Vielä lisää pohdittavaa raadille:
Mitä veikataan syyksi, kun isäukon otsikon mukaisen satkun kytkimestä loppuu likistys. Pumppaamalla saa paineita, mutta häviävät aika pian. Ilmaahan saattaa olla, muuta vuotoja ei ole näkyvissä. Mistä se ilma sinne olisi päässyt, kun aina on ollut nesteet OK. Oma veikkaus on, että joko työsylinterin tai pääsylkyn kumit laskevat läpi.
Mitä veikkaa raati ja mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Onko korjaus paha rasti, kun omissa ei moisia onkelmia on koskaan ollut. Kajakin työsylkky on tullut kunnostetuksi.
Aikoinaan Bemarissa samainen vika todennettiin säiliön luplivasta ja virtailevasta nesteestä.
2,1i 900-93 kytkytin
-
- "Saabisti"
- Viesti:
2,1i 900-93 kytkytin
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 2,1i 900-93 kytkytin
Itsellä ollut sama ongelma kahdessa autossa ysitonnisessa ja ysikymppisessä. Kummassakin tapauksessa nesteen häviämistä ei juuri huomannut. Pääsylinteri kostui sen verran, että tuntui liukkaalta. Vika oli kummassakin tapauksessa pääsylinterin tiivisteissä. Uudet tiivisteet maksaa suunnilleen 7 euroa. Näistä minä aloittaisin. Itse olen täysi amatööri, mutta tiivisteiden vaihto onnistui kivutta.
Re: 2,1i 900-93 kytkytin
Pääsylinteriin miekin kallistuisin. Kannattaa ostaa uusi palautusjousi ja ne tiivisteet. Jarrunestesäiliöltä tuleva letku kannattaa puristaa vaikkapa lukkopihdeillä lyttyyn operaation ajaksi. Itse sylinterin pystyy remppaamaan jalkatilasta käsin. Olen tehnyt homman 99:iin ja 900:aan. Kuskin penkin voi ottaa pois edestä, jos tuntuu, että on ahdasta. ainaskin kannattaa siirtää se takimmaiseen asentoonsa. 
Tiivistesarjassa tulee sitten ylimääräisiä osia mukana, joten kannattaa katsoa tarkkaan, millaiset tiivisteet siinä alunperin oli ja miten päin.

Tiivistesarjassa tulee sitten ylimääräisiä osia mukana, joten kannattaa katsoa tarkkaan, millaiset tiivisteet siinä alunperin oli ja miten päin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01