TurboSensonicin cooleri
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Se on yksi moottorin tukikumeista (tai -tyynyistä). Ne vaihdettiin samalla, koska moottori ja vaihteisto "eli" kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Mitäpä hyötyä sitä olisi tehoista, kun moottori ja vaihdelaatikko "elävät" niin, että tuntuu tosi "ilkeältä" kiihdytellä ja jarrutella.peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?
Nyt kun noi tukikumit on vaihdettu, niin eivätpä enää romut liiku kiihdytettäessä ja jarrutettaessa, vaan tuntuu tosi napakalta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cooleri
Niin, siis oikeaan takakulmaan No enpä tiedä, se oli siinä jo silloin kun ostin auton. En tosin huomannut sitä vasta kuin viikon päästä ostostani, kun olin niin haltioitunut autostaJanMac kirjoitti:Mikä muuten on käynyt vasempaan taka/ylä nurkkaan? Kohtalainen lommo, autotallin ovi? Kateellinen perässähiihtäjä?
Todennäköisesti tuo lommo on tullut edellisen haltijan (naishenkilö, joka työskenteli Saabille mainoksia tekevälle mainostoimistolle, auto oli Länsiauton leasingauto) toimesta. Häneltä on varmaan jäänyt jotain tavaraa auton hattuhyllylle ja hän on paiskannut takaluukun kiinni niin, että ei ole huomannut kaman jäämistä takaluukun väliin ja sitten tuo lommo on tullut sen seurauksena. On muuten sen verran v tt mainen paikka oikaista, että olen jättänyt asian hoitamatta ainakin toistaiseksi. Kai se jollain "liima+imukuppi" -systeemillä oikenisi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
laitettiinko sinne uudet samanlaiset vai onks ne jotkut erikois jutut ?Turbo Sensonic kirjoitti:Se on yksi moottorin tukikumeista (tai -tyynyistä). Ne vaihdettiin samalla, koska moottori ja vaihteisto "eli" kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Mitäpä hyötyä sitä olisi tehoista, kun moottori ja vaihdelaatikko "elävät" niin, että tuntuu tosi "ilkeältä" kiihdytellä ja jarrutella.peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?
Nyt kun noi tukikumit on vaihdettu, niin eivätpä enää romut liiku kiihdytettäessä ja jarrutettaessa, vaan tuntuu tosi napakalta
Aika mitätön lommo. Tommonenhan vissiin korjataan ihan pakkelilla täyttämällä.
-Vanhat maalit pois.
-pohjamaali
-pakkeli
-pohjamaali
-pintamaali
Kun ei ole metalliväri niin onnistuu paikkamaalaamalla.
...siis jos haittaa
-Vanhat maalit pois.
-pohjamaali
-pakkeli
-pohjamaali
-pintamaali
Kun ei ole metalliväri niin onnistuu paikkamaalaamalla.
...siis jos haittaa
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ei noihin NG900/OG9-3:iin saa mitään "erikoisia" moottorin tukityynyjä, eli tavalliset ne on. Autolla on kuitenkin ajettu jo 183000 km, joten oli noi sekä puslat että moottorin tukityynyt melko kuluneita. Nyt auto tuntuu ihan hyvältä moottorin tukkoisuutta lukuunottamatta.pade900 kirjoitti:laitettiinko sinne uudet samanlaiset vai onks ne jotkut erikois jutut ?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Millä toi sitten suoristettaisiin? Liimalla ja "imukupilla" vai hitsaamalla peltiin "koukku" ja sitten vetämällä lommo suoraksi?kallek kirjoitti:Kyllä se ihan vedetään niin suoraksi kuin mahdollista, vaikea paikka muuten suoristaa kun ei pääse takaa millään oikeen käsiksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aha, no tossa mun työpaikan vieressä olis yksi autopeltikorjaamo. Täytyy katsoa, että käviskö sieltä kysymässä asiaa, jos se alkaa tulevaisuudessa vaivaamaan päätänikallek kirjoitti:Hitsataan "rautalanganpätkiä" muutama kiinni joita vetelemällä saadaan se suht suoraksi, ei tarvii paljon tinailla sen jälkeen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007