Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Olemme ostamassa kyseistä autoa, kertokaa mitä vikoja autosta kannattaa etsiä kun käymme koeajamassa autoa? Luin myös HS:n sivuilta turbossa olis ollu jotakin häikkää, siis mitä ja miten sen saa helpoiten selville???
Re: Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Tuo lienee sitä parasta vuosikertaa. NG900.n ( pitkälle sama auto ) lastentaudeista päästy eroon ja Trionic7.n mukana ( 01->) tuomat murheet eivät tuota kosketa.sunsku kirjoitti:Olemme ostamassa kyseistä autoa, kertokaa mitä vikoja autosta kannattaa etsiä kun käymme koeajamassa autoa? Luin myös HS:n sivuilta turbossa olis ollu jotakin häikkää, siis mitä ja miten sen saa helpoiten selville???
Re: Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Kertokaa viel yleisiä asioita mitä kannattaa katsoa ku käymme koeajolla? Autolla on ajettu 145000 km, mikä on jakohihnan vaihtoväli (vai onko kenties ketju, en ole kerinnyt viel tutkimaan niin tarkkaan). Kiitokset jälkikäteen + etukäteen vastanneille/vastaaville.
Re: Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Siinä on ketju. Katsoisin lähinnä korin kuntoa mitä alkavaan ruosteeseen tulee ovissa/takalokasuojissa/takaluukussa. Automaatti kuulemma aika huoleton noissa. Sitten tietysti pienempiä juttuja kuten puuttuvia pikseleitä näytöissä, iskareitten toiminta (taka) jne.
Re: Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Noilla kilometreillä ei todennäköisesti ole muuta kuin mahdollisia kosmeettisia vikoja. jarrupalat ja levyt + iskarit todennäköisesti vaihtokunnossa jos alkuperäiset.
Re: Saab 9-3 2.0 T autom. VM 99
Jos huollot on tehty huolto-ohjelman mukaisesti ei pitäisi isompia murheita esiintyä. Turbo-ongelmat koskee enemmän uudempia 9-3:a (M2000-2003). Käyttöhihnan ja sen hihnapyörien vaihto kannattaa varmistaa (kuuluu 110K huoltoon ja jos on jäänyt tekemättä, rissan laakeri leikkaa saattaa jämähtää hyvinkin äkkiä ja yleensä kovalla pakkasella).
Eski
Eski