Kylmäkäyntihumppa ja roima kulutus?
Kylmäkäyntihumppa ja roima kulutus?
Tuossa kun Tonnari pommitti, niin parina päivänä oli lainassa NG900-98 2.0i, ja tottahan sekin sitten oireili.
Eli oireina on kylmänä, tai roikankin päästä käynnistettäessä tyhjäkäynnin aaltoileva "pumppaaminen" sekä hemmetinmoinen kulutus ihan maantieajossakin. Toki tiedän että ei tämä pieniruokaisin auto ole tämäkään enkä tuossa ehtinyt mitään kulutusmittailuja tehdä eikä tässä karvalakissa ole edes kulutusnäyttöä, mutta viisari putosi ihan silmissä.
Kaara on myös maantiellä jotenkin ponnettoman tuntuinen ja maltillisesti kiihdyttäessä tuntuu ikäänkuin "vaiheita" jolloin auto haluaa kiihtyä ja väliin taas ei.
Leimattu on juuri ja päästöissä ei kuulemma moittimista.
Onko kenellä kokemuksia oireista/korjauksista? Immu, ruiskun lämpötila-anturi, EZK vaiko mikä? "Etsi":llä löysin melkeinpä vain oireilevia asentoantureita, ja Turbomallien juttuja, ja tämä on itselleni outo auto vajaastihengittävyyksineen sekä jakajasytkineen...
Eli oireina on kylmänä, tai roikankin päästä käynnistettäessä tyhjäkäynnin aaltoileva "pumppaaminen" sekä hemmetinmoinen kulutus ihan maantieajossakin. Toki tiedän että ei tämä pieniruokaisin auto ole tämäkään enkä tuossa ehtinyt mitään kulutusmittailuja tehdä eikä tässä karvalakissa ole edes kulutusnäyttöä, mutta viisari putosi ihan silmissä.
Kaara on myös maantiellä jotenkin ponnettoman tuntuinen ja maltillisesti kiihdyttäessä tuntuu ikäänkuin "vaiheita" jolloin auto haluaa kiihtyä ja väliin taas ei.
Leimattu on juuri ja päästöissä ei kuulemma moittimista.
Onko kenellä kokemuksia oireista/korjauksista? Immu, ruiskun lämpötila-anturi, EZK vaiko mikä? "Etsi":llä löysin melkeinpä vain oireilevia asentoantureita, ja Turbomallien juttuja, ja tämä on itselleni outo auto vajaastihengittävyyksineen sekä jakajasytkineen...
Re: Kylmäkäyntihumppa ja roima kulutus?
Ilmamassamittaria lähtisin itse veikkailemaan. Oma kärsi samoista oireista ja parani kyseisen aparaatin mentyä vaihtoon.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Oli varmasti halpa...? No, täytyy vikakoodit luettaa ensin, mahtaakohan tavallinen Bosch Car Service laitteineen pystyä lukemaan vai täytyykö viedä Metro-Autoon luettavaksi?
Eikös vapareissa ole boschin ruisku? Eikös noita vikakoodejakin voi lukea muillakin laitteilla kuin techillä tai BCS:n värkeillä, OBD-liittimen kautta.Minuteman kirjoitti:Oli varmasti halpa...? No, täytyy vikakoodit luettaa ensin, mahtaakohan tavallinen Bosch Car Service laitteineen pystyä lukemaan vai täytyykö viedä Metro-Autoon luettavaksi?
Tampereelta vois löytyä tarvikkeena jos ei purkaamoilta/AVK:lta/ym. löydy
http://www.jaoy.com/
http://www.jaoy.com/kuvat/ilmamassatunnistimet.jpg
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Kiitos linkeistä.
Vikakoodeja en ole koskaan Saabista joutunut ulosottamaan, eli jos joku tietää proseduurit niin kiitän tiedosta. Hyvähän se olisi ettei tarvitsisi autoa viedä mihinkään koska kaara on kovassa käytössä, ja tällä hetkellä varsin tyyriissä sellaisessa näillä bensanhinnoilla ja sillä kulutuksella. Katselin tuossa juuri että speedpartsilla Immun hinta olisi noin 280€, ja tottahan PCS ottaa omansa välistä.
Ainakin spedepartsin mukaan tähän -98:siin menisi jo sama Immu kuin mitä 9-3:een -00 asti. Nro.0280217120
Täytyy huomenna kun pääsen käpälöimään autoa, tarkistaa numero ja muutenkin ainakin Immun liittimen kunto.
Vikakoodeja en ole koskaan Saabista joutunut ulosottamaan, eli jos joku tietää proseduurit niin kiitän tiedosta. Hyvähän se olisi ettei tarvitsisi autoa viedä mihinkään koska kaara on kovassa käytössä, ja tällä hetkellä varsin tyyriissä sellaisessa näillä bensanhinnoilla ja sillä kulutuksella. Katselin tuossa juuri että speedpartsilla Immun hinta olisi noin 280€, ja tottahan PCS ottaa omansa välistä.
Ainakin spedepartsin mukaan tähän -98:siin menisi jo sama Immu kuin mitä 9-3:een -00 asti. Nro.0280217120
Täytyy huomenna kun pääsen käpälöimään autoa, tarkistaa numero ja muutenkin ainakin Immun liittimen kunto.
-
- "Turbo"
Mulla oli samantapaista oireilua & aiheuttaja oli IMM. Ei tarvi välttämättä vaihtaa, mulla auttoi puhdistus...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=60443
Onnistuu varmaan ilman mitään ultra-pesujakin, Isopropanoliin tms kastettu vanupuikko & VAROVAINEN lankojen puhdistus saattaa tehdä ihmeitä suorituskyvylle, näin ainakin mulla kävi.
Onnistuu varmaan ilman mitään ultra-pesujakin, Isopropanoliin tms kastettu vanupuikko & VAROVAINEN lankojen puhdistus saattaa tehdä ihmeitä suorituskyvylle, näin ainakin mulla kävi.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Täytyy katsoa ja kokeilla jos vaikka puhdistus auttaisi, toisaalta luulisi että kuumalanka puhdistuisi itsestään jo pelkän lämpötilansa ansiosta.
CE- valoa tämä ei ole polttanut kuin yhden ainoan kerran, viimetalven kovilla pakkasilla kylmäkäynnistyksen yhteydessä oltuaan kuitenkin roikanpäässä.
Ihmetyttää myös se että jos Immu on rikki niin siitä huolimatta tämä meni juuri puhtain paperein päästöistä läpi ja leima tuli, tosin en ole nähnyt papereita ja arvoja että onko mahdollisesti juuri rajoilla. Kuinkas, Immun ollessa vikaantunut, meneekö tämä ruisku johonkin oletusarvoiseen tilaan bensansyötön suhteen niin että ajaminen on mahdollista mutta kulutus vain perskeleenmoinen?
CE- valoa tämä ei ole polttanut kuin yhden ainoan kerran, viimetalven kovilla pakkasilla kylmäkäynnistyksen yhteydessä oltuaan kuitenkin roikanpäässä.
Ihmetyttää myös se että jos Immu on rikki niin siitä huolimatta tämä meni juuri puhtain paperein päästöistä läpi ja leima tuli, tosin en ole nähnyt papereita ja arvoja että onko mahdollisesti juuri rajoilla. Kuinkas, Immun ollessa vikaantunut, meneekö tämä ruisku johonkin oletusarvoiseen tilaan bensansyötön suhteen niin että ajaminen on mahdollista mutta kulutus vain perskeleenmoinen?
Kuinkas tuon mötkäleen purku rikkomatta onnistuu? Kun katselin kuvia mittarista, niin sain käsityksen että tuon kuumalanka-asetelman saa vedettyä sivusta pois kaksi ruuvia avaamalla? Muutenhan ovat verkot tiellä jos meinaa lankoja putsailla tai liotella..ysikolmonen kirjoitti:Mulla oli samantapaista oireilua & aiheuttaja oli IMM. Ei tarvi välttämättä vaihtaa, mulla auttoi puhdistus...
Taisi tältä päivältä kuitenkin jäädä varsinainen auton live-ihmettely, satuin ihan syyttömänä horjahtamaan kaljakaupan ovesta sisään..
-
- "Turbo"
Ruuvit avaamalla pääsee käsiksi lankoihin. Mulla oli ainakin langat ihan mustat ilmansuodattimen puolelta, ei nähnyt ennenkuin verkot oli pois edestä.Minuteman kirjoitti:Kuinkas tuon mötkäleen purku rikkomatta onnistuu? Kun katselin kuvia mittarista, niin sain käsityksen että tuon kuumalanka-asetelman saa vedettyä sivusta pois kaksi ruuvia avaamalla? Muutenhan ovat verkot tiellä jos meinaa lankoja putsailla tai liotella..ysikolmonen kirjoitti:Mulla oli samantapaista oireilua & aiheuttaja oli IMM. Ei tarvi välttämättä vaihtaa, mulla auttoi puhdistus...
Taisi tältä päivältä kuitenkin jäädä varsinainen auton live-ihmettely, satuin ihan syyttömänä horjahtamaan kaljakaupan ovesta sisään..
Katsastuksesta & päästöistä meni mukisematta läpi, vaikka IMM oli törkyinen & aiheutti nykimistä.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)