BSR?
BSR?
Moi,
Ajattelin tässä ensi kesäksi katsella jonkinasteista viriä suappiin, mutta mitä tekniseen peuhaamiseen tulee niin olen kohtuu nyypä. Pyytelin noista Hirscheistä erinäisiltä tahoilta tarjouksia, mutta mitään ei kuulunut, joten ajattelin kääntyä Doc Powerin puoleen. Homma nyt ei varmaan ihan rakettitiedettä ole, mutta ajattelin silti kysellä tyhmiä mihin en alkuun löytänyt vastauksia.
Mitenkäs nuo eri Stage 1-3 virit eroaa käytännössä sen suhteen mitä muutoksia autoon tarvii tehdä? Eli Stage 3 varmaan vaatii uudet suodattimet, catbackit sun muut (renkaat? jarrut?) uudistukset, mutta mitenkäs homma menee esim. Stage 1:n kanssa?
Metsästän siis tässä niitä must-have säätöjä autoon mitä mikäkin viri tuo tullessaan. Eipä tuo putkien vaihto haittaisi jo ulkonäön puolesta, mutta kiinnostaa lähinnä minkälaisia kuluja tuossa on suuntaan tai toiseen. Eli ppc-vehje jää kyllä käteen, mutta mitäs muuta tässä mahdollisesti ollaan ostamassa?
Ajattelin tässä ensi kesäksi katsella jonkinasteista viriä suappiin, mutta mitä tekniseen peuhaamiseen tulee niin olen kohtuu nyypä. Pyytelin noista Hirscheistä erinäisiltä tahoilta tarjouksia, mutta mitään ei kuulunut, joten ajattelin kääntyä Doc Powerin puoleen. Homma nyt ei varmaan ihan rakettitiedettä ole, mutta ajattelin silti kysellä tyhmiä mihin en alkuun löytänyt vastauksia.
Mitenkäs nuo eri Stage 1-3 virit eroaa käytännössä sen suhteen mitä muutoksia autoon tarvii tehdä? Eli Stage 3 varmaan vaatii uudet suodattimet, catbackit sun muut (renkaat? jarrut?) uudistukset, mutta mitenkäs homma menee esim. Stage 1:n kanssa?
Metsästän siis tässä niitä must-have säätöjä autoon mitä mikäkin viri tuo tullessaan. Eipä tuo putkien vaihto haittaisi jo ulkonäön puolesta, mutta kiinnostaa lähinnä minkälaisia kuluja tuossa on suuntaan tai toiseen. Eli ppc-vehje jää kyllä käteen, mutta mitäs muuta tässä mahdollisesti ollaan ostamassa?
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: BSR?
http://www.bsrab.se vastannee kysymyksiin mitä mihinkin pakettiin kuuluu.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: BSR?
Hmm, mitenkäs on jengillä kokemuksia tuosta BSR:n Steg2:sta ja takahelman säädöstä? Katselin noita BSR:n sivuja, jengin kuvia jne. ja kaikissa tuntuu tuo takahelma olevan uusittu (pieni muovilista metallisen helman alareunassa missä on aukot putkille). Tarviikos tuo takahelma tilata jostain erillisenä osana vai onko tuohon jotain taikaa - vai pistänkö vaan Steg1:n ensialkuun? Omassa autossa on sporttialusta, joten siihen ei varmaan mitään helman alta kurkistavia putkia sovi laittaa?
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: BSR?
Heippa vaan kaikille,
Uuden jäsenen ensimmäinen kirjoittelu tälle palstalle.
Mielestäni sinun ei kannata ottaa Steg 2:sta ellei se putki ole sitten sinulle SE juttu. Rahasta jos ei ole kiinni niin suoraan Steg 3 asennettuna.
Itse laitoin tänään omaan autooni (1.8t) BSR:n Steg 1 ohjelmoinnin ja vaikutus on varsin miehekäs. Edellisessä autossani (Vectra) oli lähes sama moottori ja sekin oli BSR piristetty (204hp). Nyt tässä uudessa piilevät (220hp) tulevat erittäin sivistyneellä tavalla esille verrattuna tuohon edelliseen.
Ei muuta kuin kauppaan (Doc-Power).
Uuden jäsenen ensimmäinen kirjoittelu tälle palstalle.
Mielestäni sinun ei kannata ottaa Steg 2:sta ellei se putki ole sitten sinulle SE juttu. Rahasta jos ei ole kiinni niin suoraan Steg 3 asennettuna.
Itse laitoin tänään omaan autooni (1.8t) BSR:n Steg 1 ohjelmoinnin ja vaikutus on varsin miehekäs. Edellisessä autossani (Vectra) oli lähes sama moottori ja sekin oli BSR piristetty (204hp). Nyt tässä uudessa piilevät (220hp) tulevat erittäin sivistyneellä tavalla esille verrattuna tuohon edelliseen.
Ei muuta kuin kauppaan (Doc-Power).
_________________
#3668
1.8t 9-3SC MY08 BSR Steg1
#3668
1.8t 9-3SC MY08 BSR Steg1
Re: BSR?
Joo kiitos kommenteista. Pyörittelin ja hyörittelin ajatusta tuon Steg 1:n ja 2:n välillä. Tällä hetkellä aatos on, että Saab käy lomailemassa Olarissa jokusen tunnin ajan maanantai-aamuna ja syö sisäänsä tuon Steg1:n + optiflow-filtsun. Ihmetellään siinä sitten maailman menoa ja ehkä seuraavalla viikolla lyödään ne Cat-backit alle koska niitä vasta silloin tulee Doc-powerille varastoon. On ne cat-backit pikkasen osa sitä juttua, en ole ikinä kauheasti välittänyt noista alahelman takana piilossa olevist putkista. Ei kuulemma ole takahelma mikään ongelma, putket menee sen alle eikä tarvi mitään reikiä säädellä.
Tässä on sellainen visio, että jos sitä tehotarvetta vielä kauheasti tulee niin voin sitten joskus sen Steg3:n iskeä kehiin, eiköhän noista putkista ja optiflowsta hyötyä ole ykkösenkin kera. Kiitos silti kommenteista, voihan se olla, että jätän ne putket ottamatta kun katsellaan tilannetta sitten maanantaina.
Tässä on sellainen visio, että jos sitä tehotarvetta vielä kauheasti tulee niin voin sitten joskus sen Steg3:n iskeä kehiin, eiköhän noista putkista ja optiflowsta hyötyä ole ykkösenkin kera. Kiitos silti kommenteista, voihan se olla, että jätän ne putket ottamatta kun katsellaan tilannetta sitten maanantaina.
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: BSR?
Sleeper rulesOnetwo3d kirjoitti:. Kiitos silti kommenteista, voihan se olla, että jätän ne putket ottamatta kun katsellaan tilannetta sitten maanantaina.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: BSR?
Joop, taidanpa tehdä niin, että lyödään se Steg1 ja optiflow kehiin ensi viikolla ja fiilistelen siinä sitten sen kanssa. Katselen sitä cat-backkia myöhemmin, onhan siinä vähän etua jos auto on vähän stealth-moodissa tehon suhteen Tietty tarkkasilmäinen havaitsee sen BSR-badgen siinä takana
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: BSR?
Hyvä päätös BSR:stä on itsellä ainakin hyviä kokemuksia.
Tuosta opti-flowsta ja muista vastaavista vapaavirtaussuodattimista on täälläkin ollut keskustelua (haulla löytyy). Eli ymmärtääkseni sellaista ei kannata laittaa (sotkee eikä tuo juuri lisätehoa). PPC ja cat-back on se perussetti ja myöhemmin mahdollisesti downpipe ja PPC:n päivitys.
Tuosta opti-flowsta ja muista vastaavista vapaavirtaussuodattimista on täälläkin ollut keskustelua (haulla löytyy). Eli ymmärtääkseni sellaista ei kannata laittaa (sotkee eikä tuo juuri lisätehoa). PPC ja cat-back on se perussetti ja myöhemmin mahdollisesti downpipe ja PPC:n päivitys.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR?
Se optiflow kannattaa unohtaa suosiolla ihan heti kättelyssä.Onetwo3d kirjoitti:Joop, taidanpa tehdä niin, että lyödään se Steg1 ja optiflow kehiin ensi viikolla ja fiilistelen siinä sitten sen kanssa. Katselen sitä cat-backkia myöhemmin, onhan siinä vähän etua jos auto on vähän stealth-moodissa tehon suhteen Tietty tarkkasilmäinen havaitsee sen BSR-badgen siinä takana
Re: BSR?
Hahah no varmana ilmoittelen. Aikanaan noita BSR-threadejä kattelin kun Saabin kaupasta hain, jäi sellanen kuva, että se on about joka toisessa Saabissa mitä vastaan tulee. Eiköhän se hyvin pyöri eikä se hintakaan musta mikään kauhea ole.
*edit* Njoo, kattelin ulkomaan foorumeilta optiflowsta ja eipä se taida olla kuin ääniupgrade. Tosin kyllähän toi BSR:n saittikin puhuu ns. paremmasta throttle responsesta ja tolla drop-in filtterillä jokunen heppa lisää. Nojoo. Tässähän tulee ihan olo ku ois jotain teinicorollaa virittämässä, taidan heivata sen optiflown helvettiin kans Saa jäädä ni pihinät ja phzyyyyyt-äänet muille
*edit* Njoo, kattelin ulkomaan foorumeilta optiflowsta ja eipä se taida olla kuin ääniupgrade. Tosin kyllähän toi BSR:n saittikin puhuu ns. paremmasta throttle responsesta ja tolla drop-in filtterillä jokunen heppa lisää. Nojoo. Tässähän tulee ihan olo ku ois jotain teinicorollaa virittämässä, taidan heivata sen optiflown helvettiin kans Saa jäädä ni pihinät ja phzyyyyyt-äänet muille
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR?
Onetwo3d kirjoitti:Hahah no varmana ilmoittelen. Aikanaan noita BSR-threadejä kattelin kun Saabin kaupasta hain, jäi sellanen kuva, että se on about joka toisessa Saabissa mitä vastaan tulee. Eiköhän se hyvin pyöri eikä se hintakaan musta mikään kauhea ole.
*edit* Njoo, kattelin ulkomaan foorumeilta optiflowsta ja eipä se taida olla kuin ääniupgrade. Tosin kyllähän toi BSR:n saittikin puhuu ns. paremmasta throttle responsesta ja tolla drop-in filtterillä jokunen heppa lisää. Nojoo. Tässähän tulee ihan olo ku ois jotain teinicorollaa virittämässä, taidan heivata sen optiflown helvettiin kans Saa jäädä ni pihinät ja phzyyyyyt-äänet muille
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... t=optiflow
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Re: BSR?
Kyllä on täälläkin oltunna tyytyväisiä tuohon Steg1:een. Ajelin tuossa pari viikkoa vakiosoftalla (käytin pirssin huollossa) ja alkoipa tulla ikävä pientä lisäpuhtia. Tänään sain tiputettua steg1:n takaisin sisään ja onhan se hyvä. Eikä mitään badgeja tai putkia näkyville...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -