Selailin tuossa vanhaa TM 16/78 -lehteä, jossa on juttu silloisesta uudesta ysisatasesta. Mallejahan oli aluksi tuplakaasari, GLE, turbo ja EMS. Toimittaja Hannu Lindell kirjoitti seuraavaa:
"Samalla ruiskumoottorilla on varustettu myös 900 EMS eli sarjan urheilullisin auto, joka ei kuulunut tämänkertaisiin tyypitettäviin. Sen verran kuitenkin tästäkin mallista, että se on varustettu käsivalintaisella nelilovisella, jäykemmällä jousituksella, nopeammalla ohjauksella (ilman tehostinta) ja kori on tietenkin kolmiovinen - pelkästään, mutta kattoluukku vakiovarusteena. Voisipa olla vaikka sarjan metsämansikka, kermavaahdon kera, jos niin haluatte."
Onko kellään arvon klubilaisella kyseistä mallia? Mielenkiintoinen auto, jonka ainakin meikäläinen haluaisi harrastuskohteeksi.
900 EMS
Terve! Kun puhutaan 79 vuoden satkuista, alkaa lämpötilat nousemaan hyvinkään suunnalla, puhumattakaan jos kyseessä on ems/turbo malli. Kyllä olisi sellainen namupala vitsi sentään.
Vihdissä tapasin talvella autoharrastajan jonka pihalla oli 79 vuoden (ilmeisesti vielä78 käyttöönotettu) metallinsininen 900 EMS. Auto on odottanut 10 vuotta entisöintiä. Omistaja kertoi ettei mielellään myisi sitä mutta äänen sävyssä oli kuultavissa jossittelua. Kävin talvella ko. kaverin luona kun olin kiinnostunut hänen kaupittelemistaan 99 combi coupe yksilöistä. Silloin EMS oli niin paksun lumikerroksen alla, että hädin tuskin erotti että siellä oli saab
Viime vuoden jäsenlehden jäsenrekisterilistauksesta en bongannut montaakaan 900 emsiä, mahtoiko olla yhtään??
Taisi olla 80 vuoden EMS se jonka Teemu bongasi salon suunnalla? Vai? Mitäs autolle kuuluu Teemu, korjasitko talteen?
Vihdissä tapasin talvella autoharrastajan jonka pihalla oli 79 vuoden (ilmeisesti vielä78 käyttöönotettu) metallinsininen 900 EMS. Auto on odottanut 10 vuotta entisöintiä. Omistaja kertoi ettei mielellään myisi sitä mutta äänen sävyssä oli kuultavissa jossittelua. Kävin talvella ko. kaverin luona kun olin kiinnostunut hänen kaupittelemistaan 99 combi coupe yksilöistä. Silloin EMS oli niin paksun lumikerroksen alla, että hädin tuskin erotti että siellä oli saab

Viime vuoden jäsenlehden jäsenrekisterilistauksesta en bongannut montaakaan 900 emsiä, mahtoiko olla yhtään??
Taisi olla 80 vuoden EMS se jonka Teemu bongasi salon suunnalla? Vai? Mitäs autolle kuuluu Teemu, korjasitko talteen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
En ole vielä keränny, kun kalusto lisääntyy muutenkin.
Mutta olen varmaan kesälomal menos vaihdattaan renkaita tuonne, niin silloin vois kysellä mikä ton tilanne oikein on.
Jos joku on tuosta oikeesti kiinnostunu, niin yv:tä kehiin niin voin kännykameralla otettuja kuvia laittaa.
Mutta sen verran tuosta, että ei ole enää ihan alkuperäses kunnos, mut avattavat takalasit, takaspoikka, nahkaratti ainakin viimeeks löytys.
Mutta olen varmaan kesälomal menos vaihdattaan renkaita tuonne, niin silloin vois kysellä mikä ton tilanne oikein on.
Jos joku on tuosta oikeesti kiinnostunu, niin yv:tä kehiin niin voin kännykameralla otettuja kuvia laittaa.
Mutta sen verran tuosta, että ei ole enää ihan alkuperäses kunnos, mut avattavat takalasit, takaspoikka, nahkaratti ainakin viimeeks löytys.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Minun ensimmäinen autoni oli 900EMS -80, hiukan harmittaa että tuli myytyä pois 
Auto oli varusteiltaan alkuperäisessä kunnossa kun ostin sen (joskus syksyllä 1992), mutta alkuperäiset vanteet olivat kadonneet vuosien varrella...
900EMS -80 (minun yksilöni)
Graffiitin harmaa 3ov
B-moottori mekaanisella ruiskulla
5v manuaalilaatikko
Tehostamaton ohjaus, taisi olla 3,5kierrosta.
Punaiset "henkseli" penkit (plyyssiä)
Leveät niskatuet ja keskikyynärnoja takana.
Kattoluukku (käsikäyttöinen)
Käsin veivattavat ikkunat, käsitoimiset peilit.
Avattavat takasivulasit
Kromiset ikkunalistat
Täysikokoinen varapyörä pystyssä takakontissa
Ei keskikonsolia.
Ei takaspoileria.
Alkuperäisestä alustasta en sano mitään, autolla oli ajettu 270tkm kun sen ostin, ja ainakin kerran ylimaalattu. Pohja oli täynnä hitsauspaikkoja, ja muutenkin kunto oli hiukan kyseenalainen. mm. uduet iskarit tuli suoraan läpi takana, ja joku takaripustuksen tukitanko huomattiin katsastuksessa olevan lähes kokonaan irti korista. Hyvin silti palveli kunnes halusin hiukan uudempaa kalustoa ja hommasin 3ov 900i -88:n

Auto oli varusteiltaan alkuperäisessä kunnossa kun ostin sen (joskus syksyllä 1992), mutta alkuperäiset vanteet olivat kadonneet vuosien varrella...
900EMS -80 (minun yksilöni)
Graffiitin harmaa 3ov
B-moottori mekaanisella ruiskulla
5v manuaalilaatikko
Tehostamaton ohjaus, taisi olla 3,5kierrosta.
Punaiset "henkseli" penkit (plyyssiä)
Leveät niskatuet ja keskikyynärnoja takana.
Kattoluukku (käsikäyttöinen)
Käsin veivattavat ikkunat, käsitoimiset peilit.
Avattavat takasivulasit
Kromiset ikkunalistat
Täysikokoinen varapyörä pystyssä takakontissa
Ei keskikonsolia.
Ei takaspoileria.
Alkuperäisestä alustasta en sano mitään, autolla oli ajettu 270tkm kun sen ostin, ja ainakin kerran ylimaalattu. Pohja oli täynnä hitsauspaikkoja, ja muutenkin kunto oli hiukan kyseenalainen. mm. uduet iskarit tuli suoraan läpi takana, ja joku takaripustuksen tukitanko huomattiin katsastuksessa olevan lähes kokonaan irti korista. Hyvin silti palveli kunnes halusin hiukan uudempaa kalustoa ja hommasin 3ov 900i -88:n

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower