kannen plaanaus
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59
Re: kannen plaanaus
ei nyt suoranaisesti liity plaanaukseen, mut 8v kannesta kun höylää millin pois tippuu 0-100km/h ajasta sekunti pois, meni iivari vajaaseen 11s/100km/h, hintaan/vaivaan nähden toimiva viritys vaparissa
Re: kannen plaanaus
Ei tuo voi pitää mitenkään paikkaansa. Meikäläisen omakohtaisella tiedolla yhden venttiilin seetikulmien teko kanteen ja ventiilin läppäys siihen maksaa jo about 10euroa/kpl. Siis venojen teko maksaa tolla kaavalla 16-tappiseen pelkästään jo 160euroa. Siihen vielä kannen oikaisu päälle ja koeponnistus, niin saadaan summaksi reilu 200euroa. Näin ainakin täällä Joensuunseudulla...lordofgreed kirjoitti:Eipä se taida pelkkä puretun kannen höyläys paljoa maksaa, itsellä maksoin 16-tappisen kannen laitto s-linnassa 68€. Venavarren kumit hommasin itse, hinta sisälsi purun/kasauksen, pesun, plaanauksen, venojen hionnan ja kumien vaihdon.
Tuohon rahaan en itse kehtaa käydä purkamaan/kasaamaan, asia erikseen jos meinaa avarrella tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: kannen plaanaus
Mertmi kirjoitti:
Ei tuo voi pitää mitenkään paikkaansa. Meikäläisen omakohtaisella tiedolla yhden venttiilin seetikulmien teko kanteen ja ventiilin läppäys siihen maksaa jo about 10euroa/kpl. Siis venojen teko maksaa tolla kaavalla 16-tappiseen pelkästään jo 160euroa. Siihen vielä kannen oikaisu päälle ja koeponnistus, niin saadaan summaksi reilu 200euroa. Näin ainakin täällä Joensuunseudulla...
Saman maksaa jyväskylän seudulla..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: kannen plaanaus
Tuonverran olen kuitenkin kannen laitosta maksanut, kuten mainitsin, saattoi olla joku könttäsumma tehty koska teki samalla kertaa jotain muutakin metallihommaa. Sitäkään en tiedä kuinka hyvin on tehnyt, onko edes läpännyt venttiileitä vai vaan kiillottanut...?Mertmi kirjoitti:Ei tuo voi pitää mitenkään paikkaansa. Meikäläisen omakohtaisella tiedolla yhden venttiilin seetikulmien teko kanteen ja ventiilin läppäys siihen maksaa jo about 10euroa/kpl. Siis venojen teko maksaa tolla kaavalla 16-tappiseen pelkästään jo 160euroa. Siihen vielä kannen oikaisu päälle ja koeponnistus, niin saadaan summaksi reilu 200euroa. Näin ainakin täällä Joensuunseudulla...lordofgreed kirjoitti:Eipä se taida pelkkä puretun kannen höyläys paljoa maksaa, itsellä maksoin 16-tappisen kannen laitto s-linnassa 68€. Venavarren kumit hommasin itse, hinta sisälsi purun/kasauksen, pesun, plaanauksen, venojen hionnan ja kumien vaihdon.
Tuohon rahaan en itse kehtaa käydä purkamaan/kasaamaan, asia erikseen jos meinaa avarrella tms.

Itse maksoin tuosta sen 68€ ja se tieto minulle riittää. Jokatapauksessa kaikki hinnat on vain murto-osa esim. AutoMestaajien hinnoista, eikä ole ainakaan vielä työnjäljessä moittimista ollut. Ainoana haittapuolena se ettei välttämättä viikossa (jos toisessakaan) valmistu, käsittääkseni teki ainakin tuota kantta "siinä sivussa", mainittiin kyllä ettei ole kiire, mutta n. viikon päästä oli valmis. Kahtasataa en kuitenkaan aio kannen laitosta maksaa...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59
Re: kannen plaanaus
tuo on ihme, jos tosiaan viikossa teki, sillä on semmoinen tapa, et tekee halvalla, mut aina menee ikuisuus ennen kuin osat valmiina, aina lupaa viikonpäästä, sit taas viikonpäästä jne, ei kannata kiireellisiä osia sinne viedä..mainittiin kyllä ettei ole kiire, mutta n. viikon päästä oli valmis.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: kannen plaanaus
Pittää luvata viedä pullo kylkiäisiä...talvisaabisti kirjoitti:tuo on ihme, jos tosiaan viikossa teki, sillä on semmoinen tapa, et tekee halvalla, mut aina menee ikuisuus ennen kuin osat valmiina, aina lupaa viikonpäästä, sit taas viikonpäästä jne, ei kannata kiireellisiä osia sinne viedä..mainittiin kyllä ettei ole kiire, mutta n. viikon päästä oli valmis.

Itsekin teetätin toisen kannen ettei tarvinnut kirota milloin valmistuu.
EDIT: Tarkennus, siis kannattaa luvata viedä kylkiäispullo kun valmis, muutoin ei nopeuttane toimintaa...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: kannen plaanaus
Mulla maksoi kaikkinensa 340€ 99:n kannen työt ja on kuiten 8 venttiilinen. Tosin pari extratyötä oli (madallus ja halkeaman korjaus).Mertmi kirjoitti:Ei tuo voi pitää mitenkään paikkaansa. Meikäläisen omakohtaisella tiedolla yhden venttiilin seetikulmien teko kanteen ja ventiilin läppäys siihen maksaa jo about 10euroa/kpl. Siis venojen teko maksaa tolla kaavalla 16-tappiseen pelkästään jo 160euroa. Siihen vielä kannen oikaisu päälle ja koeponnistus, niin saadaan summaksi reilu 200euroa. Näin ainakin täällä Joensuunseudulla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: kannen plaanaus
Itsellä maksoi n. 250€ 16V-kannen laittaminen Ojalalla Turussa enkä pitänyt hintaa ryöstämiseltä kun teki kuitenkin hyvää jälkeä..
Eli perus kunnostus, venttiilit ja seetit koneistettiin uudestaan jokainen, plaanaus sekä muutaman katkenneen pakosarjan pultin poiskaivaminen
Eli perus kunnostus, venttiilit ja seetit koneistettiin uudestaan jokainen, plaanaus sekä muutaman katkenneen pakosarjan pultin poiskaivaminen
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: kannen plaanaus
Tuo 99:n 8-tappinen avarrettu kansi tuli maksamaan hitosti omia työtunteja viilailun parissa, sekä 230euroa koneistamolta. Koneistamon hinnassa oli seetit, venojen hionta, kannen oikaisu. Lisäksi venoja muotoiltiin (sen lisäksi, että niitä oli itekin muotoiltu). Hinnassa oli vielä mukana 86eurolla varaosia, eli kannentiiviste ja uudet pakoventtiilit. Työn osuudeksi koneistamolta jäi siis 144euroa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: kannen plaanaus
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus:Kyllä kannattaa plaanata ja kuuluu mielestäni tehdä kun kansi on irroitettu.
Sellanen vakio homma kansirempan yhteydessä.
Sellanen vakio homma kansirempan yhteydessä.