Muistin vedotus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Muistin vedotus

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla on läppäri alkanut heittää blue screeniä ja sitten vedostetaan muistia. Mistä toi johtuu? Onko muisti kampa menossa huonoon happeen?

Tää on eka kerta mulle ja heti olin pihalla kuin lumiukko 8)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tee kuten siinä ohjetekstissä sanotaan, eli ota yhteys järjestelmän pääkäyttäjään :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eihän vain satu olemaan kannettava merkkiä Compaq?

Mulla on kaksi Compaqia tehneet saman tempun, molemmissa vika korjaantui normaalissa PC:n vuosihuollossa (format c: ja kaikki uusiksi sisään). Ei harmainta hajua mikä sen aiheutti, ensimmäisellä kerralla leikin muistipiirien kanssa toisella kerralla en edes yirttänyt muuta kuin uudelleen asennusta.

Sittemmin olen viisastunut ja vaihtanut IBM:n kannettaviin :-)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Bingo Compaq on kyseessä :lol:

Tämäkin alko vasta kun päivitin W2K tossa viikko sitten, harvinaisen inhottava kun se menee kerrasta poikki aina.

Pääkäyttäjäkin on yhtä pihalla kuin minä siis minä kummassakkin tapauksessa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Bluescreen of death:it on aina winukan vikaa. Mää asnetelen Xpeen varmaan 4 kertaa vuodessa uudestaan, ku se alkaa vittuileen.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Jussi
"Hölösuu"

En tiedä auttaako (minua ei auttanut), mutta huomasin sen verran että omissa läppäreissäni bluewindows toiminto tuli aina esiin kun suoritti ihan putipuhdasta laskentaa ilman mitään grafiikoita sun muita pitkän ajan... elikkäs esimerkiksi aina kun Matlab tai AMESim oli raksuttanut tuntitolkulla jonkun diffisyhtälön ratkaisua niin sitten kun alkoi loppu häämöttämään niin yllätys ylllätys iski bluewindows ja kaiken sai aloittaa alusta. Sitten taas kuvankäsittelyn tai CADn kanssa ei ollut mitään ongelmaa, vaikka nekin haukkaavat prosessoritehoa ja muistia kiitettävästi.

Toinen pommin varma tapa kaataa kone oli laittaa se standby tai sleep tilaan, siitä palatessa iski melko nopeasti bluewindows.

Niinpä siis päättelin että bitti on mennyt vinoon ja asensin kaiken uusiksi.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

tulis edes kysymys haluatko todella vedostaa muistin johon vois vastat ei kiitos se tehtiin jo 30 min sitten :roll:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mitä compaqin läppärithän on hyviä, ainakin EVO -mallit. Anttilan lelumalleista en sitten oo niin varma, mutta eihän potkiksella nyt sellasta ole...
Mulla N800 on pelittäny hienosti vaikka käyttis ollu jo peräti vuoden (!)saman asennuksen jäljiltä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Niin kyseessähän on supertietokone, varsinainen kannettava palvelin eli presario 1200. Arvatkaan vaan, sain halvalla tunnustan :roll:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Jussi
"Hölösuu"

NG900T kirjoitti:Mitä compaqin läppärithän on hyviä, ainakin EVO -mallit. Anttilan lelumalleista en sitten oo niin varma, mutta eihän potkiksella nyt sellasta ole...
Mulla N800 on pelittäny hienosti vaikka käyttis ollu jo peräti vuoden (!)saman asennuksen jäljiltä.
Compaqin läppäreiden ongelma on se että ne ovat auttamattomasti liian hepposia mekaanisesti... sama pätee kyllä moniin muihinkin läppäreihin. Ei niissä muilta osin mitään sen kummempia vikoja ole kuin muissakaan. Mitä nyt tuo bluewindows-juttu tuntuu olevan Compaqin ominaisuus.

Töissä on käytössä sekä Compaqia ja HP:tä että IBM:ää. IBM:llä on noin puolet vähemmän huoltoreissuja kuin muilla merkeillä. IBM:n vika vain on sen muotoilu, joka on suoraan sanoen pyllystä, ja ärsyttävä punainen klitoris keskellä näppistä jota sitten sohii vahingossa.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
samsikki
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Joo kyllä kannatas ensin kokeilla asentaa Hellgatesin wintoosa uusiks ja mikäli se ei auta, niin sitten vain rautapuolelta etsimään vikaa...
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jussi kirjoitti:Compaqin läppäreiden ongelma on se että ne ovat auttamattomasti liian hepposia mekaanisesti... sama pätee kyllä moniin muihinkin läppäreihin. Ei niissä muilta osin mitään sen kummempia vikoja ole kuin muissakaan. Mitä nyt tuo bluewindows-juttu tuntuu olevan Compaqin ominaisuus.

Töissä on käytössä sekä Compaqia ja HP:tä että IBM:ää. IBM:llä on noin puolet vähemmän huoltoreissuja kuin muilla merkeillä. IBM:n vika vain on sen muotoilu, joka on suoraan sanoen pyllystä, ja ärsyttävä punainen klitoris keskellä näppistä jota sitten sohii vahingossa.
Läppäreitä huoltaessani joskus työkseni, universumin surkein läppäri on pentium-ajoilta (legendaarinen) AST 950N, johon vaihdeltiin emolevyjä kuin sukkia. DOA (dead-on-arrival) emoja tuli ja meni. Emolevy oli kyllä sen näkönen että ei tarvii ihmetellä; 10cm mittasia hyppylankoja vedeltynä sinnetänne. 8O Harmi ettei laudasta löydy kuvaa, olis kyllä näkemisen arvoinen tekele :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Firon
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Firon »

potkuhousu kirjoitti: Tämäkin alko vasta kun päivitin W2K tossa viikko sitten, harvinaisen inhottava kun se menee kerrasta poikki aina.
Valmistajasta riippumatta tuommoiset updatet on lähes aina tuomittu, kun vaihtaa käyttistä on syytä asentaa täysin puhtaalle koneelle. Lisäksi vanhemmilla koneilla tulee joskus päivitettäessä vastaa joidenkin laiteajureiden puute tai yhteensopimattomuus uudemman käyttöjärjestelmän kanssa.

Firon
Vastaa Viestiin