Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Jou!

Poltti perkele kansipahvin ku en ottanut nakutuksesta vaaria :) Nyt remontti siis edessä..kantta on oikaistu ainakin pari kertaa. Montako kertaa uskaltaa oikaisuttaa ettei mee ajoitukset vitulleen ja mäntä hakkaa kanteen?
Saab 9-5 2,0t -1999
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Ei se
kopote12 kirjoitti:Jou!

Poltti perkele kansipahvin ku en ottanut nakutuksesta vaaria :) Nyt remontti siis edessä..kantta on oikaistu ainakin pari kertaa. Montako kertaa uskaltaa oikaisuttaa ettei mee ajoitukset vitulleen ja mäntä hakkaa kanteen?
Ei se ole määristä/kerroista kiinni vaan paljonko on pois otettu!
Uusi kansi B202 paksuus uutena 140,5mm +/- 0,1mm.
Minimi hionnan jälkeen 140,1 +/- 0,1mm.
Joten jotain neljäkypää voi poistaa. :roll:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kuinka tuo 2,3T ja 2,0T kannet eroaa venttiileiden ja nokka-akselien kannalta. Voinko sekoitella niitä keskenään. On polttanut tuota 2,3T kannen alumiinia myös joten vaihdan 2,0T kannen. Itse pannu on kyllä 2,0T.
Saab 9-5 2,0t -1999
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

kopote12 kirjoitti:Kuinka tuo 2,3T ja 2,0T kannet eroaa venttiileiden ja nokka-akselien kannalta. Voinko sekoitella niitä keskenään. On polttanut tuota 2,3T kannen alumiinia myös joten vaihdan 2,0T kannen. Itse pannu on kyllä 2,0T.
Sekä imu ja pakoventtiilit pitäisi käydä, mutta kummatkin nokka-akselit eri numeroilla joten todennäköisesti ei käy! :cry:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Montako kertaa kantta uskaltaa oikaista?

Viesti Kirjoittaja tema »

J.V.A kirjoitti:
kopote12 kirjoitti:Kuinka tuo 2,3T ja 2,0T kannet eroaa venttiileiden ja nokka-akselien kannalta. Voinko sekoitella niitä keskenään. On polttanut tuota 2,3T kannen alumiinia myös joten vaihdan 2,0T kannen. Itse pannu on kyllä 2,0T.
Sekä imu ja pakoventtiilit pitäisi käydä, mutta kummatkin nokka-akselit eri numeroilla joten todennäköisesti ei käy! :cry:
Kyllä ne nokat näin äkkiseltään muisteltuna menee. Voi toki olla arvoissa eroa, ja todennäköisesti onkin, mutta toimii ok. Poikkeuksena B202 asymmetriset nokat. Se että mikä oli "tiukka"-nokka, ja päin vastoin voi kertoa joku muu. Hotein nokka on kuitenkin 90-luvun vaihteesta oleva B202.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin