liteFun kirjoitti:Ennemmin ostaisin auton jossa tiedetään olevan vika jota ei ole korjattu, kuin auton jonka vika on korjattu ranettamalla "kyllä tolla lähimmälle korjaamolle ajaa".
Mitäs sitte jos siinä kotiin ajellessa hajoaa korjaus ja sitten se samalla aiheuttaa muutakin tuhoa?
Eli joko hinta riittävän alas ja kerrotaan viasta ilmoituksessa vaikka isoilla kirjaimilla, tai korjataan kunnolla ja myydään sillä isommalla hinnalla.
Ideaali-maailmassa kyllä!
Jos auton työntää jollekin jobbarille, niin se ei ota edes ilmaiseksi myyntiin pikkuvikaista kärryä tai hyvityshinta on 300-500 euroa max. Eli pikkufiksaus ja auton työnti halpoja autoja ostavalle jobbarille ilman kansipahvivian mainostamista.
Täällä saab-foorumissa taas ilmoitan tietenkin että kärry tarvitsee kansipahvin vaihdon. Nettiautoa seuraavat tietävät, että kärryn hinta lienee noin 2.000 euroa ja siitä 500 euroa pois kansipahvin vaihtoa varten. Minulla itselläni ei ole paikkaa (taitoa) missä ko. remonttia tehdä.
Jos taas ilmoitan isoilla kirjaimilla esim. juuri nettiautossa kansipahviviallista saabbia, ostajat luulevat että kyllä siinä on sitten paljon muutakin vikaa ja varmasti täys koneremontin tarpeessa. Ei takuulla mene kaupaksi ollenkaan. Eli nettiautoon jos laitan saabin myyntiin, niin sitten täytyy tehdä tuo remontti ensin.
Korjaamolla veloittavat 500 euroa pahvinvaihdosta ja jos sen teetän, ei autoni arvo nouse vastaavalla summalla kuitenkaan. Onhan tähän saabbiin muutoinkin tehty kallista remonttia (esim. kytkin justiinsa 710 euroa), mutta kaikki tietävät ettei remonttikuluja voi lunastaa takaisin myyntihinnassa (kukaan ei maksa niistä mitään).
Mutta, mä en enää jaksa. Juuri tehty kytkinremontti, vaihdettu ilmamassamittari, tyhjäkäyntimoottori, bensapumppu ym. ym. Nyt vaihtuu saabbi!!!
.........
Heittäkää tarjouksia (myös vaihto esim. 2-litraset Laguna, Chrysler, Toyota, Mazda).
Laitan saabista ilmoituksen foorumin myynti-osastolle, joten kaikki KAUPANKÄYNTIIN liittyvät viestit sinne ja yhteydenotot yksityisviestillä - kiitos.