T16 kytkinlevy T8 asetelmaan?
T16 kytkinlevy T8 asetelmaan?
Kuulin jostain vahvistamattoman huhun, että on mahdollista laittaa turbotonnarin kytkinlevy kasitappiseen turboon. Pinnat pitää tietenkin koneistaa uudestaan, mutta olisiko vahvistusta väitteelle vai hommataanko suosiolla kaikki kamat esim. uudemmasta 16-tappisesta turbosta?
Re: T16 kytkinlevy T8 asetelmaan?
Vauhtipyörä tontusta, ajoitusmerkit kohdalleen ja niin saa 228mm levyn paikalle. Onko turbon vai vaparin ei väliä kunhan levyn koko passaa paineasetemaan, ja asetelma vauhtipyörään: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=+kytkin
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: T16 kytkinlevy T8 asetelmaan?
En tiiä ihan varmaks, oliko tuo sama levy, ku tonnarissa, mutta mie laitoin t8:n asetelmaan 900S -92 t16 levyn. Hyvin se sinne sopi. Asetelmahan ei tietenkään ole sama noiden kesken. Sopivuus voi riippua ihan minkä valmistajan osia ne on. Valitettavasti en enää muista levyn merkkiä. Asetelma taisi olla borg & beck.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T16 kytkinlevy T8 asetelmaan?
HQ:n 228mm levy ei sopinut alkuperäiseen (sachs?) -asetelmaan. Toi nykyinen ~220mm halkaisijaltaan oleva Sachsin levy taas olisi saattanut sopia. Vähintään yhtä tärkeää (näin mutuna) on kuitenkin asetelma joka on 228:na parempi. Itse asiassa aika jämäkkä vakioksi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84