siksipä kirjoitin rautaristi/maltanristi koska se ei aina ole ollut se miksi nykypäivänä useimmat ihmiset sen yhdistää! juu no jos joku miun perään kääntyy katsomaan ja huomaa selässä tekstin niin annan sen hänelle anteeksi......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ne tilaa kun haluaa, jokanen käyttää sellasta paitaa kun haluaa, en mä tajua mistä nyt mesotaan aikuiseet ihmiset ? Eihän mun tietääkseni paidassa lue saabclubista mitään ???
Ja asiaan. En mä löydä tuolta mun autosta mitään irtonaista säätötankoa, voisiko joku valasta missä sen olisi tarkotus olla ja mistä se yleensä irtoaa ?
Edit: Laitoi tonne ot:hen ton paitahomman ettei tarvi tässä ketjussa kinata
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning kirjoitti:En mä löydä tuolta mun autosta mitään irtonaista säätötankoa, voisiko joku valasta missä sen olisi tarkotus olla ja mistä se yleensä irtoaa?
Kojetaulun lämmönsäätönupin ja rintapellissä kennon luona olevan hanan välillä on tanko, jossa kummassakin päässä on ristinivel, ilmeisesti useimmiten hanan pään nivel on se, joka hajoaa. Tuossa näkyy nupin pään ristinivel (punaista muovia): http://koti.mbnet.fi/stefa/puhallin/takaisin2.JPG
Tangon toisen pään näkee irrottamalla kuskin kaiutinritilän ja kurkkimalla ulkopuolelta lasin läpi sinne kojetaulun sisään.
Ehjänivelisen tangon paikalleenpujottaminen vaatii kojetaulun naamalevyn raottamisen (oikeanpuoleiset pitkät ruuvit alta auki), mankan irrottamalla siitä säätönuppien yläpuolelta pääsee tähtäilemään. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=42855
Viimeksi muokannut jus, Ti Tammi 22, 2008 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
moonlight-tuning kirjoitti:En mä löydä tuolta mun autosta mitään irtonaista säätötankoa, voisiko joku valasta missä sen olisi tarkotus olla ja mistä se yleensä irtoaa?
Kojetaulun lämmönsäätönupin ja rintapellissä kennon luona olevan hanan välillä on tanko, jossa kummassakin päässä on ristinivel, tai ainakin nupin päässä.
Tuossa näkyy nupin pään ristinivel (punaista muovia): http://koti.mbnet.fi/stefa/puhallin/takaisin2.JPG
Tangon toisen pään näkee irrottamalla kuskin kaiutinritilän ja kurkkimalla ulkopuolelta lasin läpi sinne kojetaulun sisään.
Kiitoksia ot-neuvonnasta
tuosta paita asiasta: mun mielestä F-tekstissä ei ole mitään vikaa, paita on *siisti* jopa ihan *cool* vaikka ilmaisu onkin aika voimakas - mutta itse mielummin pitäisin sen F-kommentin paidan etupuolella kun ei ole silmiä selässä... hiukan lievempi ku olis ilmaisu ni ottaisin t-paidan
Kattokaapa googlella vaikka maltanristin merkitystä. Se on kristillinen merkki ja jokaisella ristin sakaralla ja niitten kärjellä on oma merkityksensä. Papeilla näkyy olevan kaavussaan niskassa ko. risti ja yleisesti kirkollakin käytössä.
Sen on vaan motoristit ym. ottaneet logokseen.
Se on johainniittojen ritarien merkki ja tänä päivänä on ko.porukalla jopa ambulansseja ko. ristillä ja punainen ristikin pohjautuu ko. maltanristiin ja on "kristillinen". Siksi kaikissa ählymaitten ambulansseissa tms. ei käytetä ristiä vaan kuunsirppiä.
Neljä sakaraa kuvaa uskoa, kunniallisuutta, kohtuullisuutta ja oikeuden mukaisuutta ja sakaroitten 8 kärkeä merkitsee: Elä totuudessa, pidä yllä uskoa,kadu syntejäsi ja todista nöyryyttä, rakasta oikeudenmukaisuutta, ole armahtavainen, ole uskollinen, ole ehjäsydämminen ja siedä vainoajiasi.
Kuka näitä pyrkii noudattamaan niin voi ylpeästi kantaa ko. logoa, oli lapsi tai vaari.Natsismin kanssa sillä ei ole mitään yhteistä muuta kuin se että molemmat ovat ristejä ja hakaristillä on oma tarinansa. Se löytyy jo tuhansien vuosien takaisista kuvista esim hieroglyyfeistä egyptistä ja hakaristi oli ensin käytössä sotahommissa suomalaisilla kunnes Saksalaiset omivat sen omakseen omaan käyttötarkoitukseensa. Mikä risti oli suomalaisilla esim. lentokoneen siivissä ja kyljissä.
Jatketaan paitatilausta entiseen malliin ja heidän ei tarvitse kantaa ko. paitaa kuka vetää herneen nenuun tai ei kehtaa kantaa ko. paitaa joko "amikseksi" tai juntiksi , roskaväeksi tms. leimautumisen pelossa.
Itse en diggaa ko. viestiä paidassa ja en tilaa mutta en paheksu tilaajiakaan , se on jokaisen oma asia mitä haluaa viestittää ja kantaa päällään.
Ps. Itsellä on maltanristi-paitoja ( West coast chopper , california ) ja pidän sitä vaikka en aja chopper- tyylisellä pyörällä tai omista harleytä.
Suuntaudun tyyliltä ihan eri pyöräluokkaan ja pyöräluokkani ääriaineisto on tasan yhtä paheksittua kuin esim. Bandidosit , H-A;t ym.
Jatketaan Saabismia ja jokainen omalla tyylillään.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ja siis Saab + team on tavattavissa Tampere 100+ näyttelyssä 24.-25.5.2008 http://www.100plus.fi/
Eli jos nyt jotakuta kiinnostaa niin homma lähti siitä kun täytin tuolla nettisivuilla sen ilmoittautumis kaavakkeen, omat ja auton tiedot ja sitten laitoin linkin tähän ketjuun ja että auto tulee somistuksen kanssa. Tänään tuli sitten vastausviesti jossa oli vahvistettu paikan varaus nimellä. Ja luvattiin infopaketti mahdollisimman nopeasti ja tietoa majoituksesta. Nyt pitäisi taas miettiä somistukset ja sellainen. Muutama ajatus on jo mutta kertoilen niistä kun mulla on jotain valmista mielessä ja päivittelen tänne sitä mukaan kun lisätietoja tulee.
Eli jos on kiinnostusta niin sinne vaan viestiä rohkeesti.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Lämppäristä, eli ohjeitten mukaan alettiin tota vikaa etsiä tuolta kojetaulun uumenista.
Eli ekaksi toi kojetaulun päällä oleva ilmansuuntain tai oikestaan kaiutinritilä pois, sehän oli parilla torxilla kiinni.
Ja sitten nostetaan toi ritilä veke tosta päältä, mulla tuli toi putki irtonaisena sieltä välistä, ei kai ollut kunnolla paikallaan.
Ja tossa näkyy toi säätötanko kuvatttuna tosta kaiuttimen reijästä. Eli se ei liikkunut ollenkaan vaikka lämmönsäätimestä pyöritteli kuinka, ei edes yrittänyt liikkua. Eli vika on jossain lähenpänä tota säädintä.
Radio pois paikaltaan ja tosta reijästä kyttäämään
Ei siitä mitään näkyny, oli pakko purkaa vielä toi kehyskin pois tosta.
Ton näköstä siellä sitten oli.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Tossa vielä pari tarkentavaa jos ei tosta videosta aukea. Eli se oli irronnut toi haarukka tosta ristikosta. Meni ihan nätisti takaisin paikalleen kun pikkusen avitti meisselillä. Pelkäsin kyllä että laukeaa kokonaan kun sitä vääntelee. Sitten vaan renksutin tota edes takaisin ja avitin tuolta kaiutinritil'än aukosta sitä tankoa pyörimään.
Noin hyvin alkoi liikkua kun hetken renkkaili sitä edestakaisin. Tossahan on samanlainen liitos eli se olisi voinut ihan yhtä hyvin antaa periksi tosta.
Valmis, ton enempää ei tarvinnut purkaa.
Sitten vaan käänteisessä järjestyksessä palikat takaisin paikaalleen.
Mulla on tollanen sovitesarja radion johdoissa, eli noi isommat liittimet on autossa ja noi pienemmät tulee sovitesarjasta.
Tossa näkyy viellä noi radioon tulevat johdot.
Radio paikalleen.
Valmis.
Luulen että tossa kesällä kun oli pikkusen vesivuotoja ja tota imusarjaa laiteltiin niin oli koneessa pelkkää vettä jossain vaiheessa, on varmaan ottanyt siitä korroosiota
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Listasta löytyy, näytti ainakin että olis ainoo sabas ? Kauheesti ei ole mitään uutta mutta ehkä jotain pientä kosmettista muutosta ja tollasta mutta kattotaan nyt kuin innostutaan.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa