Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
JouniCSE
"Hölösuu"

Re: Kummastelua meidän foorumilla kaupan olevien palikoiden hinn

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Turbo16 kirjoitti: Jamppa: Yhdyn sinuun ja hieman jo kirjoitinkin samaa asiaa...
Tätä ei meidän kaikkien ehkä tarvitse tietää :lol:

Homma on todellakin aika kaksjakosta, osa porukkaa pitää ihan poskettomia hintoja vanhoista romuista ja osa on taas semmosia "tovereita" joiden pitäs saada kaikki ilman. Ja osa olettaa että täältä ostetulla käytetyllä osalla on elinikäinen takuu.

Toi SCC esimerkki. Ruotsissa on varmaan 90% autoista SCC ollut myydessä, täällä ei juuri yhdessäkään, sillä selittynee hintaero. Mielestäni 70-80e on siitä ihan ok hinta. Uutena on muistaakseni maksanut 2500mk.
SonmH
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Joku voisi aikansa kuluksi tehdä jonkun hienon exel taulukon jossa määriteltäisiin osien hinnat. Homma helpottuisi ostajien ja myös myyjien kannalta. :lol:

Joku taisi jo mainitakkin trionic 5 magnettiventtiilin. Mikä sille on sopiva hinta kun osto ilmoituksia on vähän väliä? Minä en ainakaan halua luopua halvalla saamastani magneettiventtiilistä halvemmalla millä sen olen ostanut. Tiedän että se hajoaa kuitenkin, ja sen jälkeen joutuisin taas laittamaan lisää rahaa että saisin uuden/toimivan. Kukaan ei kuitenkaan myisi sellaista minulle vielä halvemmalla millä itse sen olen myynyt aikaisemmin???

Ja sitten kun laittaa myynti palstalle osia "liian halvalla" ketään ei ole kiinnostunut!
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jos kuvittelisi, että kaikki täällä tarjotut tavarat menisivät myös kaupaksi ja vieläpä pyydettyyn hintaan niin varmasti moni rikastuisi osia myymällä, mutta todellisuus tuskin lienee ihan tuollainen.

Käsittääkseni aina saa tehdä oman tarjouksensa, jos on eri näkemys hinnasta kuin myyjällä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
a9000
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja a9000 »

päivän _toiseksi_ paras... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=65279

varmaan maksoi saman verran ruotsista kuluineen juu... :lol: kuitti varmaan löytyy? tullin kuitti myös? :mrgreen: laivamatkat varmaan laskettu mukan ja mitään muutahan ei siltä reissulta tuotu ei :lol: anna mun kaikki kestää... kohta rupee oikeesti vituttamaan kun syötetään puutaheinää porukalle sen sijaan että ryhdyttäisiin maksamaan ammattimaisesta maahantuonnista alvit ja myyntivoitosta verot. se ei ehkä auta alenevan hintakehityksen tavoitteessa, mutta ainakin minua vituttais vähemmän... :roll:
Viimeksi muokannut a9000, Ke Joulu 26, 2007 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
a9000
"Hirsch"

no eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, sanotaan...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=65269

Hondan mönkijä maksoi vuonna 1989 noin 16000-18000 markkaa. Olen kyllä huomannut saman hintakehityksen kukkasen myös mopojen puolella - Honda Monkeyn sai myytyä aina omillaan pois kun ajoi ensin itte sillä pari vuotta! Mutta tuossa on kyllä minusta hinnoittelu jo hiukan pielessä kun 19vuotta vanhasta mönkijästä pitäis maksaa enemmän kuin se on uutena maksanut! Sissus!!! :twisted:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

a9000 kirjoitti:no eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, sanotaan...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=65269

Hondan mönkijä maksoi vuonna 1989 noin 16000-18000 markkaa. Olen kyllä huomannut saman hintakehityksen kukkasen myös mopojen puolella - Honda Monkeyn sai myytyä aina omillaan pois kun ajoi ensin itte sillä pari vuotta! Mutta tuossa on kyllä minusta hinnoittelu jo hiukan pielessä kun 19vuotta vanhasta mönkijästä pitäis maksaa enemmän kuin se on uutena maksanut! Sissus!!! :twisted:

Ei tuo ainakaan Nettimoton vastaaviin verttuna mikään ihan älytön pyynti ole :roll: :wink:

esmes. http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=548526
Saab 9-3 TTID Vector 2008
a9000
"Hirsch"

joo myönnän, astuin harhaan tullikuitin kohdalla :) jos näin on ettei sitä tarvita. enemmän tästä aiheesta taisikin olla jossain taannoisissa lava-kuitti maksoiko/saiko tavaraa topikissa, taisi olla epäonnistunut klubilaisten keskeinen yhteishyvä-tuonti-yritys-epäonnistus keissin yhteydessä. hankinnassa maksettua hintaa vaan on tosi vaikea todeta jos ei ole esim. kauppakirjaa osoittaa. homman pointti oli varmaan kuitenkin selvä, eli se oli kommentti "ja vitut" väitetystä hankintahinnasta... ha det så kiva ock so viidare
9-5T kirjoitti:
a9000 kirjoitti:
varmaan maksoi saman verran ruotsista kuluineen juu... :lol: kuitti varmaan löytyy? tullin kuitti myös?
maahantuonnista alvit
Tullin kuitti? Ruotsi on EU kuten suomi eli ei tullia.

maahantuonnista ei makseta alvia, alv velvollinen myyjä maksaa alvin vasta myydessä
Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

a9000 kirjoitti:päivän _toiseksi_ paras... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=65279

varmaan maksoi saman verran ruotsista kuluineen juu... :lol: kuitti varmaan löytyy? tullin kuitti myös? :mrgreen: laivamatkat varmaan laskettu mukan ja mitään muutahan ei siltä reissulta tuotu ei :lol: anna mun kaikki kestää... kohta rupee oikeesti vituttamaan kun syötetään puutaheinää porukalle sen sijaan että ryhdyttäisiin maksamaan ammattimaisesta maahantuonnista alvit ja myyntivoitosta verot. se ei ehkä auta alenevan hintakehityksen tavoitteessa, mutta ainakin minua vituttais vähemmän... :roll:
mitä vittua itket..mee ite hakeen romut ruottista ja ala tekeen bisnestä jos siltä tuntuu. v*tun kollo!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

a9000 kirjoitti:päivän _toiseksi_ paras... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=65279

mitä jos sitten tosissaa alkaisit tuoda niitä itse ruotsista. Tuo mulle CS aeron kaarilistat. Mä en niitä tuosta noin vaan pääse ruotsiin etsimään, mutta jos sinä pääset. LAakkosella kuitenkin suht kivan hintaiset, mitä niitä kysyin. voin listoista maksaa sitten 10e kpl tässä tapauksessa. Ja tietysti muutkin osat kelpaa, kuten isompi cooleri jne jne. Ja yksi toive olisi Aeron vaalea nahkasisusta. Ja hakusessa myös din aukkojen kohdalta vaurioitunut puukoetaulu. Ei viitsisi ehjää käydä tuhoamaan, kun suurentaa din aukon->2 din aukkoseksi.

koska pääset hakemaan?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
suorsa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jamppa kirjoitti:Tuo mulle CS aeron kaarilistat. Mä en niitä tuosta noin vaan pääse ruotsiin etsimään, mutta jos sinä pääset. LAakkosella kuitenkin suht kivan hintaiset, mitä niitä kysyin. voin listoista maksaa sitten 10e kpl tässä tapauksessa.
Mulla on muuten Jamppa ylimääräiset kaarilistat. Tosin en voi niitä myydä kun ne on Ruotsista tuotu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

En ymmärrä tuota hinnoista itkemistä, jos ei ole varaa ostaa niin onko pakko vinkua netissä siitä. Piratebaysta photoshop koneelle ja virtuaalituunaa saappia jos ei oo muuten varaa.
Foxbody turbo
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Sun vitutukses tuskin kiinnostaa ketää. Sun ei oo noitakaan pakko ostaa, sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. PIstä ne rahat sinne S-tilille kasvaan korkoo niin on vara olla edes hetki marisematta.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Se joka ostaa, maksaa käyvän hinnan. Mitä siitä sit HÄ :?:
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Joulu 26, 2007 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

En ymmärrä tällaista keskustelua ja repostelua ollenkaan. Hinnan pitäisi olla ostajan ja myyjän välinen asia, joka ei kuulu muille.

Jos olet ostamassa ja hintapyyntö on mielestäsi liian korkea, ottanet yhteyttä myyjään ja kertonet ystävällisesti oman näkemyksesi hinnasta. Keskustelemalla yhteinen näkemys ehkä löytyy tai sitten ei.

Jos et ole ostamassa, en käsitä miten asia liikuttaa sinua.

Minua asia ainakaan ei liikuta, mutta tällainen keskustelu kummastuttaa kovasti - ja tuskin ainakaan parantaa osatarjontaa. Noin muuten ja offtopiccina veikkaan, että muutokset autojen rekisteristäpoistokäytännössä tulevat lähitulevaisuudessa vähentämään purkuosien tarjontaa ja nostamaan hintoja. Ja jos tällä keskustelulla olisi vaikutusta, se olisi samansuuntainen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ecopower
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ecopower »

se93tbo kirjoitti:Se joka ostaa, maksaa käyvän hinnan. Mitä siitä sit HÄ :?:
Jos myyjää menettää "saab"romunsa ja ostaja saa mitä haluaa!! :twisted:
Ja kumpikin osapuoli ,onnekkaita/tyytyväisiä kaupasta. :wink:
Aivan turhaa perseaukiset valittaa hinnoista!!!! :?
Ps:Kommentti on kuvitteellinen jatko edelliseen "lainauseen"!!! :twisted: :twisted:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Lukittu