Mulla kanssa pakkasten tultua ei pidä enää kaasujouset konttia ylhäällä.
Kun ajaa lämpimään talliin niin toimii siellä ihan hyvin...en vaan ole itse uskaltautunut motonetistä tilaamaan noita.
Tosin kesähän tässä tulee.....jos sitten ensi talveksi
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
Mulla on olleet noi motonetin spoilerillisen luukun kaasujouset nyt 6v. Vielä pysyy luukku ylhäällä pakkasellakin mutta niukin naukin. Uutena oli todella napakat. Jopa hiukan liian tiukat kun ei tullutkaan hommattua sitä spoileria vaikka tarkoitus oli...
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Minä menin noin -20 pakkasella purkaamolle ja auoin 900 saabien takaluukkuja. Siellä olikin eräs 900, jossa pysyi luukku oikein napakasti ylhäällä. Ostin siitä ne pumput, eikä ole ollut ongelmia about neljään vuoteen. Kun se pumput saanut valkoinen 900i meni paaliin, niin otin ne pumput talteen ja ne on nyt 99cc:ssä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Minä menin noin -20 pakkasella purkaamolle ja auoin 900 saabien takaluukkuja. Siellä olikin eräs 900, jossa pysyi luukku oikein napakasti ylhäällä. Ostin siitä ne pumput, eikä ole ollut ongelmia about neljään vuoteen. Kun se pumput saanut valkoinen 900i meni paaliin, niin otin ne pumput talteen ja ne on nyt 99cc:ssä.
Paljonko maksoivat purkaamolla?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
Tuntuu olevan mielipidettä että erityisesti kovilla pakkasilla tarvike"pumput" voipuvat. Mikä aiheuttaa, vuotavatko kaasunpaineet ilmastoamme rikastuttamaan vai mikä?
Muorin saabiin täytyisi myös vaihtaa kaasujouset, vanhat kun miltei jo tappoivat erään uteliaan kissan joka hyppäsi takapuskurille tavaratilaa tarkistamaan..
Mertmi kirjoitti:Minä menin noin -20 pakkasella purkaamolle ja auoin 900 saabien takaluukkuja. Siellä olikin eräs 900, jossa pysyi luukku oikein napakasti ylhäällä. Ostin siitä ne pumput, eikä ole ollut ongelmia about neljään vuoteen. Kun se pumput saanut valkoinen 900i meni paaliin, niin otin ne pumput talteen ja ne on nyt 99cc:ssä.
Paljonko maksoivat purkaamolla?
Niin vähän, ettei ees tule mieleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Löytyisiköhän nyt kokemusperäistä tietoa, että onko nuo Motonetin 650Nm kaasujouset toimivat Whaletailin kanssa, vai löytyykö jostain vielä jämäkämmät pumput? Pitäisi saada valaanpyrstö paikalleen ja luukku ei pysy enää kunnolla ylhäällä edes vakiospoilerilla, joten kaasujouset olisi vaihdettava...
Laitoin nuo Motonetin 650N-jouset, luukku pysyy ylhäällä nätisti. Avaamisessa pitää auttaa hieman kädellä, siis alhaalta nostaessa. Loppumatka ylös menee itsestään.
Toisaalta, eipä minulla ole missään autossa luukku pompsahtamalla noussutkaan.
Kunhan nykyisistä aika jättää, niin suuntaan täällä Oulun suunnalla tuonne Trailconin suuntaan. Sieltä saa raskaalle kalustolle tarkoitettuja varustelaatikon pumppuja, ja niissä kyllä riittää löyly.
Äkkiä muisteltuani taisi olla kuvastossa wt:n kanssa ihan omat kaasujouset.
Kato kiinnikkeiltään sopivat joissa on "riittävä" nosto.
Biltemaan penkomaan sopivia vaan sitten.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Bilteman pumput menivät muutaman vuoden kuluttua sellaisiksi, jotta niitä ei saanut pakkasella ollenkaan auki, olivat jotenkin jäässä. Piti panna jotkut vanhat orkkikset takaisin. Mikähän ihme nekin jumitti. Luulisi , että noitakin on jo niin kauan tehty, ettei tollasta ihme mokaa pystyisi enää tekemään. Kyllä laatua on monenlaista.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00