Turvalisuuslaskuri

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mielenkiintoinen testi:
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... ovaaka.php

Vaarallisin aika ja paikka: maaliskuinen perjantai klo neljän maissa iltapäivällä. "pysäköintialue, tori, piha, huoltoasema tai vastaava"

Auton vuosimalli 95-99:
Vertailu osoittaa, että Sinulla on muita kuljettajia suurempi osuus vakavien vahinkojen tyypissä kaistanvaihto ja ohitus ja lievempien vahinkojen tyypissä peräänajo.
Saabin (vm 80-84) ratissa puolestaan:
Vertailu osoittaa, että Sinulla on muita kuljettajia suurempi osuus vakavien vahinkojen tyypissä nokkakolari ja lievempien vahinkojen tyypissä pysäköidyn auton kolhinta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja karg »

Näyttää siltä, että jos hankkisin uudemman auton, niin kolhisin enemmän pysäköityjä autoja. Tällä hetkellä riskinä on peräänajot.

Vaikeimmat ajo-olosuhteet on myös toki silloin, kun tie on paljas ja kuiva sekä ajellaan valoisaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikku kokeili tolla ikuvanhalla -78:lla ja sitte tolla 20vuotta nuoremmalla. Näyttäis vihjeiden perusteella siltä, että nuissa oikein vanhoilla autoilla on suurempi riski ajaa ulos tieltä. Samoin renkaiden kunnosta ihan mainittiin tuossa. Ei sinänsä mikään huono huomio, koska monissa vanhoissa autoissa tosiaan on auton lisäksi renkaatkin iältään vähintään puolet auton iästä. Uudemmalla autolla sensijaan suurempi riski olisi pukata jotakuta jalankulkevaa tai pyöräilevää ihmistä liikenteessä ja peruutella holtittomasti parkkipaikalla. :roll:

ps. molemmissa autoissa uudet talvikiekot ostettu -06 syksyllä, joten ei pitäis ainaskaan renkaista johtua, jos jotain kämmäilee.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Tilastotietoon perustuva ehkäpä..
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja Svc »

Poikarukka kirjoitti:Tilastotietoon perustuva ehkäpä..
Tilastoistahan nuo on kerätty:
Näillä lähtötiedoilla ohjelma selvittää henkilökohtaisen vahinkokarttasi. Se muodostetaan Liikennevakuutuksen aineistosta, johon on tallennettuna noin miljoona erilaista liikenneonnettomuustapausta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja wesku »

Henkilöautoilla:

-88..-90 mallisilla:
Sinulla on muita kuljettajia suurempi osuus vakavien vahinkojen tyypissä nokkakolari ja lievempien vahinkojen tyypissä peräänajo.

-62 mallisella:
Sinulla on muita kuljettajia suurempi osuus vakavien vahinkojen tyypissä nokkakolari ja lievempien vahinkojen tyypissä risteyskolari.

uudehkoilla (2005-)
Sinulla on muita kuljettajia suurempi osuus vakavien vahinkojen tyypissä kaistanvaihto ja ohitus ja lievempien vahinkojen tyypissä peräänajo.
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Re: Turvalisuuslaskuri

Viesti Kirjoittaja taunu »

Ja sitten,kun koittaa se päivä ettei häärää autossa muuta kuin ajaa sitä ja oppii ajamaan,ni ei tartte tölvii IKINÄ ketään eikä mitään.
Viittaus mihin tahansa lehteen:Auto suistui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle. :evil:
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Vastaa Viestiin