Tonttu tuli taloon toisen kerran (Vika löytyi)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ässä kirjoitti:Hieno!
Tuskin mikään tonnin peli.
Tätä minäkin veikkaan...Omasta mielestäni aika harvassa on ne 94-98 vuosimallien alle 200 tkm ajetut tonnarit joita saisi Suomesta muutamalla tonnilla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Raser
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Raser »

Tuha kirjoitti:
Tätä minäkin veikkaan...Omasta mielestäni aika harvassa on ne 94-98 vuosimallien alle 200 tkm ajetut tonnarit joita saisi Suomesta muutamalla tonnilla.
Veikkaa vaan, mutta älä pidä mielipiteestäsi liian tiukkaan kiinni --> saat varoituksen ylläpidolta.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ei viitsi pilata kunnon keskustelu millään kinastelulla autojen hinnoista. Jokainen maksaa sen autostaan mitä maksaa, eikä se välttämättä muille kuulu. Ja auto myydessä taas hinta on silloin oikea kun ostaja ja myyjä ovat molemmat tyytyväisiä.
Viimeksi muokannut Tuha, La Tammi 26, 2008 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Raser kirjoitti:
Tuha kirjoitti:
Veikkaa vaan, mutta älä pidä mielipiteestäsi liian tiukkaan kiinni --> saat varoituksen ylläpidolta.
Eipä noita montaa ollut alle 200tkm lukemilla kaupan "muutamalla" tonnilla, kun tätä hakemaan lähdettiin, jotta lakattaisiinko turha paskanjauhanta asiapitoisen topicin alla, ennenkuin ylläpito oikeasti puuttuu asiaan. :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Raser
"Hölösuu"

Ei oo paskanjauhantaa. Se on jo kertaalleen täällä foorumilla todistettu. Itse väitin silloin samaa kuin sinä, mutta väitteeni todistettiin oikein joukolla vääräksi ja sain siitä myös varoituksen.

Tällä kertaa minä olen "oikealla" puolella ja väitän siis että CS saabbia saa 94-98 vuosimallia noin 3000:lla eurolla. (Ja jos uudenveroisia renkaita vanteineen tarvitsee, niin niitä saa noin satasella.)

Katsotaan miten nyt käy...?
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Voisikos ylläpito (jos hereillä näihin aikoihin) poistaa tästä viestiketjusta siihen kuulumattoman tavaran, sillä tarkoituksenani oli vain ilmoittaa, että olen siirtynyt toista kertaa Saabistiurani aikana tonnarikantaan, ja hieman kysellä vihjettä ja vinkkiä, EI aiheuttaa keskustelua auton hintatasosta..

Vaikka tosin olen valmis lunastamaan vastaavanikäisen, samoilla TODELLISILLA kilometreillä varustetun yhtä hyvässä kunnossa olevan katsastetun CS-tonnarin samaan hintaan, minkä maksoin omastani, JOS on tarjolla? :) (syy tähän on se, että kyllähän emäntäkin autoa kaipaisi)
MB W203 '04 200 CDI
Raser
"Hölösuu"

Keskustelu hinnasta alkoi heti toisesta viestistä.

Toisaalta viestiketjun otsikko ei yksilöi keskustelun suuntaa mihinkään tiettyyn vikaan tms. seikkaan. Joten kun puhutaan tonnarin tulosta taloon, on kai yksi osa tuloa myös se rahasumma millä se "suostui" vaihtamaan osoitettaan.

Tonnarin viat taas eivät katoa mihinkään vaikka viestiketjussa käsitellään jotain muutakin. Joku ilkeä voisi sanoa, että käytä sitä haku-toimintoa etsiessäsi vastausta tiettyihin ongelmiin.

Toisaalta, jos haluaa että viestiketjussa keskustellaan vain ja ainoastaan tietystä rajatusta aihepiiristä, kannattaa otsikko laatia harkitummin.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Raser kirjoitti:Keskustelu hinnasta alkoi heti toisesta viestistä.

Toisaalta viestiketjun otsikko ei yksilöi keskustelun suuntaa mihinkään tiettyyn vikaan tms. seikkaan. Joten kun puhutaan tonnarin tulosta taloon, on kai yksi osa tuloa myös se rahasumma millä se "suostui" vaihtamaan osoitettaan.

Tonnarin viat taas eivät katoa mihinkään vaikka viestiketjussa käsitellään jotain muutakin. Joku ilkeä voisi sanoa, että käytä sitä haku-toimintoa etsiessäsi vastausta tiettyihin ongelmiin.

Toisaalta, jos haluaa että viestiketjussa keskustellaan vain ja ainoastaan tietystä rajatusta aihepiiristä, kannattaa otsikko laatia harkitummin.
Täytyy kyllä sanoa, että jos Jaska haluaa ohimennen hinta-asiaa tiedustella (ja vielä pyysi yv-yhteydenottoa (jonka teinkin), se ei millään tavalla tarkoita sitä, että tarvitsee aloittaa mitään hintapolitiikkakeskustelua aiheesta.

Kuinkakohan monta kertaa olen Saabistiaikanani näitä "tuli taloon" viestejä postannut (kun saabejakin on ollut jo lähemmäs 70), eikä ole tähän päivään mennessä näin offtopiciksi mennyt. Pitää vain ihmetellä, että mikä helvetti siinä on niin vaikeaa, että pitää keskustelu heittää ohi aiheen, kateus vai mikä? Itse en koe kateutta vanhoista "romuista", kuten moni tuttuni Saabeista tietää sanoa...

Edit: Pitänee varmaan jatkossa vallan lakata ilmoittelemasta autokannan muutoksista sekä uusista hankinnoista foorumilla, ja antaa porukan todeta em. asiat vasta potkijaisissa (joissa viime aikoina en ole valitettavasti ehtinyt käymään), eikä lainkaan kertoa näin julkisella paikalla, jossa ei saa aikaan muuta kuin paskanjauhantaa. On kyllä taso laskenut siitä, kun täällä pari vuotta sitten kirjoittelin.

Edit2: Ja miten tuon otsikon voisi tarkemmin laatia, kun kerran toisen kerran taloon tuli tonttu (vaikka talo kyllä on vaihtunut välissä kaksi kertaa)?
MB W203 '04 200 CDI
Raser
"Hölösuu"

No yksilöi sitten ne käsiteltävät aiheet jotka sinä sallit tässä viestiketjussa, kiitos.

Hintapolitiikka on ilmeisesti off-topic kun puhutaan käytetyistä autoista.

Se on joka tapauksessa hieno saabbi ja toivottavasti toimii paremmin kuin saabit yleensä. Noilla kilometreillä siihen kriittiseen 300.000 km hajoamisrajaan on matkaa vielä vuosia.

Turvavyöt kannattaa varmasti laittaa ekaksi kuntoon, koska siinä on kirjaimellisesti henki kyseessä.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Raser kirjoitti:No yksilöi sitten ne käsiteltävät aiheet jotka sinä sallit tässä viestiketjussa, kiitos.

Hintapolitiikka on ilmeisesti off-topic kun puhutaan käytetyistä autoista.

Se on joka tapauksessa hieno saabbi ja toivottavasti toimii paremmin kuin saabit yleensä. Noilla kilometreillä siihen kriittiseen 300.000 km hajoamisrajaan on matkaa vielä vuosia.

Turvavyöt kannattaa varmasti laittaa ekaksi kuntoon, koska siinä on kirjaimellisesti henki kyseessä.
Itse "sallin" tässä aiheessa käsiteltävän autoa, jonka olen hankkinut, tietty on kiva tietää "vastaavien" myyntihinnoista, mutta miksi ne pitää liittää aiheeseen?

Hintapolitiikka tässä on off-topic, kuten olen mielestäni julkisesti ilmaissut tässä aiheessa, kun siitä on kysymyksiä tullut.

Hieno tuo on, ja toimii mukavasti (en sano, että paremmin, kuin Saabit yleensä, koska paras ajamani Saab on ollut '76 99). 300.000 km ei ole mielestäni mikään hajoamisraja, siihen saa lyödä ainakin 150tkm päälle, ja vuodethan riippuvat ihan siitä, kuinka paljon tuolla vuodessa ajetaan.

Turvavöistä en voisin olla enempää samaa mieltä, oli muuten eka kerta, kun Saabissa törmään moiseen ongelmaan.
MB W203 '04 200 CDI
Raser
"Hölösuu"

lefa42 kirjoitti:Toistaiseksi havaittuja vikoja (osa tietty jo ostohetkellä tuli esille)

-Takaluukun heijastinpaneelissa halkeama
-Sytkän juuresta tihkuu öljyä (stefa?)
-Kuskinpuolen etujarru laahaa satunnaisesti (äsken oli hajut ja lämpö selvästi esillä 60km ajon jälkeen)
-Kuskin ikkunaveivin nuppi pois + pari sisustan pisteosaa
-205 talvirenkaat eivät ole mukavat, jos sattuu asumaan korvessa (ja syvällä, mutkaisten teiden takana)
Laitetaan tuo "vikalista" tähän uudelleen, niin ei huku tuonne joutavan (?) keskustelun sekaan.

Haittaako tuo takapaneelin halkeama mitään? On tietty ulkoisesti niin hienonnäköinen peli, että jos sen voi liimata siististi kasaan, niin kantsii varmaan tehdä niin. Toisaalta, tuskin liimaus onnistuu siististi, siitä on varmaan paloja lähtenyt halkeaman kohdalta pois???

Kuskin ikkunaveivi? Mikäs se on? Nyt ostat sähkömoottorit liikuttamaan ikkunoita. Tai jos on ilmastointi, niin sitten ei varmaan ole tarvetta aukoa akkunoita ollenkaan...!?!

Etujarru on kai sitten herkistettävä, voi olla että on jo palat ja levy kuluneet vaihtokuntoon, mutta etujarruillahan se saabbi pysähtyy, joten ei kai täydellisestä jarruremontista haittaakaan ole.

(Tai sitten tietty revittelit innoissasi niin että renkaat vinkui ja jarruttelit levyt punaiseksi.)

Rengassarjoa vanteineen saa kuulemma pilvin pimein ihan satasen pintaan foorumin osta/myy -palstalta. (Itse olin asiasta vähän eri mieltä, mutta minut palautettiin maanpinnalle melkoisella äänivyöryllä, joten halpoja ovat rengassarjat nykyään.)
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kateus kaiken kaunistaa, ja miten olisi Suoli24?
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Raser kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Toistaiseksi havaittuja vikoja (osa tietty jo ostohetkellä tuli esille)

-Takaluukun heijastinpaneelissa halkeama
-Sytkän juuresta tihkuu öljyä (stefa?)
-Kuskinpuolen etujarru laahaa satunnaisesti (äsken oli hajut ja lämpö selvästi esillä 60km ajon jälkeen)
-Kuskin ikkunaveivin nuppi pois + pari sisustan pisteosaa
-205 talvirenkaat eivät ole mukavat, jos sattuu asumaan korvessa (ja syvällä, mutkaisten teiden takana)
Laitetaan tuo "vikalista" tähän uudelleen, niin ei huku tuonne joutavan (?) keskustelun sekaan.

Haittaako tuo takapaneelin halkeama mitään? On tietty ulkoisesti niin hienonnäköinen peli, että jos sen voi liimata siististi kasaan, niin kantsii varmaan tehdä niin. Toisaalta, tuskin liimaus onnistuu siististi, siitä on varmaan paloja lähtenyt halkeaman kohdalta pois???

Ei tuo varmaan muita, mutta itseäni. Liimaamalla ei saa itse halkeamaa katoamaan, viiru näkyy aina.

Kuskin ikkunaveivi? Mikäs se on? Nyt ostat sähkömoottorit liikuttamaan ikkunoita. Tai jos on ilmastointi, niin sitten ei varmaan ole tarvetta aukoa akkunoita ollenkaan...!?!

Ei innosta rakentaa, kun pitäisi moottorien lisäksi asentaa kytkimet (mahdollisesti myös johtoja, veivi-ikkunat ovat simppelit ja toimivat. Ja ovipahvitkin pitäisi tulpata veivien kohdalta, kenties jopa vaihtaa?

Etujarru on kai sitten herkistettävä, voi olla että on jo palat ja levy kuluneet vaihtokuntoon, mutta etujarruillahan se saabbi pysähtyy, joten ei kai täydellisestä jarruremontista haittaakaan ole.

(Tai sitten tietty revittelit innoissasi niin että renkaat vinkui ja jarruttelit levyt punaiseksi.)

Jarrut autoon on tehty, levyt ja palat, sekä takasatula, purku+rasvaus+kasaus voipi auttaa. En ole revitellyt, eikä nuo varmaan jäisillä Kiikan pikkuteillä pääsisi edes punaisiksi (lyö liukkaalla lukkoon, ei ole kitkaa, millä kuumentaa), ja koskee siis yhtä pyörää, jonka laahaus tuntui jo kytkimen pohjaan painaessa.

Rengassarjoa vanteineen saa kuulemma pilvin pimein ihan satasen pintaan foorumin osta/myy -palstalta. (Itse olin asiasta vähän eri mieltä, mutta minut palautettiin maanpinnalle melkoisella äänivyöryllä, joten halpoja ovat rengassarjat nykyään.)
Jotkut myy Nokiaa, jotkut Ässää, jotkut Masteria, toisilla peltivanteet, toisilla alut. Itsekin myyn 100e hintaan 99-saabin hyvän kesärengassarjan vanteilla.. tähän rengasasiaan en tietääkseni ole aiemmin kantaa ottanutkaan.

Edit: En saanut noita lainauksia oikein siistiin ulkoasuun, lieneekö syynä ammattitaidottomuuteni, toivottavasti erotatte tekstistä kuitenkin sen, minkä kirjoitin.. :)
Minuteman kirjoitti:Kateus kaiken kaunistaa, ja miten olisi Suoli24?
Jep, itse lopetan tämän jauhannan tältä illalta tähän, jotten joudu vallan siirtymään em. laatufoorumille lopuksi ikääni. Jatkakaamme huomenna, ja mieluiten aiheesta.

Edit: Voi persus, kellohan oli tätä kirjoittaessa jo vaikka mitä, eli sunnuntain puolella, pääsen siis jatkamaan aiheesta vasta maanantaina. :(

P.S. Edelleen alle 200tkm ajettu (ei-tuonti) CS-tonttu vm. 92 -> katsastettuna, kaksin renkain, 16" vantein ja hyvässä kunnossa kiinnostaa, kun niitä kerran halvalla saa (olen valmis edelleen maksamaan omaani vastaavasta yksilöstä oman yksilöni hankintahintaa vastaavan summan).
Viimeksi muokannut lefa42, Su Tammi 27, 2008 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W203 '04 200 CDI
Raser
"Hölösuu"

lefa42 kirjoitti:
P.S. Edelleen alle 200tkm ajettu (ei-tuonti) CS-tonttu vm. 92 -> katsastettuna, kaksin renkain, 16" vantein ja hyvässä kunnossa kiinnostaa, kun niitä kerran halvalla saa (olen valmis edelleen maksamaan omaani vastaavasta yksilöstä oman yksilöni hankintahintaa vastaavan summan).
Mulle kanssa!

Olin aiemmin sitä mieltä ettei niin halvalla saa, mutta minulle asia toisin todistettiin oikein isolla voimalla. Pakkohan se on uskoa ja nyt jos joku toista väittää, niin vaadin kyllä tilille se on varma.
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Etujarrusatula: kannattaa katsoa männän kunto. Mulla kaikista satuloista on männän ruostuneet enempi tai vähempi.

Heijastinpaneli on nyt lähinnä kosmeettinen, mutta kyllä siitä vettäkin pääsee enempi panelin ja luukun väliin. Ja on tietysti luukkua avattaessa lerjun oloinen. Mun CS:ssä oli pitkää haljennut panelli, kunnes nyt remontissa vaihdoin uuden.

Tuohinta asia on muuten aika mielenkiintoinen. En tässä nyt sitä halua udella. Mutta tuntuu että saapistit eivät välillä käytä mitään järkeä tässä. Laitoin CS:n nettiautoon( ja järkeviä tarjouksia kuunnellaan,muuten ajelen autolla itse), ja pe iltana joku siitä soitteli. Ensimmäisenä kysyi, paljon siitä tahtoisit. no sanoin että kyllä siitä on muutama tonni saatava---> mielenkiinto loppui tyypiltä, meinasi että olisi saanut tuon muutamalla satasella :mrgreen: Sanoinkin, että kannattaa katsella semmoista autoa sitten mikä on vanhempaa koppaa, ja noin purkutuomio kunnossa. itse 2 semmoista ostanu 500€. Ja unohtaa CS koriset.

Mutta kuvissa tuo sun auto on hienon näkönen :)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin