenkaat alla kulutus jäi alle 8 litran, maantiellä jopa alle kuuden litran sadalla."
Hah, eikö noissa pienissä nokivessoissa kulutuksen pitäisi pyöriä keskimäärin korkeintaan siinä 6 pinnassa. No, näköjään hyvin subjektiivista tuo dieseleiden pieni kulutus.
Voi voi
Re: vaihtoon.
Mm-m. Muista sitten kertoa kokemuksista kun niitä on saatu.Jarmo900 kirjoitti:
Perheeseen hakusessa taas uusi "työmatkatyökalu", totta puhuen ostan mielummin tuollaisen "vinkuintalaisen" dieselinä ja uutena, kuin esim 11 vuotta vanhan Saabin. Mielestäni loppujen lopuksi kohtuu tyylikäs auto. Rouvalla tulee vajaa 40 tkm vuodessa eli nuo uusien autojen takuutkin tulevat mieleen.
Re: vaihtoon.
Heh, monissa perheissä rouvat ajaa sellaisilla ajokeilla, joilla isäntä ei suostuisi pidemmänpäälle ajamaan. Kakkosautoilusta kait siinä on kyse ja kuhan vaan joku vekotin on rouvan käytössä. Sitten vielä kun tarkemmin asiaa syynää, niin loppupelissä perheen arvokkain omaisuus, eli jälkikasvu istuu niiden kakkosautojen kyydissä suhteellisen paljon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vaihtoon.
Ehkäpä joku tinkii kakkosauton turvallisuudessa, minä en. Nykyisessä turvallisuusvarusteina mm:
ESP-ajonhallintajärjestelmä
Lukkiutumattomat ABS-jarrut, EBD ja hätäjarrutustehostin
Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt (poiskytkennällä)
Sivuturvatyynyt edessä
Turvaverhot
Aktiiviset niskatuet edessä
Etuistuinten turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet
Sivutörmäyssuojat ovissa
5 tähteä Euro NCAP testeissä
Enkä aio turvallisuudesta tinkiäkään. Jostain taitaa topicista taitaa löytyä se video, jossa nokakkain 90-luvun "turvallinen auto" ja 2000 luvun vastaava. Siitä on sitten hyvä vertailla.
ESP-ajonhallintajärjestelmä
Lukkiutumattomat ABS-jarrut, EBD ja hätäjarrutustehostin
Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt (poiskytkennällä)
Sivuturvatyynyt edessä
Turvaverhot
Aktiiviset niskatuet edessä
Etuistuinten turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet
Sivutörmäyssuojat ovissa
5 tähteä Euro NCAP testeissä
Enkä aio turvallisuudesta tinkiäkään. Jostain taitaa topicista taitaa löytyä se video, jossa nokakkain 90-luvun "turvallinen auto" ja 2000 luvun vastaava. Siitä on sitten hyvä vertailla.
Re: vaihtoon.
Varmaankin tämä video.
http://www.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E
http://www.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Re: vaihtoon.
Täytyy kuitenkin muistaa vaikka olettekin vannoutuneita saabisteja, niin ainakin Saab 9-5 on jo auttamattoman vanha konstruktio vaikkakin ajattoman näköinen.
Itse jos olisin auton vaihdon tarpeessa ja tarvitsisin "large car" segmentin auton niin en ainakaan heti ensimmäisenä suunnistaisi Saab-jälleenmyyjän luokse, koska todellisuudessa auto ei tarjoa mitään uutta hintatasoon nähden. Olen kuitenkin omistanut tasan 3 erilaista saabia ja pahaa ei ole ollut sanottavaa, jotenkin aika vaan on tehnyt tehtävänsä esim. tälle 9-5:lle, huolimatta kattavasta nk.turvatekniikasta, mutta se ei valitettavasti nykyään riitä.
Saabia ei helpota yhtiönä sekään, että uuden ysivitosen esittely menee vuoden 2009 syksyyn, liian pitkä aika sanon minä, verrattuna muihin tärkeisiin kilpailijoihin, jotka suoltavat uusia malleja tasaisin noin 7 vuoden välein. Ja mitä tuosta turvatekniikasta, niin saab on kärsinyt insinöörien siirtymisestä muiden autonvalmistajien palkkalistoille etenkin tuolla turvallisuus puolella, eli haasteita ei nähtävästi ole ollut tarpeeksi, kun samat mallit pyörivät jopa yli kymmenen vuotta. Herneitä tästä ei pidä ottaa, välillä faktaakin kannattaa kuunnella/nähdä.
Itse jos olisin auton vaihdon tarpeessa ja tarvitsisin "large car" segmentin auton niin en ainakaan heti ensimmäisenä suunnistaisi Saab-jälleenmyyjän luokse, koska todellisuudessa auto ei tarjoa mitään uutta hintatasoon nähden. Olen kuitenkin omistanut tasan 3 erilaista saabia ja pahaa ei ole ollut sanottavaa, jotenkin aika vaan on tehnyt tehtävänsä esim. tälle 9-5:lle, huolimatta kattavasta nk.turvatekniikasta, mutta se ei valitettavasti nykyään riitä.
Saabia ei helpota yhtiönä sekään, että uuden ysivitosen esittely menee vuoden 2009 syksyyn, liian pitkä aika sanon minä, verrattuna muihin tärkeisiin kilpailijoihin, jotka suoltavat uusia malleja tasaisin noin 7 vuoden välein. Ja mitä tuosta turvatekniikasta, niin saab on kärsinyt insinöörien siirtymisestä muiden autonvalmistajien palkkalistoille etenkin tuolla turvallisuus puolella, eli haasteita ei nähtävästi ole ollut tarpeeksi, kun samat mallit pyörivät jopa yli kymmenen vuotta. Herneitä tästä ei pidä ottaa, välillä faktaakin kannattaa kuunnella/nähdä.
Teknistä etumatkaa odotellessa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: vaihtoon.
Jep. Vielä kun tulisi sitä faktaa vuosilukujen ynnäämisen ja vähentämisen lisäksi?Tzeipii kirjoitti:Täytyy kuitenkin muistaa vaikka olettekin vannoutuneita saabisteja, niin ainakin Saab 9-5 on jo auttamattoman vanha konstruktio vaikkakin ajattoman näköinen.
Itse jos olisin auton vaihdon tarpeessa ja tarvitsisin "large car" segmentin auton niin en ainakaan heti ensimmäisenä suunnistaisi Saab-jälleenmyyjän luokse, koska todellisuudessa auto ei tarjoa mitään uutta hintatasoon nähden. Olen kuitenkin omistanut tasan 3 erilaista saabia ja pahaa ei ole ollut sanottavaa, jotenkin aika vaan on tehnyt tehtävänsä esim. tälle 9-5:lle, huolimatta kattavasta nk.turvatekniikasta, mutta se ei valitettavasti nykyään riitä.
Saabia ei helpota yhtiönä sekään, että uuden ysivitosen esittely menee vuoden 2009 syksyyn, liian pitkä aika sanon minä, verrattuna muihin tärkeisiin kilpailijoihin, jotka suoltavat uusia malleja tasaisin noin 7 vuoden välein. Ja mitä tuosta turvatekniikasta, niin saab on kärsinyt insinöörien siirtymisestä muiden autonvalmistajien palkkalistoille etenkin tuolla turvallisuus puolella, eli haasteita ei nähtävästi ole ollut tarpeeksi, kun samat mallit pyörivät jopa yli kymmenen vuotta. Herneitä tästä ei pidä ottaa, välillä faktaakin kannattaa kuunnella/nähdä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: vaihtoon.
Ei mallia tarvitse uusia mielestäni 7 vuoden välein, nykyihmiset ja etenkin lehtitoimittajat ovat vaan liikaa uutuuksien lumoissa - vanhempi ei muka kelpaa, vaikka olsi kuinka hyvä! Esimerkkinä joku Nissan Primera voi olla nykyaikainen ja täynnä hienoa tekniikkaa, mutta muotoilu meinaa jo nyt naurattaa...Saabin muotoilu on yleensä kestänyt ajan hampaan melko hyvin, eikä 9-5 tee tässä poikkeusta. OG9-3 on ehkä vielä ajattomampi, vaikka tuotanto loppui jo lähes viisi vuotta sitten. Saab ei taatusi ole huolettomin auto, mutta on sillä hyvätkin puolensa. Jokainen valitkoon merkkinsä itse, minä olen jotenkin näihin jämähtänyt.
Re: vaihtoon.
Mutta juuri 9-5 lienee melko varmasti nykyversiossaan huolettomampi ja parempi kuin koskaan.KN/Lieto kirjoitti: Saab ei taatusi ole huolettomin auto,
Olisikin kiinnostavaa kuulla mitä se muka niin kipeästi kaipaa, janoisempaa/tehottomampaa V-kutostako..? Persoonattomapaa ulkonäköä tai ajotuntumaa? On muuten todella harvassa ne samankokoiset autot jotka ovat yhtä rentouttavia ja inspiroivia ajaa maantiellä sekä kaupungissa. Vai onko niitä edes muita..