Ja tänään korjailtiin Downpipen asentoa kun se meni silloin yöllä vinoon. No toihan olikin hauskaa kun meinasi siitä ruuvista joka on ylhäältä katsottuna lähinnä pataa lähteä jengat kierretapista. Hiki pukkasi otsaan kun piti hitaasti nitkuttaa kaikki ruuvit auki samalla öljyä ruikkien ja asettaa DP kohdalleen. Mutterien kiritys oli taas taiteilua jengojen menetyksen pelossa (taas paljon öljyä), mutta mä sain sen kiinni ja toivottavasti ei ikinä pois Mulla on alushousutkin ihan märät oli se niin ihanaa että kostuin ihan totaalisesti. Nyt ei pääse pakokaasut enään kabiiniin joten sekin ilo on poissa.
Vinkki downpipen vaihtajille: ottakaa suosiolla uudet jengatapit ,mutterit ja paljon irroitusöljyä. 93t sport voi varmaan yhtyä tähän lauseeseen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu kirjoitti:
Vinkki downpipen vaihtajille: ottakaa suosiolla uudet jengatapit ,mutterit ja paljon irroitusöljyä. 93t sport voi varmaan yhtyä tähän lauseeseen.
Yhdyn yhdyn I hate dowpipes
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mä muuten vaklasin Speedoun autosta tota Nordicin DP ja siinä oli ajateltu tota kiinnistystä pikkasen pidempää kuin JT putkessa. Siinä putki jatkuu noin 15cm suorana ja sitten tulee levennys jolloin työkalut mahtuu ruuveja kiristämään varsin mallikkaasti. Mutta Nordicin putki onkin laatukamaa
Pitää muuten käydä joku päivä kuvaamassa noi putket ja laittaa näytille.
Jyrki alias potkuhousu
potkuhousu kirjoitti:Mä muuten vaklasin Speedoun autosta tota Nordicin DP ja siinä oli ajateltu tota kiinnistystä pikkasen pidempää kuin JT putkessa. Siinä putki jatkuu noin 15cm suorana ja sitten tulee levennys jolloin työkalut mahtuu ruuveja kiristämään varsin mallikkaasti. Mutta Nordicin putki onkin laatukamaa
Pitää muuten käydä joku päivä kuvaamassa noi putket ja laittaa näytille.
Eli siis Nordic: n putki on PIENEMPI alussa
JT levenee 3" heti
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo kyllä sen JT DP:n kanssa on tuskaillu muutkin, Kantsun "tiitisen" pakoputkimoguli murahteli vihaisesti yksikseen kuinka hankala se oli pultata paikoilleen kun ei kalut eikä nyrkit meinanneet mahtua vääntämään pultteja, lähinnä sitä padan puoleista pulttia.
Myöhemmin mulla sitten oli irronnu se alempi pinnapultti kokonaan ja muutkin oli aivan löysällä, joten aikani ähelsin itsekkin sen kanssa.
homojen hommaa tuo DP asennus.
Viimeksi muokannut NG900T, To Kesä 17, 2004 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900T kirjoitti:Joo kyllä sen JT DP:n kanssa on tuskaillu muutkin, Kantsun "tiitisen" pakoputkimoguli murahteli vihaisesti yksikseen kuinka hankala se oli pultata paikoilleen kun ei kalut eikä nyrkit meinanneet mahtua vääntämään pultteja, lähinnä sitä padan puoleista pulttia.
Myöhemmin mulla sitten oli irronnu se alempi pinnapultti kokonaan ja muutkin oli aivan löysällä, joten aikani ähelsin itsekkin sen kanssa.
homojen hommaa tuo DT asennus.
Mulla se padan puoleinen mutteri ja alimmainen on helppoja nakkeja, lenkki sopii suoraan. Sen sijaan lähinnä auton keulaa oleva tuottaa ongelmia, lenkki ei mahdu väliin ja sen saa kiristettyä ainoastaa "ohennetulla" hylsyllä, jos ei halua milli kerralla nitkuttaa.
Toi Dp on muutenkin perseestä, kun siinä ei ole banjoa tai muuta vastaavaa sallimassa liikettä.
NG900T kirjoitti:Joo kyllä sen JT DP:n kanssa on tuskaillu muutkin, Kantsun "tiitisen" pakoputkimoguli murahteli vihaisesti yksikseen kuinka hankala se oli pultata paikoilleen kun ei kalut eikä nyrkit meinanneet mahtua vääntämään pultteja, lähinnä sitä padan puoleista pulttia.
Ahaaa nyt mä ymmärrän. Kävin nimittäin ennen putken asennusta kysymässä mitä maksaa putken laitto ja Tiittanen itse sanoi ettei laita DP missään tapauksessa ja nyt tiedän syynkin. Ei juma se nimittäin tuli niin syvällä rinta äänellä silloin että arvasin hänen sen joskus tehneen.
Jyrki alias potkuhousu
Vigge kirjoitti:Mulla se padan puoleinen mutteri ja alimmainen on helppoja nakkeja, lenkki sopii suoraan. Sen sijaan lähinnä auton keulaa oleva tuottaa ongelmia, lenkki ei mahdu väliin ja sen saa kiristettyä ainoastaa "ohennetulla" hylsyllä, jos ei halua milli kerralla nitkuttaa.
Toi Dp on muutenkin perseestä, kun siinä ei ole banjoa tai muuta vastaavaa sallimassa liikettä.
Itseasiassa mulla palokin hihat sen pultin kanssa ja rälläköin yhen lenkkiavaimen sopivan ohueksi joka sitten just mahtuu. On sitten erikoistyökalu tätäkin varten
Ahaaa nyt mä ymmärrän. Kävin nimittäin ennen putken asennusta kysymässä mitä maksaa putken laitto ja Tiittanen itse sanoi ettei laita DP missään tapauksessa ja nyt tiedän syynkin. Ei juma se nimittäin tuli niin syvällä rinta äänellä silloin että arvasin hänen sen joskus tehneen.
Hehee, tais olla ensimmäinen ja viimenen DP asennus sitten
Viimeksi muokannut NG900T, To Kesä 17, 2004 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla ei ole ollut turbon ja DP kiinnipysyvyys ongelmaa kun pulttilaatikosta sattumalta löytyi sellaiset prikat että pitää. 3 kertaa tarkastin kiinnityksen 2 kertaa kiristin ja siinä pysyy. Ne on sellaiset tavallaan 2prikkaa samassa ja uritettu kummaltakin puolelta ja viela niiden levyjenkin välistä. Toi lenkki avaimen mirkelöinti on ihan tuttu juttu jo mopo ajoilta kun ei viri puttyä meinannut saada alakertaan kiinni kun oli pytyssä niin iso mäntä ja valua sen mukaan. ohentaan joutui jo silloin kaikenmoisia avaimia.
N. 20 kertaa on JT down pipe irroitettu ja kiinnitetty ja nyt se sujuu jo muutamassa minuutissa, piti vaan löytää oikeat kalut ja ymmärtää kuinka sitä pitää siinä vääntää ja kääntää että avaimet sopii väliin.
se93tbo kirjoitti:Mulla ei ole ollut turbon ja DP kiinnipysyvyys ongelmaa kun pulttilaatikosta sattumalta löytyi sellaiset prikat että pitää. 3 kertaa tarkastin kiinnityksen 2 kertaa kiristin ja siinä pysyy. Ne on sellaiset tavallaan 2prikkaa samassa ja uritettu kummaltakin puolelta ja viela niiden levyjenkin välistä.
Noi on ilmeisesti Nord Lock aluslevyjä. Pitävät pirun hyvin. Laitoin itselle samanlaiset ja hätävarjelun liioitteluna vielä tuplamutterit. Sen verran kiukutti uudelleen kiinnittää JT:n DP:tä. Oli ollut kiinni vasta kuukauden kun oli lähes täysin irti..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6