Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Sunnittelin tossa katin vaihtoa niin kattelin noita futurezilta ja ht-tunelta. Onko kenelläkään kokemusta noiden laadusta ja miten mahtuu auton alle katin koloon?
900 S -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://www.pparkko.fi/

tonnarissa tuo ja meni kohtuu arvoilla lähes kylmänäkin läpi...
vuoden alla ollut ja pian pitäisi taas leimalla käydä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jos kerran vuodessa jaksaa vaihtaa leimalle niin hankit toisen katin ja irroitat toisesta sisukset.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja PVI »

http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94
Tuolta hommasin tonnariin omani.

Jos kiinnostaa pelkät 3"-katin kuoret niin sellainenkin löytyy tallista;)
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Toi vuosittainen putki jumppa kuulostaa sen verta ikävältä että tyhjät kuoret voi unohtaa suoraan. Keraamiset olis halpoja, mutta niiden kestävuus ja virtaavuus ei taida olla lähelläkään jalometallista. :(
mikkoimp kirjoitti:http://www.pparkko.fi/

tonnarissa tuo ja meni kohtuu arvoilla lähes kylmänäkin läpi...
vuoden alla ollut ja pian pitäisi taas leimalla käydä...
Mitäs noista tuolta tarkotit metallista vai keraamista 3":sta?
900 S -90
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Viellä jatko kysymys, mistäs saisi sellasia pakoputken kumeja jotka kestäs ton jt:n putken kauemmin ku pari viikkoo?
900 S -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin siis tuon 3" metallisen. unohtui tuosta sanoa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja dimebak »

DyhWe kirjoitti:Viellä jatko kysymys, mistäs saisi sellasia pakoputken kumeja jotka kestäs ton jt:n putken kauemmin ku pari viikkoo?
Auttaisko asiaa pitkät nippusiteet? Ei kuitenkaan vedä mahdottoman kireälle ettei ala kuulumaan ohjaamoon liikaa äänet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Virtaavampaa kattia ysisatkuun.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

DyhWe kirjoitti:Viellä jatko kysymys, mistäs saisi sellasia pakoputken kumeja jotka kestäs ton jt:n putken kauemmin ku pari viikkoo?
Normaalit tarvikkeetkin on kestänyt ihan hyvin kuhan putki on siten paikoillaan että noita ei ihan mahdottomasti joudu venyttään paikoilleen ja ovat molemmilta puolen yhtä tiukalla.

Itselle kun kaverin avustuksella laitettiin tollanen 3" keraaminen katti paikoilleen niin kolme ylimäärästä "taitosta" piti tuohon JT:hen tehdä että se asettui.
Maavara kasvo tuon sovituksen kanssa yli viis senttiä ja viimeisen pöntön ulostulo nousi varmaan 15 senttii.
Nyt toi takapönttö näyttää ees hieman siedettävältä kun on samassa asennossa puskurin jatkeen kanssa. :D
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... =18&pos=11

Katti on toiminu ihan hyvin, tosin vaatii hieman reippaamman lämmittelyn joten oon hakenu suosiolla päästölapun etukäteen.
Katti on siis tollanen catco ja se mahtuu ihan hyvin normi katin paikalle, bonuksena siinä on vielä omat lämpösuojat kun tuossa omassa exässä ja muutamassa muussakin on alkuperäiset lämpösuojat ollu melko haperoita.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin