Katselin tuontisaabia Ruotsista, ja lähes kaikki olivat Vectoreita. Mitä se meinaa?
Wagon tuntui olevan tuntematon käsite siellä, kaikki farmariit olivat Vectoreita.
Vector?
Re: Vector?
Vector on varustelutaso. Linear on perusmalli ja Vectoriin kuuluu vuosimallista riippuen mm. puolinahkaverhoilua, helmasarjaa, aluvannetta yms. Ruotsissa farkkua kutsutaan SportCombiksi.
Eski
Eski
Re: Vector?
Kuten tuossa Eski kertoi nuista varustelutasoista niin Linear on yksinkertaisin, selkeä ja halvin varustelutaso ei mikään huono, Arc on hivenen parempi jo mm. täysnahkasisustus, Vector Eskin kertomat eli puolinahkaverhoilu, alut jne. ja sitten Aero jossa on normaaliin sekä jo vaativaan käyttöön olevaa varustusta.
Ruotsissa varustetaso kuin taso on korkeampi kuin suomessa.
Tukholmassa asuessani mm. Svenskabillä oli ns. SportLinear tai LinearTurboSport varustelu tasoja joissa oli paremmat penkit, soittimet paremmat, isot alut jne.
Näitä varustelutasoja oli jo vuonna 2002. Suomessa en niitä nähnyt nyt tuo TuboPilot tuntuu olevan täällä kova juttu.
Se mistä johtuu, että Ruotsissa on Vectoreita tai Aeroja paljon on yksinkertaisesti hintaero. Erot ovat niin minimaallisia, ettei monikaan ota Linear varusteilla. Ja pitää huomata se, et yritykset käyttävät Linear varusteilla olevia autoja ja niihin on ostettu monesti lisävarusteita. Autot vaihtuvat monesti 6-8kk sisällä uuteen.
Vector ja Aerot ovat hyvin edustettuja ja niistä löytyy monesti hyvä vaihdokki.
Itse olen ostanut Svenskabililtä (Akalla) kaksi Aeroa ja jos ulkomailta haen niin haen ruotsista.
Kyseinen liike ei ole halvimmasta päästä, mutta autot jotka otetaan myyntiin pitää olla tiptop. Ei mitään poikkeavaa.
Sitten tuohon Wagon juttuun. Eli farkku tunnetaan "pellelandiassa" kuten Eski sanoi SportCombi tai Kombi.
Muita korimalleja ovat mm. Sedan, Halvkombi, SUV, SportKupé, Cab, Minibuss.
Huomaa, että Ruotsissa myydään nyt paljon Biopower moottorilla olevia autoja.
Ja kun katsot mittarilukuja niin 1 mil. on 10km eli 1200mil. ajettu on 12 000km ajettu.
.Leewi
Ruotsissa varustetaso kuin taso on korkeampi kuin suomessa.
Tukholmassa asuessani mm. Svenskabillä oli ns. SportLinear tai LinearTurboSport varustelu tasoja joissa oli paremmat penkit, soittimet paremmat, isot alut jne.
Näitä varustelutasoja oli jo vuonna 2002. Suomessa en niitä nähnyt nyt tuo TuboPilot tuntuu olevan täällä kova juttu.
Se mistä johtuu, että Ruotsissa on Vectoreita tai Aeroja paljon on yksinkertaisesti hintaero. Erot ovat niin minimaallisia, ettei monikaan ota Linear varusteilla. Ja pitää huomata se, et yritykset käyttävät Linear varusteilla olevia autoja ja niihin on ostettu monesti lisävarusteita. Autot vaihtuvat monesti 6-8kk sisällä uuteen.
Vector ja Aerot ovat hyvin edustettuja ja niistä löytyy monesti hyvä vaihdokki.
Itse olen ostanut Svenskabililtä (Akalla) kaksi Aeroa ja jos ulkomailta haen niin haen ruotsista.
Kyseinen liike ei ole halvimmasta päästä, mutta autot jotka otetaan myyntiin pitää olla tiptop. Ei mitään poikkeavaa.
Sitten tuohon Wagon juttuun. Eli farkku tunnetaan "pellelandiassa" kuten Eski sanoi SportCombi tai Kombi.
Muita korimalleja ovat mm. Sedan, Halvkombi, SUV, SportKupé, Cab, Minibuss.
Huomaa, että Ruotsissa myydään nyt paljon Biopower moottorilla olevia autoja.
Ja kun katsot mittarilukuja niin 1 mil. on 10km eli 1200mil. ajettu on 12 000km ajettu.
.Leewi
--------------------Aero 9-5--------------------