kyseessä k-jet ruiskulla varustettu auto. mittasin suuttimista tulevan bensamäärän, ero suuttiminen välillä on 25 % (1 ja 2 samanverran, 3 ja 4 samanverran mutta 25% vähemmän)
kysymykseni kuuluukin. mitä on tehtävissä, miten saa säädettyä bensamäärää eri suuttimien välillä.
toinen kysymykseni. autoon säädettiin sytytysennakkoa. sytytysennakko ei pysy paikoillaan, mistä moinen saattaa johtua? olisiko kyseessä alipainesäädin? (mistä kannattaisi hankkia uusi ja mitä mahtanee kustantaa?)
suuttimien säätö?
Re: suuttimien säätö?
Säätömahdollisuus on joissakin K-Jet määräjakajissa mutta ekana kannattaa epäillä itse suuttimia. Pienikin lika suutinneulan ja rungon välissä aiheuttaa eroa. Kokeilepa mitata vielä niin, että vaihdat suuttimia eri lähtöihin. Tällöin paljastuvat itse suuttimien väliset erot.ilpos kirjoitti:kyseessä k-jet ruiskulla varustettu auto. mittasin suuttimista tulevan bensamäärän, ero suuttiminen välillä on 25 % (1 ja 2 samanverran, 3 ja 4 samanverran mutta 25% vähemmän)
kysymykseni kuuluukin. mitä on tehtävissä, miten saa säädettyä bensamäärää eri suuttimien välillä.
Mikä auto on kyseessä?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: suuttimien säätö?
Jos tarkoitat että ennakko heittelee mitattaessa edestakaisin voimakkaasti niin syynä on todennäköisesti venynyt jakoketju. Alipainesäätimen kunnon voi testata helposti imaisemalla sille menevästä letkusta, pitäisi tuntua vastusta jos kalvo on ehjä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: suuttimien säätö?
perusennekko tarkistetaan alipaineletku irti jos auto on ihan 900i.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918