Automaatin penkitys onko kokemuksia / tietoo?
Oliks sulla jo kiinni se steg 3?
Ajattelin kysäistä mitä automaatti on tykännyt siitä. Onko siinä boksissa joku momentin rajoitus vaihtohetkille?
Itse suunnittelemassa aeroon steg 3:sta, mutta jotenkin arveluttaa tuon askin kesto. Nordic tekee tolle versiolle vaan steg 2:ta missä 260hp/380nm. Maptun ei taas ole erikseen maininnut automaateista mitään.
Ja onhan se vääntö aerossa rajoitettu jo tehtaalta 330nm, kun se manuaalissa on 350nm.
Pitäisi kait kysellä sieltä suoraan.
Ootteko muuten hoitanut asioita maptunin kanssa suoraan vai suomen "välikäden" kautta?
Terkut, Juuso
Ajattelin kysäistä mitä automaatti on tykännyt siitä. Onko siinä boksissa joku momentin rajoitus vaihtohetkille?
Itse suunnittelemassa aeroon steg 3:sta, mutta jotenkin arveluttaa tuon askin kesto. Nordic tekee tolle versiolle vaan steg 2:ta missä 260hp/380nm. Maptun ei taas ole erikseen maininnut automaateista mitään.
Ja onhan se vääntö aerossa rajoitettu jo tehtaalta 330nm, kun se manuaalissa on 350nm.
Pitäisi kait kysellä sieltä suoraan.
Ootteko muuten hoitanut asioita maptunin kanssa suoraan vai suomen "välikäden" kautta?
Terkut, Juuso
9-5 Aero
Laatikko on kestänyt stege3:lla ihan hyvin tähän asti bensaa menee vähemmän ja kulkee hieman paremmin.saba9000 kirjoitti:Oliks sulla jo kiinni se steg 3?
Ajattelin kysäistä mitä automaatti on tykännyt siitä. Onko siinä boksissa joku momentin rajoitus vaihtohetkille?
Itse suunnittelemassa aeroon steg 3:sta, mutta jotenkin arveluttaa tuon askin kesto. Nordic tekee tolle versiolle vaan steg 2:ta missä 260hp/380nm. Maptun ei taas ole erikseen maininnut automaateista mitään.
Ja onhan se vääntö aerossa rajoitettu jo tehtaalta 330nm, kun se manuaalissa on 350nm.
Pitäisi kait kysellä sieltä suoraan.
Ootteko muuten hoitanut asioita maptunin kanssa suoraan vai suomen "välikäden" kautta?
Terkut, Juuso
Maptun kirjoitti näin kun asiaa kyselin.
----- Original Message -----
From: MapTun Finland
To: Tero
Sent: Thursday, June 03, 2004 11:16 PM
Subject: Re: STEGE3 ahtopaineista
Terve,
Katselin tuossa sinun kiihytys videota ja se näytti olevan ihan ok.
http://members.surfeu.fi/se93tbo/0.AVI
Ylä kierroksilla ahdot vaikuttaisi olevan ihan ok jossa maksimi hv:t saavutetaan.
Automaatissa teho ja vääntö ei tule niin terävästi kuin manuaalissa.
Sorituskykin näyttäisi olevan ihan hyvä automaatiksi. Voidaanhan me ahtopaine käyrää muuttaa mutta
laatikon kesto saattaa huonontua jonkin verran tai ruveta samantien luistamaan.
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421
Että näin. Ja manuaalinahan ne lupaa 9-3 tälle T5 boxilla 265Hp ja 370Nm
9-3.1972
Näyttääpi kiihtyvän aikasta reippaasti!!
Nää mun jutut menee vähän OT, mutta ...
Yritin tuosta videolta laskea ja meniskö 0-100, tuohon 7 pintaan tai vähäsen alle =)
Taisit nostaa paineita jarrua vastaan?
Kysäisin tuolta maptunilta automaateista ja sain seuraavanlaista palautetta alle kahdessa tunnissa. Aika reipasta asiakaspalvelua!
>
> -Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
> -On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
> ongelmia ollut
> kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.
>
> - Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
> ja pyytää
> Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
> maks.vääntö.
Eli voikohan tuosta päätellä, että myös steg 3:ssa on vääntö rajattu 380nm?
Nää mun jutut menee vähän OT, mutta ...
Yritin tuosta videolta laskea ja meniskö 0-100, tuohon 7 pintaan tai vähäsen alle =)
Taisit nostaa paineita jarrua vastaan?
Kysäisin tuolta maptunilta automaateista ja sain seuraavanlaista palautetta alle kahdessa tunnissa. Aika reipasta asiakaspalvelua!
>
> -Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
> -On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
> ongelmia ollut
> kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.
>
> - Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
> ja pyytää
> Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
> maks.vääntö.
Eli voikohan tuosta päätellä, että myös steg 3:ssa on vääntö rajattu 380nm?
9-5 Aero
Joo siinä 7sekunnin kieppeillä se on. Sehän tuossa mun ahtojen nostamisessa oli ideana, kun ihmettelin isoja eroja manuaalin ja automaatin välillä.
Luulin että ne pyörisi siellä missä manuaalilaatikolla eli max. 1,3-1,5bar. Automaatissa on rajoitettu sitä vääntöä joten ahdotkaan ei nouse yli 1,2. Muttta toisaalta ei tule vaihtohetkellä rajua repäisyä mikä nostaisi ahdot esim.1,4. Ei myöskään ahdot putoa alas vaihtohetkellä vaan pyörii siellä 0,8-0,9barissa johonkin "nopeuteen" ja siitä ylöspäin 1bar.
Luulin että ne pyörisi siellä missä manuaalilaatikolla eli max. 1,3-1,5bar. Automaatissa on rajoitettu sitä vääntöä joten ahdotkaan ei nouse yli 1,2. Muttta toisaalta ei tule vaihtohetkellä rajua repäisyä mikä nostaisi ahdot esim.1,4. Ei myöskään ahdot putoa alas vaihtohetkellä vaan pyörii siellä 0,8-0,9barissa johonkin "nopeuteen" ja siitä ylöspäin 1bar.
9-3.1972
Tomaatti dynotettu, ei oikein onnaa kun toi kickdown alkaa vaihtaan alaspäin ja repäsee niin siinä se. Kolmos vaihteella sai jotain tuloksia, mutta ei nekään ole realistisia.
Ei kannata lähteä rahojaan tuhlaamaan automaatilla moiseen systeemiin. Perstuntuma dyno on tässä tapauksessa se varmin keino ja toi videointi. Niistä näkee mitä siellä pellin alla on tapahtunut.

Ei kannata lähteä rahojaan tuhlaamaan automaatilla moiseen systeemiin. Perstuntuma dyno on tässä tapauksessa se varmin keino ja toi videointi. Niistä näkee mitä siellä pellin alla on tapahtunut.
9-3.1972
En tiedä onko tuohon automaatin dynottamiseen mitään kikkoja, mutta ainakin noi mersufoorumin kaverit on saaneet kelpo lukuja ulos laitteistaan. Suurimalla osalla automaatit.
Käsittääkseni niillä on muuten ihan vakio lootat, mutta jotain tuunikia on tehty luistamisen ehkäisimiseksi.
Ilmeisesti on muutettu laatikon ohjauspainetta, joka määrää kuinka "pehmeästi" (luistatetaan) vaihdetaan. Magneettiventiilillä ohjaus tuohon, eli kun ahtoja 1+ bar niin ei luistateta.
Voisikohan tätä soveltaa näihin ruotsalaisiin.
Käsittääkseni niillä on muuten ihan vakio lootat, mutta jotain tuunikia on tehty luistamisen ehkäisimiseksi.
Ilmeisesti on muutettu laatikon ohjauspainetta, joka määrää kuinka "pehmeästi" (luistatetaan) vaihdetaan. Magneettiventiilillä ohjaus tuohon, eli kun ahtoja 1+ bar niin ei luistateta.
Voisikohan tätä soveltaa näihin ruotsalaisiin.
9-5 Aero
Onhan mulla Tuossa tuo WINTER asento millä se käyttää laatikkoa vain 3:lla 4:lla. Mutta ei siitä saanut silläkään oikeata.SPORT:illa se sekos heti kun alkoi repimään. Mutta en viitsi enään edes dunottaa riittää kyllä toi vertailu noihin manuaalilootallisiin saappeihin. Se kertoo jotain jos menee lähellekkään niiden tuloksia.... vai mitä maptuunatut
9-3.1972
No eikö noissa uudemmissa enää ole kiinteitä vaihteita?Tottakai automaatin pystyy dynottaa jos vain löytyy kepistä ne 1,2 ja3 manuaalisesti vaihdettavat pykälät.se93tbo kirjoitti:Tomaatti dynotettu, ei oikein onnaa kun toi kickdown alkaa vaihtaan alaspäin ja repäsee niin siinä se. Kolmos vaihteella sai jotain tuloksia, mutta ei nekään ole realistisia.![]()
Ei kannata lähteä rahojaan tuhlaamaan automaatilla moiseen systeemiin. Perstuntuma dyno on tässä tapauksessa se varmin keino ja toi videointi. Niistä näkee mitä siellä pellin alla on tapahtunut.
Jos on automaatista kohta 2 tai 3 käyttää se ENINTÄÄN 2 tai kolmosta. Eli 3 kohdassa käyttää laatikko 1-3 vaihteita.
Toki voi yrittää winter + 3 kohtaa, mutta tuossakin kohdassa kickdown pystyy iskemään, jos tosissaan kaasua survoo. Enkä myöskään tiedä tehojen todellisuudesta.
Faijalla oli samoja ongelmia, kun sen vanhasta 95:sta (2.3l 170hp) dynotettiin Nordicin Steg 2 kera 160hp
Vaikka tien päällä meno oli jotakin aivan muuta.
Toki voi yrittää winter + 3 kohtaa, mutta tuossakin kohdassa kickdown pystyy iskemään, jos tosissaan kaasua survoo. Enkä myöskään tiedä tehojen todellisuudesta.
Faijalla oli samoja ongelmia, kun sen vanhasta 95:sta (2.3l 170hp) dynotettiin Nordicin Steg 2 kera 160hp

STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Erittäin onnistunut viritys, tehot "laski" alle 10 heppaaSpeedou kirjoitti:Faijalla oli samoja ongelmia, kun sen vanhasta 95:sta (2.3l 170hp) dynotettiin Nordicin Steg 2 kera 160hpVaikka tien päällä meno oli jotakin aivan muuta.

Taitaa automaatin dynottaminen vaatia jo ammattitaitoa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta