Renkaiden epätasainen kuluminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tannisto
"Hirsch"

Re: Renkaiden epätasainen kuluminen

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Onkos kenelläkään hyvää vinkkiä tarkistuttaa kulmat espoossa? Tai Helsingissä. Länkkäriltä en edes uskalla kysyä hintaa. Tuli just uudet iskarit alle ja kesällä takapuslat, joten voisi olla ihan hvyä tarkistaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
koistha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja koistha »

Minä olen käyttäny sellaista pajaa kuin HS-autopalvelu, sijainti nykyään Kutojantien alussa Nihtisillassa.
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Hece R
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Joku tuossa moitti Nokian leveitä renkaita. Ajoin viime kesän NRY:llä 225/45-17 ja ei mitään ongelmaa epätasaisen kulumisen suhteen. Kilometrejä tuli aika liki 25000. Uusina ne alle tyrkättiin ja pinta kului 6mm merkkiin asti noilla ajoilla. Enimmäkseen maantietä, mutta ei mitenkään säästelleen ajettuna.

Autossa on originaali alusta ja minun aikanani ei ole kulmia tarkisteltu.
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
9-3
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

Hece R kirjoitti:Joku tuossa moitti Nokian leveitä renkaita. Ajoin viime kesän NRY:llä 225/45-17 ja ei mitään ongelmaa epätasaisen kulumisen suhteen. Kilometrejä tuli aika liki 25000. Uusina ne alle tyrkättiin ja pinta kului 6mm merkkiin asti noilla ajoilla. Enimmäkseen maantietä, mutta ei mitenkään säästelleen ajettuna.

Autossa on originaali alusta ja minun aikanani ei ole kulmia tarkisteltu.

Silloin kun kulmat ovat kohdallaan renkaalla kuin renkaalla on mahdollisuuksia selvitä tasaisesti kulumalla loppuun. Mikäli kulvat ovat pielessä ei paraskaan rengas pysty korjaamaan tilannetta.

Mikäli renkaat kuluvat epätasaisesti kannattaa auto käyttää pyörien suuntauksessa ja sitten uudet renkaat alle, niin lopputuloskin voi olla hyvä. Sitten voi kikkailla minkä merkkiset tassut on alla jne.
raikke1
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja raikke1 »

Renkaan valmistajalla, pintamallilla ja rakenteella on huomattava vaikutus renkaan kulumismuotoon, ajokäytökseen ja ajotulokseen. Kulumismuoto-ongelmia esiintyy pääosin vapaastipyörivillä akseleilla. Etupyörien aurausvirhe on havattavissa vasemman renkaan kulumisessa, jos rengas kuluu sisäolkp. edellä on haritusta ja jos ulko-olkap. edellä on liikaa aurausta.
Vastaa Viestiin