Kaiuttimet ja cd-soitin satkuun + muuta pähkäilyä
Kaiuttimet ja cd-soitin satkuun + muuta pähkäilyä
Sopiiko 4" x 6" kaiuttimet combisatkun takakaiutinpaikalle?
Tällaisia siis mietin taakse...
Pioneer TS-H467
Ja tällaisia eteen...
Pioneer TS-H107
EDIT: Tästä lähdettiin...
Tällaisia siis mietin taakse...
Pioneer TS-H467
Ja tällaisia eteen...
Pioneer TS-H107
EDIT: Tästä lähdettiin...
Viimeksi muokannut dimebak, Ma Helmi 11, 2008 20:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Itekkin oon miettiny parempia kaiuttimia tuohon satkuun, minkä kokoset sinne eteen siis mahtuis?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Lähteekö lyömällä?Mimmi kirjoitti:Toisiin sopii suoraan ja toisista joudut poistamaan sovitepellin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Nyt en hahmota mistä sovitepellistä on kyse. Itselläni oli takana paikka 4" 2-tie erillissarjalle (eli kaksi reikää, isompi ja pienempi) eikä tuossa ollut mitään sovitepeltiä vaan yksi kiinteä pelti jossa kaksi reikää. Onko noissa sitten vuosimallieroja tms.?dimebak kirjoitti:Lähteekö lyömällä?Mimmi kirjoitti:Toisiin sopii suoraan ja toisista joudut poistamaan sovitepellin.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Itsekkin olen miettinyt etukaitsareiden vaihtoa, ja noi pioneerit sopis hyvin mun vanhojen taka-pioneerien kanssa. Mitenköhän on syvyyden kanssa, mahtuuko siinä suunnassa, ja tosiaan neljällä pultilla nurkista kiinni, niin osuiskohan jako suoraan kohdallee? Ja tietty vielä, että sais kannen takaisin paikoilleen. Niin ja eikös satkuissa perinteisesti ole edessä 4 tuuman elementit.dimebak kirjoitti:Sopiiko 4" x 6" kaiuttimet combisatkun takakaiutinpaikalle?
Tällaisia siis mietin taakse...
Pioneer TS-H467
Ja tällaisia eteen...
Pioneer TS-H107
Saab 900 Coupe 1988, 8v Pierburg
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Kyllä noiden pitäisi kaiken järjen mukaan mennä. Itse laitoin DLS R4A:t joissa syvyys 60mm, nuo mahtui vielä paikalleen joten tuo 45mm pitäisi mennä helposti.juhoaalto kirjoitti: Itsekkin olen miettinyt etukaitsareiden vaihtoa, ja noi pioneerit sopis hyvin mun vanhojen taka-pioneerien kanssa. Mitenköhän on syvyyden kanssa, mahtuuko siinä suunnassa, ja tosiaan neljällä pultilla nurkista kiinni, niin osuiskohan jako suoraan kohdallee? Ja tietty vielä, että sais kannen takaisin paikoilleen. Niin ja eikös satkuissa perinteisesti ole edessä 4 tuuman elementit.
Tokkopa noissa reikäjaoissa paljoa eroa on, neljä kertaa olen laittanut 4" kajarit satkuun (2xpioneer, spl ja dls) ja kaikissa on jako sattunut kohdalleen.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Okei, ei muuta ku metallin nöyrryttämishommiin. Just muuten tilasin soittimen, JVC:n KD-G631. Viikonloppuna pitänee katsoa noita, mittailla kojelaudan sisältä piuhat mihin tulee virtaa ja miten. Jos oikein muistan niin mankkahan tarvitsi jatkuvan ja virta-avaimen mukaan katkeavan jännitteen.
Etukaitsarit mulla sitten tulee joko nämä Pioneerin TS-G1003i (ei ollut vielä hinnastossa) tai todennäköisemmin nämä Pioneerin TS-G1002i (39€), molemmat ovat 3mm matalammat kuin aiemmin mainitsemani. Ja ku laitan takakaitsareiksi nämä Pioneerin TS-H467 (70€) niin luulisi olevan sopiva paketti.
Ja ku nuo kaitsarit ei kovinkaan matalia ääniä toista mitenkään voimalla niin kesällä olisi tarkoitus laittaa konttiin tällainen, että antamaan sopivaa jytkettä Pioneerin TS-WX22A (199€).
Ei viitsi laittaa hirveitä mökätoosia, kun kuuntelen pääsääntöisesti rokkia ja mättöä, joten nuo pikkukajarit olis keski- ja ylä-äänien toistoon ja tuo subi matalille äänille. Tuossa subissa olisi vielä sopivan kokoinen elementti (20cm, 7.87") rokki- ja heavymusiikin kuunteluun niin ei mene tuplabasari puuroksi.
Etukaitsarit mulla sitten tulee joko nämä Pioneerin TS-G1003i (ei ollut vielä hinnastossa) tai todennäköisemmin nämä Pioneerin TS-G1002i (39€), molemmat ovat 3mm matalammat kuin aiemmin mainitsemani. Ja ku laitan takakaitsareiksi nämä Pioneerin TS-H467 (70€) niin luulisi olevan sopiva paketti.
Ja ku nuo kaitsarit ei kovinkaan matalia ääniä toista mitenkään voimalla niin kesällä olisi tarkoitus laittaa konttiin tällainen, että antamaan sopivaa jytkettä Pioneerin TS-WX22A (199€).
Ei viitsi laittaa hirveitä mökätoosia, kun kuuntelen pääsääntöisesti rokkia ja mättöä, joten nuo pikkukajarit olis keski- ja ylä-äänien toistoon ja tuo subi matalille äänille. Tuossa subissa olisi vielä sopivan kokoinen elementti (20cm, 7.87") rokki- ja heavymusiikin kuunteluun niin ei mene tuplabasari puuroksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
noita löytyy motonetistä, eikä ollut kallis.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Taisi olla pitkä sokeripalarivi kojetaulun sisällä, jos oikein muistan. Tuossa sitten taisi olla kiinni kaiuttimen johdot ja virran syöttö. Kaiutinkaapelia mulla on jo aikaa sitten ostettuna joten niistä teen uudet. Virransyöttönä saa toimia originaalit 1.5 neliön (jos nyt oikein tulkitsin tuota kytkentäkaaviota), kun tulee normimankka.
Tuolle mahd. kesällä hommattavalle subille lienee parempi syöttää isommalla kaapelilla suoraan akulta mutta sen piuhan asennus saa jäädä niin kuin RCA-kaapelin asennus.
Tuolle mahd. kesällä hommattavalle subille lienee parempi syöttää isommalla kaapelilla suoraan akulta mutta sen piuhan asennus saa jäädä niin kuin RCA-kaapelin asennus.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
Mulla roikku vaan yks virtajohto mankalle kojetaulusta (liekö tullut sulaketaululta). Sitten kun laitto uuden mankan, ni ihan hyvin pelas, mut kanavat ja asetukset ei pysyneet muistissa. Vedin akulta herätevirtajohdon radion johtosarjaan omalle paikalleen ja sen jälkeen on pysyny muistissa. Samaisen virityksen jälkeen alkoi mankka antaa myös äänimerkin aina kun virrat kääntää kiinni.
Saab 900 Coupe 1988, 8v Pierburg
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun

Tällaiset liittimet löytyi kojelaudan sisältä. Toinen on sokeripala ja toinen tuo Saabin koodilla 9123399 oleva liitin. Pitänee kattella tuosta manuskasta mitä piuhoja tuossa sokeripalassa on kiinni, arvatenkin kaiutinpiuhat ku on 8 kappaletta.
EDIT: Otsikkoa muutettu, kun juttu lähti poikimaan lisää.
Katselin manuskasta kytkentöjä ja pitihän se käydä tarkistamassa ja kyllä, autossa on M1991 radiokytkennät

Kytkentäkuvaa "purkaessa" järjestyksessä liittimen kohtaan 6 tuleva vihreä johto on sähköantennin heräte, kohtaan 1 tulee harmaalla jatkuva jännite (12.2V ja 14.1V), kohtaan 4 tulee punaisessa jännite ku virta-avain on ensimmäisessä pykälässä (12.1V ja 14.1V), kohtaan 8 tulee valkoruskeassa jännite ku virrat on täysin päällä eli auto on käynnissä (10.8V ja 12.2V) ja loput 3 mustaa on näköjään radion ja cd-soittimen maajohtoja. Suluissa ekat luvut moottori seis ja toiset moottori päällä. Jännitehäviöä lienee johdoissa jonkin verran mikä nyt ei kiinnosta mutta tuon valkoruskean johdon tarve kiinnostaa, mikä se on?
Joten eipä leipä. ISO-liitintä varten pitäisi olla myös noilla kaiutinjohdoille liitin. Tuotenumero tuolle olisi paikallaan tai tieto onko kellään ylimääräistä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 4x6 kaiuttimet ja cd-soitin satkuun + muuta pähkäilyä
valkoruskea taitaa tulla mittaristovalosäätimen kautta.
Toi sovitinpiuhahan on tämän näköinen, tosin alapään liittimet on tietty erilaisii saabin piuhas.
Tosta sarjastahan voit sitten katkoo noi kaiuttimelle menevät piuhat ja liittää ne sokerinpaloihin niin ei tarvii katkoo mankkarin johtoja.
Ei kai tuon ikäsissä ole mitään eroa radion kytkennöissä?
-91:hän johtosarja kokonaisuudessaan muuttui...
Toi sovitinpiuhahan on tämän näköinen, tosin alapään liittimet on tietty erilaisii saabin piuhas.
Tosta sarjastahan voit sitten katkoo noi kaiuttimelle menevät piuhat ja liittää ne sokerinpaloihin niin ei tarvii katkoo mankkarin johtoja.
Ei kai tuon ikäsissä ole mitään eroa radion kytkennöissä?
-91:hän johtosarja kokonaisuudessaan muuttui...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 4x6 kaiuttimet satkuun
dimebak kirjoitti:
Tällaiset liittimet löytyi kojelaudan sisältä. Toinen on sokeripala ja toinen tuo Saabin koodilla 9123399 oleva liitin. Pitänee kattella tuosta manuskasta mitä piuhoja tuossa sokeripalassa on kiinni, arvatenkin kaiutinpiuhat ku on 8 kappaletta.
EDIT: Otsikkoa muutettu, kun juttu lähti poikimaan lisää.
Katselin manuskasta kytkentöjä ja pitihän se käydä tarkistamassa ja kyllä, autossa on M1991 radiokytkennätRunkonumeron mukaan auto on M1992.
Kytkentäkuvaa "purkaessa" järjestyksessä liittimen kohtaan 6 tuleva vihreä johto on sähköantennin heräte, kohtaan 1 tulee harmaalla jatkuva jännite (12.2V ja 14.1V), kohtaan 4 tulee punaisessa jännite ku virta-avain on ensimmäisessä pykälässä (12.1V ja 14.1V), kohtaan 8 tulee valkoruskeassa jännite ku virrat on täysin päällä eli auto on käynnissä (10.8V ja 12.2V) ja loput 3 mustaa on näköjään radion ja cd-soittimen maajohtoja. Suluissa ekat luvut moottori seis ja toiset moottori päällä. Jännitehäviöä lienee johdoissa jonkin verran mikä nyt ei kiinnosta mutta tuon valkoruskean johdon tarve kiinnostaa, mikä se on?
Joten eipä leipä. ISO-liitintä varten pitäisi olla myös noilla kaiutinjohdoille liitin. Tuotenumero tuolle olisi paikallaan tai tieto onko kellään ylimääräistä.
Mullahan oli se tilanne, että karvalakkimallissani ei edes ollu takakaiuttimille paikkoja, saati sitten johtoja. Edelliseltä omistajalta oli vielä vorot mukavasti napsineet kaikki johdot poikki, eli em. kuvan näköisistä sokerinpaloista ei ollut tietoakaan. Piti sitten sen verran kojetaulua purkaa, että sai selville etukaiuttimien johtojen paikat, ja taakse piti tietty vetää johdot itte. Uuden mankan ohjekirjan mukaan sitten vaan johdot kiinni ja pelaa hyvin ilman Saabin ISO- liitintäkin.
Saab 900 Coupe 1988, 8v Pierburg
Re: 4x6 kaiuttimet ja cd-soitin satkuun + muuta pähkäilyä
Kun en ole koskaan tuollaista piuhaa laittanut niin korvaako tuo ISO-Saab-piuha mankan mukana tulevan piuhan vai tuleeko se mankan piuhan ja auton piuhan väliin?
Toinen vaihtoehto olisi vastaava kuin mulla on 99:ssä. Napsitaan mankan piuha ja auton piuhat poikki, ja liitetään jatkoliittimillä. Liitännälle tarpeettomat piuhat, eli tuo himmentimen johto ja ne pari ylimääräistä maajohtoa, voinee sitten suojata ja jättää kytkemättä.
Katselin tänään tuonne hattuhyllyn alle ja siellähän oli piuhat oikean kokoisille suojatuilla liittimillä valmiina. Samanlaiset oli kojelaudan sisällä, kun sinne viimeksi olen kurkannut. Kytken siis noilla kaapeleilla kaitsarit, ainakin näin aluksi.
Mutta mutta ja eipä leipä. Tällaiset oli kautinsijat takana. Jotenpa joo, kyselen saisiko tuo paikallinen Musta Pörssi parit noita aiemmin mainitsemiani TS-G1002i tai -G1003i malleja kuinkakin "äkkiä". Ei viitsi alkaa peltiä leikkelemään.

Toinen vaihtoehto olisi vastaava kuin mulla on 99:ssä. Napsitaan mankan piuha ja auton piuhat poikki, ja liitetään jatkoliittimillä. Liitännälle tarpeettomat piuhat, eli tuo himmentimen johto ja ne pari ylimääräistä maajohtoa, voinee sitten suojata ja jättää kytkemättä.
Katselin tänään tuonne hattuhyllyn alle ja siellähän oli piuhat oikean kokoisille suojatuilla liittimillä valmiina. Samanlaiset oli kojelaudan sisällä, kun sinne viimeksi olen kurkannut. Kytken siis noilla kaapeleilla kaitsarit, ainakin näin aluksi.
Mutta mutta ja eipä leipä. Tällaiset oli kautinsijat takana. Jotenpa joo, kyselen saisiko tuo paikallinen Musta Pörssi parit noita aiemmin mainitsemiani TS-G1002i tai -G1003i malleja kuinkakin "äkkiä". Ei viitsi alkaa peltiä leikkelemään.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 4x6 kaiuttimet ja cd-soitin satkuun + muuta pähkäilyä
Jos saa pähkäiltyä Saabin ISO-liittimen kiinni (kojelaudan johtoihin), niin sen pitäisi sitten kyllä käydä suoraan mankan ISO-liittimeen. Joo ja miekii jätin turhat piuhat käyttämättä, ihan vaa sähköteipillä eristin ja tungin jonnee minne mahtu. Ja kyllähän mankka tosiaan toimii ilman niitä ISO-liittimiäkin, vaikka niillä kotikutoisilla jatkoliittimillä sitten. ISO-liitin vaan on niin kätevä, kun ei tartte mankan vaihdossa tms. nykästä kun yks piuha irti, tietty antennipiuha erikseen.
Saab 900 Coupe 1988, 8v Pierburg