Finnair päätti potkurikone aikakauden
Finnair päätti potkurikone aikakauden
Finnair päätti tänään pitkän potkurikone aikakautensa, kun Aero lensi viimeisen ATR-lentonsa.
http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=5492&start=16
Firon
http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=5492&start=16
Firon
#1899
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Eipä tule kyllä ikävä sinänsä, meluisia, eikä kyytikään mitenkään erityisen tasaista. Muutaman kerran matkustelin moisella ja sen jälkeen rupesin karttamaan ja katselin mieluummin sellaisia lentoja missä oli jettikoneita.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Ei podeta ikävää täälläkään 
Aihetta jotenkuten sivuten, mitä kertoivat ne kesken lennon kajareista kuuluvat yksinäiset plimputukset? Muistelisin joskus täältä lukeneeni niille selityksen.

Aihetta jotenkuten sivuten, mitä kertoivat ne kesken lennon kajareista kuuluvat yksinäiset plimputukset? Muistelisin joskus täältä lukeneeni niille selityksen.
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Muutaman kerran on tullut lenneltyä työmatkoja noilla "mulinex"eilla. Täältä Kokkolasta kun ei välillä tahtonut mennä isompia koneita ollenkaan. ATR:n uudemmissa versioissa on 6-lapaiset potkurit ja lentomelua roimasti vähemmän. Keskustelukin onnistuu ihan kohtuullisesti vierustoverin kanssa. Näitä koneita on vielä vissiin FinnComm:illa, joka lentää ainakin tänne Kokkolaan.
Mutta itse aiheeseen... hienoja kuvia oli tarjolla. Hienoja ovat olleet myös kaikki edelliset aiheeseen liittyvät kuvatarjonnat. Aikaisemmin(vuosia sitten) pääsi vielä näin aikuinenkin mieshenkilö käymään jututtamassa kapteenia(ainakin pidemmillä lennoilla), mutta nykyään saa unohtaa moiset ajatukset. Tosin eipä ole tullut kysyttyä pitkään aikaan. Viimeksi taisin käydä kabiinissa marraskuussa -02 lennolla Japanista Suomeen. Kapteeni katsoi meille säätilan Kokkolasta vielä kun olimme Venäjän puolella ja tuumasi, että kierretääs siitä yli niin nähdään pitääkö paikkansa
.
Matti
Mutta itse aiheeseen... hienoja kuvia oli tarjolla. Hienoja ovat olleet myös kaikki edelliset aiheeseen liittyvät kuvatarjonnat. Aikaisemmin(vuosia sitten) pääsi vielä näin aikuinenkin mieshenkilö käymään jututtamassa kapteenia(ainakin pidemmillä lennoilla), mutta nykyään saa unohtaa moiset ajatukset. Tosin eipä ole tullut kysyttyä pitkään aikaan. Viimeksi taisin käydä kabiinissa marraskuussa -02 lennolla Japanista Suomeen. Kapteeni katsoi meille säätilan Kokkolasta vielä kun olimme Venäjän puolella ja tuumasi, että kierretääs siitä yli niin nähdään pitääkö paikkansa

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Kyllähän noilla on viimeisimmän työn vuoksi tullut lenneltyä ja pakko kyllä sanoa, että olihan nuo omanlaisia koneita. 3 tai 4 kertaa olen Atr:ssä istunut (Aeron sekä FinnCommin) ja kyllähän joka kerta oli yhtä mieluisa että huvittava.
Yksikin kerta taisi olla vasta tuulta tai jotain, kun kahvikuppi valui syliä kohti. Juuri sopivalla aika välillä muki valui kouraan, hörppy ja maisemien tiirausta taas odottaen mukin valumista kouraan.
Yksikin kerta taisi olla vasta tuulta tai jotain, kun kahvikuppi valui syliä kohti. Juuri sopivalla aika välillä muki valui kouraan, hörppy ja maisemien tiirausta taas odottaen mukin valumista kouraan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Hienoja hyvälaatuisia kuvia aina ilo katsella, millähän kameralla ovat otettu?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Olikos aikanaan ensimmäisten ATR:ien kanssa jotain ongelmia? Jopa niin paljon, että ATR:n veikattiin tarkoittavan "Anna Takaisin Ranskaan"
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
Vielä vois sit olla tuuria, että pääsee työreissulla lentämään kunnon ropellikoneella9-5T kirjoitti:FinnCom jatkaa Finnairin lentoja vielä potkureilla esim. Stuttgartista jollen ole väärin ymmärtänyt.dimebak kirjoitti: 3 tai 4 kertaa olen Atr:ssä istunut (Aeron sekä FinnCommin)

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Finnair päätti potkurikone aikakauden
FinnCom lentää Stuttgardiin Embraer 145 koneella (tuli lennettyä kun hain yhden 9-5 Aeron9-5T kirjoitti:FinnCom jatkaa Finnairin lentoja vielä potkureilla esim. Stuttgartista jollen ole väärin ymmärtänyt.dimebak kirjoitti: 3 tai 4 kertaa olen Atr:ssä istunut (Aeron sekä FinnCommin)

tälläisellä:

Kyllä noi FinnComin ATR:ät on aivan eri luokkaa kun finskin/aeron vanhat ATR:ät ja niitä ei tule ikävä.
Aamulla pitää tulla "isollekirkolle" vanhalla kunnon Mädärillä (MD90) jos ei blue1 lentäjät sairastu yllättäen ja jätä kansaa kentälle.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"