Luin jostakin että mun autossa pitäisi olla
* viilennetty hansikaslokero
* kolarissa eteenpäin taittuvat niskatuet
Tarua vai totta!?
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Tuo niskatukijippo löytyy 9-3 perusmallistakin v 2001, joten varmaan on myös tuolla malliston huipulla. Se on ihan mekaaninen "vipu", ei mitään rakettitekniikkaa.
Ok - kiitokset taas. Se on ihan mekaaninen "vipu", ei mitään rakettitekniikkaa.
Kun kolari tulee vipu kääntää niskatuet eteenpäin, niinkö.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peräänajotilanteessa kuljettaja/matkustaja painautuu penkkiä vasten, jolloin selkänojan rakenteen alaosa siirtyy sisään kehon painon vaikutuksesta, mikä aiheuttaa selkänojan yläosan ja niskatuen siirtymisen eteenpäin, juuri tuon vivun välityksellä. Penkkiä sopivasti painelemalla on havaittavissa liike niskatuessa, ainakin kolkissa.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Nyt taitaa 9-5T:llä muisti pätkiä. Kyllä se 9-5 tuli markkinoille jo vuoden 1997 puolella. Ja tuosta aktiivisesta niskatuesta SAAB sai palkinnon jo vuonna 1996 eli ennen kuin auto tuli myyntiin....