99 muutoskatsastus turbolle??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jar
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 07:45

99 muutoskatsastus turbolle??

Viesti Kirjoittaja jar »

Vielä ainakin kerta. Nimittäin 99 EMS -> Turbo muutoskatsastus.

Inssin kertomaa: "Koska turbollinenkin (145hv) malli on ollut sarjassa olemassa, niin maahantuojalta pitäisi saada mallisarjan sisäinen eroista kertova todistus ja sitten tietysti luotettavalla tavalla todistaa, että nuo osat on vaihdettu."

Löytyykö joltain tuollaista mallisarjan sisäistä todistusta vai onko kaikki käyttäneet yleistodistusta???

jukka a.
"2375"
99 EMS grp 2
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: 99 muutoskatsastus turbolle??

Viesti Kirjoittaja hatami »

itsellä riitti paikallisen saab huollon todistus,että kyseiset turbo ja tavalliset mallit ovat alustan ja voimansiirron osalta identtiset.liikkeen leima ja nimi oli kun oli paperissa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 muutoskatsastus turbolle??

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen onnistui vakuuttamaan katsastusmiehet ihan puhumalla. Ne kun ensin puhui ihan samaa mullekin, mutta kun vähän asioita kateltiin tarkemmin, että autossa on sama alusta ja samat jarrutkin turbomallin kanssa, niin konttorilla jo uskottiin, kun kerroin korinkin olevan sama.

Lisätietoina oli 99:n korjaamokirjan tekninen osa (0) ja koska kone ja loota oli otettu 900:sta, niin lisänä oli myöskin tuo 900 korjaamokirjan tekninen osa.

Nythän voi olla tiukempaakin linjaa noissa muutoskatsastuksissa, koska tuo uusi järjestelmä ajoneuvorekisterissä on tuonut yhden uuden asian myöskin muutoskatsastuksiin. Ne kaikki dokumentit, joita syntyy autosta ennen siirtymistä uuteen systeemiin jäivät katsastuksen tehneen konttorin omaan arkistoon. Nyt uudessa systeemissä ne pitää skannata ja laittaa sähköisenä järjestelmään. Taisi jopa olla niin, että saman vuorokauden aikana, kun toimenpiteet on tehty. Sieltä ne ovat periaatteessa minkä tahansa katsastuskonttorin luettavissa. Tämähän luonnollisesti tarkoittaa sitä, että muutoskatsastuksen hyväksyvä konttori tulee tekemään paperityöt varsin huolellisesti. Niitähän voi joku vaikka kilpailijakin käydä kurkkimassa ja myöskin jos Aken edustajat haluavat tsekkailla muutoksia, niiden ei tarvitse enää ajaa konttorille aukomaan mappeja, vaan he voivat tehdä työnsä tietokoneelta käsin. :roll:

Tokihan tuo seikka parantaa autojen valvottavuuttakin. Vuosikatsastuksessa voisi epäselvässä tapauksessa käydä lukasemassa ne dokumentit, että "mitäs täällä pellin alla pitäisi ollakaan niiden orggis papereiden mukaan?" Vanhojen tapauksien tietoja ne tuskin sinne jälkeenpäin tallentaa. Tuossa itekin kävin ihan viimetipassa muutoskatsastamassa ton 99:n välijäähdyttimen. Oli just muuttumassa toi systeemi uuteen. Tuossa marraskuun alussahan se uusi systeemi tuli käyttöön.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 99 muutoskatsastus turbolle??

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

ei vaikuttanu täälä päin ainakaan uusi järjestelmä muutoskatsastukseen, erääseen japanilais valmisteiseen autoon tuli vaihdettua pykälää isompi moottori eikä muutoskatsastuksessa vaadittu mitään muita papereita kuin tieto mistä autosta vaihtomoottori oli otettu... ei kyselty jarruista eikä muista mitään, kyseinen asema on muuten katsastusten suhteen erittäin tarkka :?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Vastaa Viestiin