Oon jo pitemmän aikaa miettinyt mikä on satkun bensamittarin taika... Mulla on nyt ollu kaks satkua ja molemmissa bensamittari heittelee ajon aikana huomattavasti. Yleensä kun bensaa on alle puolen tankin, sen heittelyn huomaa parhaiten. Välillä mittari menee ihan pohjille ja nousee sieltä taas takaisin. Onko mittari siis rakennettu niin herkäksi, että se reagoi heti kun bensa tankissa liikkuu? Muissa autoissa en ole huomannut niin voimakkaita mittarin liikkeitä.
Mulla oli sama juttu eli puoliksi katkennut millin ohuen muovipiirikortin johdin jota painelemalla ja CRC:tä ruiskuttamalla sain mittarin toimimaan. Pääsee käsiksi kaiutinluukun kautta. Varusteet: ruuvari tai torxiko se on, peili, taskulamppu ja CRC.
Kokeile sieltä heilutella vähän paikkoja ja katso mitä tapahtuu.
Mimmi kirjoitti:Älä ruiskuttele CRC:tä mittaristoon, elli sinulla ole varaosamittaristoa. CRC on erittäin ohutta ja tunkeutuu kaikkialle ja JOHTAA ERINOMAISESTI SÄHKÖÄ aiheuttaen oikosulkuja.
Joo siltä vaikuttaa, mulla on nimittäin mittarivalot ja konsolivalot pimeenä ja sulake ehjä Ei taida soveltua tuolla muovilätkälle
Nostetaan tätä aina yhtä legendaarista topikkia.
Itsellä on Satkussa bensamittariongelmia.
-Bensavalo palaa 24/7 vaikka tankki täynnä, viisari on ala asennossa 24/7.
-Olen kokeillut 3:lla eri bensatankin anturilla tuloksetta
Kenties vika itse mittarissa?
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*