GM tiukentaa otettaan Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Need 4 Speed
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
Paikkakunta: Kerava

GM tiukentaa otettaan Saabista

Viesti Kirjoittaja Need 4 Speed »

Suoria lainauksia tämän päivän Taloussanomista:

"General Motors pyrkii eroon tappioista niputtamalla eurooppalaismerkkinsä yhteen organisaatioon."

"General Motors järjestää Euroopan toimintonsa uuteen uskoon ja siirtää samalla Saabin suunnitteluvastuun pois Ruotsista."

"Ruotsissa on kritisoitu muun muassa Saabin kahta viimeisintä mallia, joista toinen on rakennettu Subaru Imprezan ja toinen Chevrolet Trailblazerin pohjalta. Tämän tapaiset Saabit ovat kuitenkin juuri sitä mitä GM haluaa."

Ei muuta kuin liput puolitankoon ja lisää viiniä....
Volvo V50 T5
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: GM tiukentaa otettaan Saabista

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Need 4 Speed kirjoitti:Suoria lainauksia tämän päivän Taloussanomista:

"General Motors pyrkii eroon tappioista niputtamalla eurooppalaismerkkinsä yhteen organisaatioon."

"General Motors järjestää Euroopan toimintonsa uuteen uskoon ja siirtää samalla Saabin suunnitteluvastuun pois Ruotsista."

"Ruotsissa on kritisoitu muun muassa Saabin kahta viimeisintä mallia, joista toinen on rakennettu Subaru Imprezan ja toinen Chevrolet Trailblazerin pohjalta. Tämän tapaiset Saabit ovat kuitenkin juuri sitä mitä GM haluaa."

Ei muuta kuin liput puolitankoon ja lisää viiniä....

Voi perkele minkä menivät tekemään :cry:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Käääääääk
9-3.1972
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Voi visva. No onneks ei oo viellä vähään aikaan varaa ostaa ku näitä vanhempia saabeja, mutta sitten kun se päivä koittaa että uutta autoa pitäisi rueta ostamaan, niin kyllä mieleen tulee merkin vaihto..! Jos tää linja jatkuu näinä GM virityksinä..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

R.I.P.

Svenska Aeroplan Aktiebolag

Niin kauan kuin viimeisimmät 9-3/9-5 liikkuvat, olen Saabisti. Sen jälkeen nostalgikko. Koska tässä Saabismissa olen tullut vuosimallien suhteen perässä pahanlaisesti, uskoisin onnelista aikaa riittävän vielä 15-20 vuotta. Tiedä sitten näistä nykyajan elektroniikkahässäköistä, kuinka pelittävät joskus 15 vuoden päästä :?
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Voihan viulu. Mutta totta puhuakseni ei ole kauhean viisasta taloudellisesti tehdä autoa joka mulla on päivittäiskäytössä jo kahdeksattatoista vuotta.
Vaikka maksoikin uutena kolmen vw hinnan niin tuskin siitä paljoa katetta Scanialle jäi per vuosi, varsinkin kun sillä ajelee varmaan vielä kymmenenkin vuoden päästä.
Menee vähän offtopic mutta eräällä Espoolaisella Purjelento kamraatilla on ollut sama Buick '49 vuodesta 60 ja ei vieläkään suunnittele vaihtoa.
Saas nähdä kuka pitää samaa Saabia baanalla yhtä pitkään .
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sitä haluaa GM mutta haluaako asiakkaat, hieman epäilyttää.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ei se asiakaskuntakaan nyt ihan samana pysy. Siinä on vaihtuvuutta ollut aina. Uusi malli kerää uusia asikkaita mutta samalla torjuu vanhoja.

Tuolla liikenteessä melkein jokaista vanhaa 900:sta ajaa joku 50v karvalakki setä, ei niistäkään moni taida siirtyä näiden uusien pariin enää koskaan. Ne oli sen mallin ostajia aikoinaan ja nyt on kehissä taas uudenlaiset ostajat.

Joku aina manaa ja joku kiinnostuu. Saabin tuhosta sinänsä on puhuttu jo 80-luvun lopusta lähtien. Kannattaa nyt ensin odotella 2010-lukua ja katsoa mitä niillä on myynnissä eikä nyt vielä tehdä päätöstä merkin vaihtamisesta.

Ruotsin lehdistön ärhäkkyyden näkisin enemmän puolustustaisteluna enkä perinteisenä uutisointina.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

tonnaristakin on niin paljon velkaa :cry:
ettei tarvitse vuosiin miettiä moisia juttuja.

Kyllähän se saappi pitäs saappina myös pitää :evil:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo ei tässä hätää,
meikäläiselle saabilla ajamisen riemua ja viriä riittää vielä pitkään kunhan OG9-3 ja 9-5 mallit on olemassa :D Seuraava auto onkin jompikumpi noista...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Pitänee siirtyä Scanian rattiin.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
samisalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Lukekaas tuolta Saabin johdon vastine asiasta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=#47708
Vastaa Viestiin