liteFun kirjoitti:Alamäkeen kyllä nopeus nousee, mutta empä oo tuolla yhellä jyrkkämäkisellä naapurikunnan tieosuudella huomannu että vauhti kiihtyis alamäkeen 50->80 puhdittomalla signaturen CD:llä (tuntuu tosin jotenki jarruttavan, oudon hitaasti kiihtyy kickdownillakin).
Puuttuuko autostasi jarrut?
Eikä tossa mitään jarruja tarvita. Käykääpä kokeilemassa: Etsi suht jyrkkä alamäki, aja mäen alussa esim.80 kmt 5.vaihteella ja nosta mäen ajaksi jalka pois kaasulta. Aika jyrkkä mäki saa olla että vaihti nousee edes 90 kmt lukemaan. Eli, todella onneton selitys että alamäessä vauhti nousee " väkisin " jaa , kait se sitten ylämäessä laskee sen saman vähintään 20kmt eli 80->60 No nyt mulle selkis miks tuolla maantiellä joskus V*tuttaa ajaa kun nopeusvaihtelu on luokkkaa 40kmt suuntaan jos toiseenkin saman rajoituksen alueella.
Saappi Kuski kirjoitti:Työkaveri kerran ruokpöydässä valitti kun oli saanut ylinopeussakot siitä kun alamäessä nopeus nousi yli rajoituksen. Sanoi vielä PUOLUSTUKSENA että kun ei katsonut nopeusmittaria.
Minä siihen tyylilleni uskollisena tölväsin että eihän tuo edes mikään ylinopeussakon paikka ole, korttihan se pitää ottaa pois jos ihminen ei pysty ajaessaan tarkkailemaan edes nopeusmittaria ja vielä MYÖNTÄÄ sen itsekin.! Suuttui vielä tuosta kommentista.
Kyllä taas tuli todistettua että ihminen on keskimäärin olevinaan kaikkitietävä kuningas autonratissa ja kaikki jotka tulee arvostelemaan tai tutkalla osoittelemaan ovat kyttääviä natsipoliiseja.
liteFun kirjoitti:Alamäkeen kyllä nopeus nousee, mutta empä oo tuolla yhellä jyrkkämäkisellä naapurikunnan tieosuudella huomannu että vauhti kiihtyis alamäkeen 50->80 puhdittomalla signaturen CD:llä (tuntuu tosin jotenki jarruttavan, oudon hitaasti kiihtyy kickdownillakin).
Puuttuuko autostasi jarrut?
Kyllä siinä hyvät ABS-jarrut on, miten niin? Kaasukin löytyy, mutta ei silti mitenkään nopeasti kiihdy tuo CD edes alamäessä
Eikös annetut nopeusrajoitukset ole voimassa tasaisella sekä myötä- että vastamaassa? No, omaa tyhmyyttähän on olla katsomatta mittariin tai ylipäätään ajaa niin, että nopeus nousee.
Mun mielipide autolla ajamiseen on se, että omalla autolla pystyy ajamaan ±10km/h tarkkuudella pelkällä korvakuulolla, en tietenkään vähättele mittariin katsomisen tarvetta.
dimebak kirjoitti:Eikös annetut nopeusrajoitukset ole voimassa tasaisella sekä myötä- että vastamaassa? .
Näinhän se asia on kuten kirjoitit ja perustelut nopeuksille löytyvät tien leveydestä, pinnoista yms., liikennemääristä ja onnettomuusriskikartoituksesta ja siitä jos jotain sattuu, niin ei sattuisi kovin pahasti. Onnettomuudethan eivät katso aikaa eikä paikkaa, ei kuskin ammattia, ajotaitoa tai sosiaalista asemaa. Enemmänkin tässä minua mietityttää kyseisessä ammatissa toimivan ihmisen moraalin rapautuminen ja etiikan pettäminen. Miten ne pelaavat muissa viran vaatimissa vastuullisissa tehtävissä? Onko mies ostettavissa rahalla oikealle puolelle yms.?