
Apua, perkele!!!! Kipinä hukassa!!!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50
Apua, perkele!!!! Kipinä hukassa!!!
Saab 90, -87. Kipinä hävisi kesken ajon. Puola ok, kärjettömän sytytyksen ohjainyksikkö ok. (kokeiltu UUSILLA osilla). Pyörittää, saa bensaa (mag.venttiili ok, hyvin liikkuu löpö) ei edes lupaa, kun ei anna minkäänlaista kipinää. Jakajan sisällä kaikki näyttää olevan kunnossa. Auttakaa joku, tai saab menee metallipuristimeen! 

juuhups
Et ole jakajaa toista kokeillu? Hall anturi siellä sisällä vois olla rikki. Tuleeko puolalle jännite? Maadoitukset kannattaa vanhas autos katella vaikkei vikaa oliskaa siellä ,esim jäähyttimen vieres oikealla maadoitus yms!?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Olisko päässyt vaan kastelemaan tulpat ja sylinterit pahemman kerran? Ota sytytystulpat pois ja tuuleta konetta ilman sytytystulppia startilla. Voi olla hyvä irroittaa sytytysyksikön johto pois ko. tempun ajaksi. Sen jälkeen tulpat kiinni, piuhat kiinni ja uutta starttiyritystä.
Oletko todennut kipinän puutteen laittamalla tulpanjohtoon sytytystulpan ja kaveri starttaamaan?
Oletko todennut kipinän puutteen laittamalla tulpanjohtoon sytytystulpan ja kaveri starttaamaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50
Jep,jep. En ole eilen syntynyt, mutta kiitos kuitenkin.Mertmi kirjoitti:Olisko päässyt vaan kastelemaan tulpat ja sylinterit pahemman kerran? Ota sytytystulpat pois ja tuuleta konetta ilman sytytystulppia startilla. Voi olla hyvä irroittaa sytytysyksikön johto pois ko. tempun ajaksi. Sen jälkeen tulpat kiinni, piuhat kiinni ja uutta starttiyritystä.
Oletko todennut kipinän puutteen laittamalla tulpanjohtoon sytytystulpan ja kaveri starttaamaan?

Perusasiat aina ensin.
-->Onko puola releohjauksessa? pärinää ei kuulu, mutta puolalle tuleva + jännite pätkii tiuhalla taajuudella. Kipinää ei tule minkäänlaista.
Puolalle tulee jatkuva plussa, ja toisen nastan miinusta pätkitään. Sytytysyksikkö siis maadoittaa puolan (puola "varautuu"), ja kun se päästää puolan miinuksen "ylös", kipinä lyö sytytystulpassa. Onhan puola ehjä? Toivottavasti käytössäsi on esim. niinkin perus opus, kuin Alfamerin tai vastaava saabin korjausopas. Sieltä löytyy muunmuassa ohjeet kuinka puolan kunto mitataan jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50