Kannan minäkin korteni kekoon.
Oma parempi(?)puolisko, pituutta n. se 165cm. oli aluksi ERITTÄIN vastahankaan Saabin ostamisesta, hänen mukaansa kaikki saappaat näyttivät sukkuloilta tai muuten vain epäsuhtaisilta, kuulemma meidän olisi pitänyt katsoa BMW:tä ja Audeja. Noh, kävin näyttämässä 95stw:tä niin se ulkonäkömielikuva muuttui siinä.
Aluksi hän ei pitänyt Saabista, koska ei nähnyt konepellin etureunaa, eli ei osannut hahmottaa etupäätä. Selitin ettei missään autossa näe, mutta kuulemma kaikissa muissa hänen ajamissaan autoissa näki. No se oli sitten päätetty, olin pahoillani kun olin esittänyt niinkin pöyristyttävän väitteen

.
Mutta kun ulottuvuuksien kanssa hän pääsi sinuiksi niin on ajokilometrejäkin alkanut tulemaan, ja uskallusta myös ajaa vähän pienempiinkin parkkiruutuihin ihan Turun metropolin keskustassa asti.
Ja lähtökohtana emännällä oli tosiaan noin kolmen vuoden lähes täydellinen ajamattomuus, oli tullut ojaan ajosta pelkotiloja. Lisäksi muutenkin oli roskiksia siirrelty kotipihalla jne. Joten minulla oli auton hankinnassa kaksi suurta estettä, merkistä ei pidetty, koska kaikki Saabit näyttivät vanhoilta ja rumilta(ei enään) ja koska 95 oli niin iso(no ei näköjään enää).
Suosittelisin rohkeasti vaan ostamaan Saabin, koska jos minunkin nainen pystyy siihen, niin sitten siihen pystyy ketä vaan. Ainoa ongelma on juuri tuo keulan hahmottaminen, joka kieltämättä on minultakin vaikeaa, tuleehan etupuskuri mielestäni totuttua enemmän ulos konepellin reunasta. Siihen kun tottuu niin suosio on taattu.
Ja muuten totta mitä tuossa aiemmassa sanottiin, Saab on siitä merkillinen "iso"auto, että se on erittäin kevyt ohjata kaupungissa ja parkkihalleissa jne. mutta silti erittäin suuntavakaa ja mukava maantiellä. Montakaan vastaavaa kompromissia en tiedä. Ja ajan kuitenkin työkseni erittäin monella eri autolla. Joten kokemuspohjaa löytyy.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion