Onko sitten VW:llä ihan joku oma aikansa jonka aikana gw on voimassa ?Alihankkija kirjoitti:Mikä tuo gw on ?Kaide kirjoitti:tevisu kirjoitti:Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.
Niin, porsi takuuaikana , toisin kun tuo auto josta jopa GW aika oli mennyt
VW Takuukäsittely...
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: VW Takuukäsittely...
Re: VW Takuukäsittely...
Riippuu viasta ja mikä osa on kyseessä ymmärtääkseni.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: VW Takuukäsittely...
Jännä juttu. Raskaskone puolella puhuttiin kaupallisesta takuusta ja jokainen tapaus aina asiakohtainen täysin ilman mitään aikamääreitä. Näillä on pelastettu monta tulevaa kauppaa ja ohessa sitten myös toisinkin päin:)
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: VW Takuukäsittely...
GW on maahantuojan kautta saatava hyvitys jota ei paperilla edes oikeastaan asiakkaan kannalta ole olemassa. GW:n saatavuuteen vaikuttaa siten kaikki, huoltokirjasta omistajien määrään ja auton yleiskuntoon. Ja tietenkin jokainen tapaus harkitaan erikseen eli myös GW:n pyytäjä ja pyyntötapa.
Sitten on erikseen PR-takuut jotka tulee valmistajalta (takuun pidennys jonkin tietyn osan kohdalla)
Sitten on erikseen PR-takuut jotka tulee valmistajalta (takuun pidennys jonkin tietyn osan kohdalla)
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: VW Takuukäsittely...
Menee kai tämäkin väärän merkin tarina samaan lohkoon takuuasioissa:
(Anonyymin henkilön) 2003 Ford Fiasko evp.
2005 syksyllä ajettu 27800 tai jotain sinne päin, määräaikaishuolto Pirkanmaan isoimman kaupungin eräässä merkkihuollossa marraskuussa siis 2005.
Ennen määräaikaishuoltoa uusittu sytytysboksi, koska auto nyki ja moottorivian valo syttyi. Eikä tietenkään silloin takuuseen.
Auto huollosta, tankkaus, edelleen marraskuun loppu 2005.
Tammikuu 2006:
Moottorivian valo syttyy pienen nykäyksen saattelemana.
Huollossa vaihdetaan sytytysboksi, tulpat ja katti ja todetaan, että koneessa on 2 litraa liikaa öljyä. Autoa ei ole marraskuun jälkeen edes tankattu, kilometrejä on tullut alle 500 huollon jälkeen. Asiakkaalle ei edes suostuta näyttämään vaihdettuja osia.
Pitkästi yli 1000 euron lasku asiakkaalle. Syyksi väitetään öljynpinnan seuraamisen laiminlyönti (siis jopa kerran tankattu) ja liika öljyn lisääminen (asiakkaan, siis asiakkaan, joka ei edes löytäisi öljykorkkia).
Tässä vaiheessa auto on viety "takuuvaihdokkina" VW:lle. Voi sitä onnellista joka tämänkin sai.
Tarinalla on kuitenkin siinä mielessä onnellinen loppu, että asiakas valitti kuluttajavalituslautakuntaan, joka matkan varrella muuttui tunnetusti kuluttajariitalautakunnaksi. 2008 tammikuussa tuli päätös 18kk jälkeen: Asiakas sai hyvityksenä lähes koko remontin laskun, vähennettynä tietysti sillä hyödyllä, että auto oli korjauksen jälkeen parempi (! hahhahhahah !) kuin ennen. Hyvitys luvattiin heti maksaa päätöksen tultua ja maksettiinkin sitten aika pian, vaikka vielä koitettiin vaatia päätöstä nähtäville, jonka molemmat osapuolet olivat varmasti saaneet.
Auto oli huomattavasti parempi: Siis asiakkaan autossa oli kolmas sytytysboksi ja toinen katti ennen 30000km täyttymistä. Tokihan siitä pitää hyvitystä vähentää. Aiemmista sytytysremonteista (tulpanvaihtoja 2 ja sytytysboksi) ei hyvityksiä enää saanut.
Toki hyvitystä siis pitää vähentää, koska auto oli huomattavasti korjaamalla parantunut siitä mitä autolta voisi odottaa alle 30000 ajettuna 2 vuotiaana = Yleinen liikkumiskyky koko autolla..
Täytynee vain todeta, että jos tällä foorumilla valitetaan
ista, niin on se yleensä jotain todella pientä.
(Anonyymin henkilön) 2003 Ford Fiasko evp.
2005 syksyllä ajettu 27800 tai jotain sinne päin, määräaikaishuolto Pirkanmaan isoimman kaupungin eräässä merkkihuollossa marraskuussa siis 2005.
Ennen määräaikaishuoltoa uusittu sytytysboksi, koska auto nyki ja moottorivian valo syttyi. Eikä tietenkään silloin takuuseen.
Auto huollosta, tankkaus, edelleen marraskuun loppu 2005.
Tammikuu 2006:
Moottorivian valo syttyy pienen nykäyksen saattelemana.
Huollossa vaihdetaan sytytysboksi, tulpat ja katti ja todetaan, että koneessa on 2 litraa liikaa öljyä. Autoa ei ole marraskuun jälkeen edes tankattu, kilometrejä on tullut alle 500 huollon jälkeen. Asiakkaalle ei edes suostuta näyttämään vaihdettuja osia.
Pitkästi yli 1000 euron lasku asiakkaalle. Syyksi väitetään öljynpinnan seuraamisen laiminlyönti (siis jopa kerran tankattu) ja liika öljyn lisääminen (asiakkaan, siis asiakkaan, joka ei edes löytäisi öljykorkkia).
Tässä vaiheessa auto on viety "takuuvaihdokkina" VW:lle. Voi sitä onnellista joka tämänkin sai.
Tarinalla on kuitenkin siinä mielessä onnellinen loppu, että asiakas valitti kuluttajavalituslautakuntaan, joka matkan varrella muuttui tunnetusti kuluttajariitalautakunnaksi. 2008 tammikuussa tuli päätös 18kk jälkeen: Asiakas sai hyvityksenä lähes koko remontin laskun, vähennettynä tietysti sillä hyödyllä, että auto oli korjauksen jälkeen parempi (! hahhahhahah !) kuin ennen. Hyvitys luvattiin heti maksaa päätöksen tultua ja maksettiinkin sitten aika pian, vaikka vielä koitettiin vaatia päätöstä nähtäville, jonka molemmat osapuolet olivat varmasti saaneet.
Auto oli huomattavasti parempi: Siis asiakkaan autossa oli kolmas sytytysboksi ja toinen katti ennen 30000km täyttymistä. Tokihan siitä pitää hyvitystä vähentää. Aiemmista sytytysremonteista (tulpanvaihtoja 2 ja sytytysboksi) ei hyvityksiä enää saanut.
Toki hyvitystä siis pitää vähentää, koska auto oli huomattavasti korjaamalla parantunut siitä mitä autolta voisi odottaa alle 30000 ajettuna 2 vuotiaana = Yleinen liikkumiskyky koko autolla..
Täytynee vain todeta, että jos tällä foorumilla valitetaan

Re: VW Takuukäsittely...
Sukulainen osti joskus vuonna 99 opel astra dieselin vm 98, jossa oli takuu voimassa. Autolla oli ajettu jotain 90 tuhatta ja kansi halkes. Takuu ei korvannut, koska yksi määräaikaishuolloista oli tehty muualla kuin merkkiliikkeessä, mutta korjaamolla kuitenkin.
9-5 Aero, 90 #4107
Police:whats in that car??
Jason Statham: seats and a stearing wheel!
Police:whats in that car??
Jason Statham: seats and a stearing wheel!