Kyllä noilla monikärkitulpilla pääsee lähes naurettaviin kulutuslukemiin, jos auto sattuu niillä käymään. EZK ei oikeen hyvää tykkää vastuksellisista tulpista (ainakin boschin super4 on aina R). Nelikärkisessä tulpassa palaminen lähtee käyntiin huomattavasti laihemmalla seoksella kuin tavallisilla tulpilla. Vanhalla 8-v 900i:lla pääsin jopa sekalaisessa kaupunkiajossa 7-8 litran välille ja tonnarilla vaihtelevassa ajossa allekin 7 litran.
Noi vastukselliset tulpat vaan pilaa EZK:n virranjakajan kontaktipinnat nopeasti, joten sen puolesta niitä ei kannata käyttää. 8-v:ssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia, ja tulpat kesti ajaa 45000 kilometriä ilman mitään ongelmia, olisi kestäneet pitempäänkin, mutta uteliaisuudesta otin ja katsoin miltä ne näyttäää...
mikä on
Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Hyppää
- Ylläpito tiedottaa
- ↳ FOORUMIN SÄÄNNÖT, LUE ENSIN! (Päivitetty 28.3.2020)
- ↳ Helpdesk
- Mallikohtainen foorumi
- ↳ 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- ↳ 90, 99, OG900
- ↳ 9000
- ↳ OG 9-3 & NG 900
- ↳ OG 9-5
- ↳ 9-3 SS, SC, CV ja X
- ↳ NG 9-5
- ↳ 9-2X, 9-4X ja 9-7X
- Yleistä
- ↳ Yleinen
- ↳ Apua tien päällä
- ↳ Konseptit ja tulevat mallit
- ↳ Styling & tuning
- ↳ Luvaton käyttöönotto
- ↳ Projektit
- ↳ Diesel
- ↳ BioPower
- ↳ Olitko se sinä?
- ↳ Gallup-alue
- ↳ Off topic
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Ladies only
- ↳ Auton maahantuonti
- ↳ Saab på svenska
- ↳ Saab in English
- Vain jäsenille
- ↳ Yleinen - Saab-klubi
- ↳ Klubitapahtumat
- ↳ Suomen Saab-klubi tiedottaa
- ↳ Saabistin toimitus
- Saab-markkinat
- ↳ Myydään Saabit
- ↳ Ostetaan Saabit
- ↳ Myydään Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Wanhojen Saabien markkinat
- ↳ Kaupalliset tiedotteet
- Muut markkinat
- ↳ Muut osto- ja myynti-ilmoitukset