
Satku hajos.. :(
Re: Satku hajos.. :(
Hei tuonoinniin onko 900i ja 900 turbon alakerroilla eroja? meinasin vaan että jos heittäis ehjän vähemmän ajetun alakerran tosta ruiskukoneesta tuohon.. hmm. 

Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Satku hajos.. :(
Saabinsti kirjoitti:Miten saa konerempan noin halvalla![]()
Vaikka koneen hoonaukseen ja plaanaukseen ei mene rahaa, eikä tule, kuin rengastus niin remppa tulee maksamaan itseasiassa n.500€
Sisältää:
Renkaat, raami+veivilaakerit, päittäisvälys liuskat, hoonaus, alapään tiivistesarjan + imu,pako- ja kannentiivisteen (ainakin kansipahvi Elring), ketju, ö-pumpun imujalan o-rengas (vitonia tms. Huom: ei välttämättä ole tiivistesarjan mukana)
Ei sisällä: männät, ketjun laahaimet (suhteettoman kalliit, katselee vaikka käytetyt), ketjun kiristin (ei tartte), jne. tiivisteliimat, öljyt, nesteet, lukitteet tms.
Mitähän unohdin...? Toi ylläoleva on mun käsitys "järkevästä" perusrempasta, jos palikat kunnossa eikä mitään tuhoutunut. Viimeksi oli kyllä tuhoutunut ja mm. männät olivat sitten kokoelma muutamasta eri alakerrasta. Kampuran voi kiillottaa ihan hyvin itse. Kaikki osat olen ostanut aina koneistamon kautta niin tulee kunnon tavaraa. Ei ole mitään järkeä säästää 0€ ja hankkia säkällä (paskaa) Motonetista. Suosittelen esim. Hiomo Isokangas, Vaasa tai Moottorikoneistamo Ojala, Kaarina (Turku).
Nyt tuleva alakerta porattiin ja otin pientä ylimääräistä herkkua ylläolevien lisäksi kuten uudet kannenpultit, kokonaisen yläpääntiivistesarjan. Koko könttä (pl. männät ja renkaat) oli töineen muistaakseni jotain 400-500€. Pitänee tarkistaa.
Hoonauksen teetän koneistamolla, vaikka voisin itsekin jalkahoonilla vetäistä. 40€ kunnon "Chris Marine"-tyyppisellä soikeutta korjaavalla ja riittävän puristusvoiman omaavan hoonilla tehdystä työstä on mun mielestä sen arvoista.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Satku hajos.. :(
Lohko on sama, mutta männät ovat eri. Ruiskussa on hieman korkeampi puristussuhde.2495 kirjoitti:Hei tuonoinniin onko 900i ja 900 turbon alakerroilla eroja? meinasin vaan että jos heittäis ehjän vähemmän ajetun alakerran tosta ruiskukoneesta tuohon.. hmm.
Re: Satku hajos.. :(
Jep, näinhän se on.tema kirjoitti:Saabinsti kirjoitti:Miten saa konerempan noin halvalla![]()
Vaikka koneen hoonaukseen ja plaanaukseen ei mene rahaa, eikä tule, kuin rengastus niin remppa tulee maksamaan itseasiassa n.500€
Sisältää:
Renkaat, raami+veivilaakerit, päittäisvälys liuskat, hoonaus, alapään tiivistesarjan + imu,pako- ja kannentiivisteen (ainakin kansipahvi Elring), ketju, ö-pumpun imujalan o-rengas (vitonia tms. Huom: ei välttämättä ole tiivistesarjan mukana)
Ei sisällä: männät, ketjun laahaimet (suhteettoman kalliit, katselee vaikka käytetyt), ketjun kiristin (ei tartte), jne. tiivisteliimat, öljyt, nesteet, lukitteet tms.
Mitähän unohdin...? Toi ylläoleva on mun käsitys "järkevästä" perusrempasta, jos palikat kunnossa eikä mitään tuhoutunut. Viimeksi oli kyllä tuhoutunut ja mm. männät olivat sitten kokoelma muutamasta eri alakerrasta. Kampuran voi kiillottaa ihan hyvin itse. Kaikki osat olen ostanut aina koneistamon kautta niin tulee kunnon tavaraa. Ei ole mitään järkeä säästää 0€ ja hankkia säkällä (paskaa) Motonetista. Suosittelen esim. Hiomo Isokangas, Vaasa tai Moottorikoneistamo Ojala, Kaarina (Turku).
Nyt tuleva alakerta porattiin ja otin pientä ylimääräistä herkkua ylläolevien lisäksi kuten uudet kannenpultit, kokonaisen yläpääntiivistesarjan. Koko könttä (pl. männät ja renkaat) oli töineen muistaakseni jotain 400-500€. Pitänee tarkistaa.
Hoonauksen teetän koneistamolla, vaikka voisin itsekin jalkahoonilla vetäistä. 40€ kunnon "Chris Marine"-tyyppisellä soikeutta korjaavalla ja riittävän puristusvoiman omaavan hoonilla tehdystä työstä on mun mielestä sen arvoista.
Tätä arvelinkin, että en rupea säästämään motosta ostamalla, edes tiivisteitä.
Ei nuo ketjun laahaimet, nyt suhteettoman kalliit ole, kun uutena saa kaikki laahaimet 42€ hintaan. Itsellä on niin lopussa, että tappi ottaa jo juuri niihin, joten viisainhan nuo on uusia. Kiristintä ei minun hinnassa ole. Yläpään tiivisteet ja venavarrenkummit on.
Joo, eli yhtä kalliiksihan tuo siis tulee, kun minullakin. Eli kyllä siihen moottorin perusremppaan on hyvä se +500€ varata ainaskin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Satku hajos.. :(
Lisäksi siitä iivarin lohkosta taitaa puuttua poraus ahtimen öljynpaluuputkelle ja nakuanturin paikalta voi puuttua kierteet. Lisäksi ahtimen öljylähtö lohkossa voi kanssa olla poraamatta. Tästä jälkimmäisestä en ole ihan varma, josko siellä olisi tulppa?Hei tuonoinniin onko 900i ja 900 turbon alakerroilla eroja? meinasin vaan että jos heittäis ehjän vähemmän ajetun alakerran tosta ruiskukoneesta tuohon.. hmm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satku hajos.. :(
Ainakin H2 lohkossa taitaa olla ahtimen öljynpaluun kohdalla pieni "pakkasproppu",Mertmi kirjoitti:Lisäksi siitä iivarin lohkosta taitaa puuttua poraus ahtimen öljynpaluuputkelle ja nakuanturin paikalta voi puuttua kierteet. Lisäksi ahtimen öljylähtö lohkossa voi kanssa olla poraamatta. Tästä jälkimmäisestä en ole ihan varma, josko siellä olisi tulppa?
luulisin kyllä kaikkien noiden turbovalmiuksien löytyvän.
Varma en kuitenkaan ole, jonkin verran aikaa siitä kun katselin vaparin lohkoa sillä silmällä...
Re: Satku hajos.. :(
Enpä muista pitikö tuohon lohkoon mitään ylimääräistä tehdä. Mielestäni vain yksi tulppa otettiin pois. Itsellä ei ihan kaikki ole vielä ihan täysin hallussa
Linkin takana huono kuva tilalle tulleesta iivarin lohkosta: http://koti.mbnet.fi/hahvu/Baas/Kuva066.jpg
Linkin takana huono kuva tilalle tulleesta iivarin lohkosta: http://koti.mbnet.fi/hahvu/Baas/Kuva066.jpg
Re: Satku hajos.. :(
Jees, eli tuolla oikealla alhaalla näkyy ahtimen öljynpaluureikä,haffu kirjoitti:Enpä muista pitikö tuohon lohkoon mitään ylimääräistä tehdä. Mielestäni vain yksi tulppa otettiin pois. Itsellä ei ihan kaikki ole vielä ihan täysin hallussa
Linkin takana huono kuva tilalle tulleesta iivarin lohkosta: http://koti.mbnet.fi/hahvu/Baas/Kuva066.jpg
joka on vapareissa tukittuna pienellä pakkaspropulla...
Re: Satku hajos.. :(
Nostampas vähän aihetta..
Nyt kun on osien hankinta ajankohtaista, niin minkä merkkisiä osia kannattaa hyväksyä? Kun ajattelin vähän hintakilpailua pitää(yllättävän isoja heittoja saa osille).
Kansipahvin täytyy olla Elring.
Entäs renkaat ja laakerit? Mitkä kaikki merkit näissä on laadukkaita(Eikös Glyco ole ainakin yksi semmoinen?)??
Onkos tiivistesarjan merkillä mitään väliä?
Nyt kun on osien hankinta ajankohtaista, niin minkä merkkisiä osia kannattaa hyväksyä? Kun ajattelin vähän hintakilpailua pitää(yllättävän isoja heittoja saa osille).
Kansipahvin täytyy olla Elring.
Entäs renkaat ja laakerit? Mitkä kaikki merkit näissä on laadukkaita(Eikös Glyco ole ainakin yksi semmoinen?)??
Onkos tiivistesarjan merkillä mitään väliä?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Satku hajos.. :(
Ainakin V-M:llä on asiasta laajempaa näkemystä.Saabinsti kirjoitti:Nostampas vähän aihetta..
Nyt kun on osien hankinta ajankohtaista, niin minkä merkkisiä osia kannattaa hyväksyä? Kun ajattelin vähän hintakilpailua pitää(yllättävän isoja heittoja saa osille).
Kansipahvin täytyy olla Elring.
Entäs renkaat ja laakerit? Mitkä kaikki merkit näissä on laadukkaita(Eikös Glyco ole ainakin yksi semmoinen?)??
Onkos tiivistesarjan merkillä mitään väliä?
Lakruina mulla on aina ollut AE/Federal Mogul, jos oikein muistan. Eipä niillä tiivistesarjoilla muuten ole periaatteessa väliä muutakuin pakosarjan- ja kannentiivisteen osalta. Se että jos jossain tiiivistesarjoissa on jotain sopivuus ongelmia niin sitä en tiedä. Ainakin hommasin nyt tiivistepahvia levynä niin voi tehdä mitä tahansa tiivisteitä kun tarve vaatii.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Satku hajos.. :(
nää on varmaan makuasioita mutta mulle sanottiin saabin tiskiltä että kannattaa hakea laakerit ja renkaat motonetista. kestää saman kun heidänkin ja maksaa paljon vähemmän. mun mielestä toi ketjunkiristin kannattaisi vaihtaa samalla mut makuasia sekin. ite hain motonetist kaikki osat. paitsi kannenpaffin kun sillä hetkellä ei elringiä ollu tarjolla. semmosenkin oon kyl joskus motonetist ostanu.Saabinsti kirjoitti:Nostampas vähän aihetta..
Nyt kun on osien hankinta ajankohtaista, niin minkä merkkisiä osia kannattaa hyväksyä? Kun ajattelin vähän hintakilpailua pitää(yllättävän isoja heittoja saa osille).
Kansipahvin täytyy olla Elring.
Entäs renkaat ja laakerit? Mitkä kaikki merkit näissä on laadukkaita(Eikös Glyco ole ainakin yksi semmoinen?)??
Onkos tiivistesarjan merkillä mitään väliä?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Re: Satku hajos.. :(
Remppa paisuu vaan...männäthän tuohon joutuu uusimaan
Jonkinlaista väärinkäyttöä on pakosti ollu, semmoset jälet helmoissa on.
Mistähän noita kannattaisi kysellä? Mistä saa uudet vakiot huokeimmillaan?
Onkos tuohon nyt jotain muita varteen otettavia mäntiä, kuin nuo vakiot?
Vaikka jostain 9000 saappaasta?
Kun tehoja, tulee varmasti otettua joskus reilummin....
Saa tarjota minulle hyväkuntosia mäntiä, jos kenellä löytyy.

Jonkinlaista väärinkäyttöä on pakosti ollu, semmoset jälet helmoissa on.
Mistähän noita kannattaisi kysellä? Mistä saa uudet vakiot huokeimmillaan?
Onkos tuohon nyt jotain muita varteen otettavia mäntiä, kuin nuo vakiot?
Vaikka jostain 9000 saappaasta?
Kun tehoja, tulee varmasti otettua joskus reilummin....
Saa tarjota minulle hyväkuntosia mäntiä, jos kenellä löytyy.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Satku hajos.. :(
T8-männät vaikka miedosti sorvattuna, tai sitten laitat isompi palotilaisen (B212) kannen kaveriksi.Saabinsti kirjoitti:Remppa paisuu vaan...männäthän tuohon joutuu uusimaan![]()
Jonkinlaista väärinkäyttöä on pakosti ollu, semmoset jälet helmoissa on.
Mistähän noita kannattaisi kysellä? Mistä saa uudet vakiot huokeimmillaan?
Onkos tuohon nyt jotain muita varteen otettavia mäntiä, kuin nuo vakiot?
Vaikka jostain 9000 saappaasta?
Kun tehoja, tulee varmasti otettua joskus reilummin....
Saa tarjota minulle hyväkuntosia mäntiä, jos kenellä löytyy.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Satku hajos.. :(
Mikäs hyöty näillä T8 männillä saadaan, kun rutistuksethan kuitenkin nousevat?
Edullisemmat?
Jos noihin vakio T16 mäntiin päätyy, niin kannattaako niistä sitten yleensä lähteä ottamaan tavaraa pois? Kun 2.1 kansi kuitenkin tulevaisuudessa viritellessä tulee, niin puristuksethan tippuvat silloin sopivasti.
Paikallisella koneistamolla möivät tänään ei-oota vakio mäntien suhtee...ei ollu ardwisonin, eikä jonkun toisen toimittajan valikoimissa enää.
Mistähän näitä kannattaisi kysellä? Kun jotain hintavertailua pitäs saada....
Speedparts? onko muita?
ELi siis 2.1 kansi kyllä tulee varmasti, mutta ei vielä tässä yhteydessä, ehkä kesällä, kun on varaa.
Edullisemmat?
Jos noihin vakio T16 mäntiin päätyy, niin kannattaako niistä sitten yleensä lähteä ottamaan tavaraa pois? Kun 2.1 kansi kuitenkin tulevaisuudessa viritellessä tulee, niin puristuksethan tippuvat silloin sopivasti.
Paikallisella koneistamolla möivät tänään ei-oota vakio mäntien suhtee...ei ollu ardwisonin, eikä jonkun toisen toimittajan valikoimissa enää.
Mistähän näitä kannattaisi kysellä? Kun jotain hintavertailua pitäs saada....
Speedparts? onko muita?
ELi siis 2.1 kansi kyllä tulee varmasti, mutta ei vielä tässä yhteydessä, ehkä kesällä, kun on varaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Satku hajos.. :(
Eli siis apua... mistä tuohon saisi mäntiä? Ei meinaan taida löytyä, kun alkuperäsenä ja speedpartsille laitoin kyselyn, mutta pitäs vähän vertailua saada
Ja mitkä männät laittelen, nyt gurut auttakaa.
Oiskohan viisain vaan vakio T16 männät ja jos pikku lastun ottaa päältä pois?
Paljonkohan niistä kannattaisi sitten ottaa

Ja mitkä männät laittelen, nyt gurut auttakaa.
Oiskohan viisain vaan vakio T16 männät ja jos pikku lastun ottaa päältä pois?
Paljonkohan niistä kannattaisi sitten ottaa

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713